gerrardo Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Har lest at man kan få nedsatt testosteron produksjon ved jogging/ løping over tid.. De sammenligner marathonløpere og sprintere, i musklatur så er jo det to forskjellige figurer. Så mine spørsmål er ; 1. Får man nedsatt testo produksjon av å løpe/jogge? La oss si man løper en time, 3/4 ganger i uka. 2. Det er en uke innimellom der jeg ikke får tid til å kjøre mitt helkroppsprogram 3 dager i uka, ofte blir det bare 1. Går det an å øke i vekt fra treninga før, når neste blir om ei uke? Med tanke på progresjonen. For jeg har hørt at 1 økt i uka er nok for å opprettholde. Håper noen har stor kunnskap og vil hjelpe. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) 1. Minimalt. Ikke en bekymring du trenger å ha. Forskjellen her er at styrketrening og muskler stimulerer til testoproduksjon. I forhold til et utrent menneske vil en kroppsbygger ha høyere nivåer, men en maratonløper vil ligge på nivå med et gjennomsnittsmenneske. Men det er umulig å ha superkondis og være supersterk samtidig (satt på spissen). Du må nesten velge mellom hard styrke og ren løpskondisjon, for det lar seg vanskelig kombinere. Det har med musklenes oppbygning og fordeling av muskelfibre å gjøre. 2. Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Du øker i vekt dersom det du har fra før ikke er krevende nok, uavhengig av når siste/neste time er. Er du usikker på belastningen du trenger, så kjenner du etter i den første serien om det er for lett eller passelig, er det for lett øker du belastningen på neste serie. Endret 18. april 2012 av Anaio 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå