Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har både nei takk til reklame, og nei takk til gratisaviser-klistremerker på min postkasse, og har ikke fått reklame og aviser i postkassen siden de ble påklistret. Reklame-merket har vært der i ca fem år, avis-merket i 1-1,5 år.

 

Kor får me dette, av ren nysgjerrighet? :D

Postkontoret/post i butikk skal ha klistremerker mot reklame.

 

Reservasjon mot uadressert reklame levert av Posten

Lenke til kommentar

Hvis dere bare hadde latt reklamen flyte på sidene og ikke være så jævlig glorete, og ikke bestod av 100000-vis av linjer med dårlig lagd flash, så hadde det nok vært flere som ikke hadde brydd seg og latt ad blockere være, men dere er faktisk ganske ille fra tid til annen når det gjelder relkame midt i artikler og flash som plutselig tar all fokus osv. osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

neitakk.no tror jeg. Men du må ha BankID for å betale de 12,- eller hva det er i porto, det som skøt ned mitt forsøk, jeg er for lat til å rote med Java og VISA-kort.

Du må ikke bruke BankID, du må bruke din banks Verified by Visa-opplegg. Heldigvis finnes det banker som ikke er like fjerne som enkelte av de store, og lar deg bruke et enkelt passord som Verified by Visa-sikkerhet. Skandiabanken er ett alternatuv, selv valgte jeg gebyrfri.no fordi det var 50kr billigere i året (kr 0,-). Så kan jeg heller leve med at renten er latterlig mye høyere, fordi jeg ikke har tenkt å betale renter i det hele tatt.

 

Det er helt fjernt å kreve java for kunne gjennomføre en enkel betaling på nett - en betaling du i en del tilfelller ikke gjennomfører hjemme, men på jobb, universitet eller anre steder hvor den slags sikkerhetstrusler er sperret.

Lenke til kommentar
Jeg har både nei takk til reklame, og nei takk til gratisaviser-klistremerker på min postkasse, og har ikke fått reklame og aviser i postkassen siden de ble påklistret. Reklame-merket har vært der i ca fem år, avis-merket i 1-1,5 år.

 

Kor får me dette, av ren nysgjerrighet? :D

Vi fikk nei til reklame av grønn hverdag eller noen andre som delte ut gratis et eller annet sted i Oslo, men Posten gir også ut disse gratis.

 

Neitakk til gratis avis har jeg ikke sett enda.

 

Tror også noen butikker gir ut slike klistremerker, men de er mer av typen "nei takk til annen reklame enn butikk X", har sett slike fra enten bilxtra eller clas ohlsen.

Lenke til kommentar

Hvem er det som oppdaterer greasmonkey scriptet? altså, det som fjerner reklamen på hw.no uten å bruke adblock.

 

edit: det må oppdateres hvert fall.

Scriptet er det jeg som har laga. Hvorfor må det oppdateres(=funker som bare det i firefox og chrome for min del)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Last ned nettlesertillegget JavaScript Blocker til Safari (vet ikke om det finnes til andre nettlesere, men jeg antar det). Dette er genialt enkelt, tar alt tullet på harware.no og alle andre nettsider. Alle scriptene på en nettside kommer opp, og det bare å blokke eller godta ettersom man vil legge til eller vil fjerne funksjonalitet på nettsider!! :D

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Håper ikke dette gjelder disusjon.no også.

Skrudde av Ad-blockeren min og da stoppa Flach blocken reklamen alikavel.

Etter deaktivering av denne ser det ut som på bildet.

Regner alikavel at forumet er en del av et AS med styre og eiere som har interesse av å tjene penger på drifta og således er en av grunnene til at forumet gikk fra å være et dataforum til det det er i dag.

 

La oss som ønsker oss et rent og pent nett få ha det eller finn på noe annet.

Skulle jeg en vakker dag finne diskusjon.no umulig å få adgang til med blokkere på så vil jeg revurdere min holdning men intil da blir den på.

Flash reklame som er på det vedlagte bildet er forresten meget forurensende sammenlignet med stille anonser.

 

Hw.no er jeg alikavel såpass lite innom at det skader dem neppe nevneverdig.

post-49175-0-73565800-1337414680_thumb.jpg

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner alikavel at forumet er en del av et AS med styre og eiere som har interesse av å tjene penger på drifta og således er en av grunnene til at forumet gikk fra å være et dataforum til det det er i dag.

 

 

Det meste av forumarbeidet gjøres på dugnad - av flere forumildsjeler.

 

At forumet har fått flere kategorier, er fordi vi utvider med kategorier om det våre brukere ønsker å diskutere. Når databrukerne med ett ønsket å diskutere musikk, politikk og/eller mote, hadde vi liten interesse av å være så arrogante at vi ville nekte noen det.

 

På den måten formes og utvikles forumet mest mulig i tråd med brukernes ønsker og ikke på premissene til en håndfull "topper" som ikke nødvendigvis er aktive forumbrukere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja når de huket inn flere hundre tretten år gamle idioter fra en eller annen fotballside som medlemmer, var det definitivt ikke etter medlemmenes (eller moderatorenes) ønske. Den bunnløse "kvaliteten" de brakte med seg spredde seg selvfølgelig til andre delforumer som evneveike ferske tenåringer også kan finne på å mene noe om. Noen andre grunner enn oppkjøp og et fåfengt håp på synergieffekter var det neppe.

 

Nå er det vel også slik at flertallet av moderatorer og veiledere her inne synes reklamen på hw.no ikke er det gamle merkevaret verdig. Kanskje det gjelder administratorene også? Care to share?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...