Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Deaktivere AdBlock gjør jeg vell den dagen netbooken min slipper å slite seg gjennom nettsider med flash reklame og anna tull som bruker cpu/minne/båndbredde til ting jeg ikke er intressert i i det heletatt...

jpeg/png/gif reklamer er greit nok, men flash... selv i7 laptopen sliter med det når flash/firefox finner der for godt att reklamen på hardware.no skal bruke hele ene kjerna gjenom plugin-container.exe... lurer på igjen adblock mellom alle freez nykkene til ff, reloader siden(e) og alt er fint igjen... flash er no styggskap og burde vært forbudt !

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deaktivere AdBlock gjør jeg vell den dagen netbooken min slipper å slite seg gjennom nettsider med flash reklame og anna tull som bruker cpu/minne/båndbredde til ting jeg ikke er intressert i i det heletatt...

jpeg/png/gif reklamer er greit nok, men flash... selv i7 laptopen sliter med det når flash/firefox finner der for godt att reklamen på hardware.no skal bruke hele ene kjerna gjenom plugin-container.exe... lurer på igjen adblock mellom alle freez nykkene til ff, reloader siden(e) og alt er fint igjen... flash er no styggskap og burde vært forbudt !

Det finnes en egen plug-in som heter Flashblock. Den erstatter konsekvent all flash med et bilde med "play" knapp av samme størrelse som flash rammen, og du må trykke på den for å kjøre flashen. Man kan også hvitliste kilder for flash, som Youtube, metacafe, etc. Den lar deg også blokkere silverlight på samme måte. Det er en veldig lett plugin som ikke spiser noe særlig ressurser.

 

Om du kjører flashblock trenger du ikke nødvendigvis å ha på adblock, som i seg selv er ganske tungt å kjøre på sider med mange elementer om du bruker EasyList eller tilsvarende ferdige lister. Sjekk innlegget mitt på forgie side om du er interresert i effektiv blokkering av plagsomme ting, og ta kontroll over mer av surfingen din (og personvernet ditt).

Lenke til kommentar

Når det er mer reklame enn innhold på siden, så klikker det for meg.

 

Også: kvaliteten på artiklene er sviktende og ikke er det samme som det var i 2001(?), mye copy&paste fra andre kilder osv, blir for mye VG-kvalitet for min del.

 

1-3 "nye"(potensielt re-posts) artikler pr dag forsvarer ikke inntektene deres. Dere har mye drift som er kostbart osv (personell, hardware, etc), men selve HW.no gir ikke like mye igjen for den kostnaden. Jeg leser hw.no når jeg ikke har noe annet å lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Makan til frekkhet! Jeg tror aldri jeg har vært borti en side som ber meg skru av adblock. Det betyr boikott. Farvel, Hardware.no

 

Edit:

 

En liten kommentar til slutt før jeg iverksetter boikotten... Skal jeg vurdere å frekventere Hardware videre, så må dere gjøre noe for å heve kvaliteten litt.

Lenke til kommentar

Reklame er ok dersom den ikke inneholder bevegelige elementer. Flashblock er installert, og Adblock blir aktivert dersom siden inneholder gif-animerte bilder. Ser at andre sider også pumper sidene fulle av java-script med bevegelig innhold. Reklame er ok, men dersom sidene ligner på juletrær fulle av bling, fjas og mas, da er Adblock, Flashblock og NoScript det eneste alternativet.

Lenke til kommentar

=/ Dere kan jo ikke forvente at vi gir dere penger uten at dere har et bra produkt. Dere gjør ikke research før dere skriver artikler, retter ikke feil, og dere klarer jo ikke holde siden oppe. Det skal jo ærlig talt ikke så mye til å være en *nix sysadmin. Om Google eller Amazon hadde spurt om donasjoner ville jeg nok donert, selv om jeg vet de har all verdens med penger. Bare fordi de har gjort livet mitt såpass mye enklere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har laget annonser tidligere som bruker JS for å se om folk bruker adblock. Om man brukte adblock så dukket det opp en ren tekst versjon av reklamen. Noe sånt som "Hallo. Greit du ikke liker irriterende bevegelige ting. Her er en mindre irriterende reklame for [produkt], som nå [egenskap] - Mer info". Kom seg unna adblock ganske lett.

Jeg er litt avhengig av JS, så lar det kjøre. Irriterende å måtte whiteliste hver eneste side jeg noen gang kommer til å besøke =P

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig. - jeg tviler på at alle som blokkerer annonsene her bruker adblock. - Bla.a. ikke jeg, men jeg bruker noscript - og det burde alle gjøre.

 

Så løsningen er å legge inn "snille" annonser som ikke bruker javascript.

Det er ikke hovedsaklig selve annonsene, men annonseplatformen som bruker JS. Noen av annonsene som blir levert kan sikkert også bruke JS.

Jeg liker NoScript fordi den gir meg god kontroll over JS (overordnet) og bruker føre-var prinsippet.

Grunnen til at de bruker en automatisert annonseplatform er at det er mindre jobb enn å få en admin til å legge inn hver reklame, men det gir også mindre kontroll for HW. Det betyr også at vi som har blokkert slike outsourcing av reklame platformer pga ofte mye plagsom reklame i dem vil blokkere reklamen selv om vi tillater selve HW.no, med mindre vi gjør en full hvitlisting av alt på hele HW.

 

Jeg liker når sider bruker text-ads, slik som Sekai-ichi nevner.

Lenke til kommentar

Makan til frekkhet!  Jeg tror aldri jeg har vært borti en side som ber meg skru av adblock.  Det betyr boikott.  Farvel, Hardware.no

 

Uten annonsetrafikk er du bare serverload og null inntekt for Hardware, så det var jo sånn sett litt rar ting å true med "boikott". Jeg er interessert i at Hardware skal tjene penger og tror vi kommer lenger hvis vi som forbrukere prøver å komme med en løsning i stedet for å grave oss ned i skyttergravene.

Lenke til kommentar

Makan til frekkhet! Jeg tror aldri jeg har vært borti en side som ber meg skru av adblock. Det betyr boikott. Farvel, Hardware.no

 

Uten annonsetrafikk er du bare serverload og null inntekt for Hardware, så det var jo sånn sett litt rar ting å true med "boikott". Jeg er interessert i at Hardware skal tjene penger og tror vi kommer lenger hvis vi som forbrukere prøver å komme med en løsning i stedet for å grave oss ned i skyttergravene.

Vi har da vitterlig kommet med forslag, f.eks en fast kontingent

 

Men nå har tålmodigheten min blitt slitt ut at jeg gir egentlig faen i hva hw.no gjør.

Lenke til kommentar

Det sier meg at interessen for å gjøre siden mer levelig ikke er heeelt på topp...

Jeg synes siden er helt ok som den er - og aksepterer at den eksisterer kun fordi de har mulighet til å vise reklame.

 

Liker du den ikke så gå et annet sted, men å blokkere annonser for å kunne konsumere innholdet uten at leverandøren har mulighet til å tjene inn noe av kostnadene synes jeg rett og slett er snylting.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...