Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og reklame er ikke noe man har rett til å tvinge andre til å se , bare så det er sagt. Jeg liker heller ikke reklame i postkassa . adblock er gulle verdt , samme med greasemonkey

Når ble Hardware.no en menneskerett? Du er her av egen vilje, og om du ikke liker reklamen så er det bare å la være å besøke siden?

Jeg regner med du angriper reklamen på Rema, Bunnpris, Elkjøp og andre plasser du besøker med samme motstand? :wee:

Lenke til kommentar

Du er her av egen vilje, og om du ikke liker reklamen så er det bare å la være å besøke siden?

 

Om du ikke liker reklamen så er det bare å bruke AdBlock, og om du ikke liker at folk bruker AdBlock er det bare å la være å tilby en tjeneste der folk føler de må bruke AdBlock.

Endret av tigerdyr
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Om du ikke liker reklamen så er det bare å bruke AdBlock, og om du ikke liker at folk bruker AdBlock er det bare å la være å tilby en tjeneste der folk føler de må bruke AdBlock.

Og du som mange andre bommer totalt, helt og holdent på poenget.

 

Brukeren jeg siterer mener han blir TVUNGET til å se reklame. Ingen blir tvunget til noe som helst. Et besøk på hardware.no er totalt frivillig, men noen mener vistnok at det er en menneskerett å være her.

Lenke til kommentar

og reklame er ikke noe man har rett til å tvinge andre til å se , bare så det er sagt. Jeg liker heller ikke reklame i postkassa . adblock er gulle verdt , samme med greasemonkey

Når ble Hardware.no en menneskerett? Du er her av egen vilje, og om du ikke liker reklamen så er det bare å la være å besøke siden?

Jeg regner med du angriper reklamen på Rema, Bunnpris, Elkjøp og andre plasser du besøker med samme motstand? :wee:

 

yepp , jeg er faktisk ganske aktiv på den fronten . de får høre fra meg om jeg er misfornøyd

Lenke til kommentar

yepp , jeg er faktisk ganske aktiv på den fronten . de får høre fra meg om jeg er misfornøyd

Jeg slutter aldri å undre meg over hva folk lar seg irritere av.

 

Lar man seg hisse seg opp over litt reklame i en butikk i en så stor grad at man klager over det til butikken, så kan man jo ikke ha mye å glede seg over i livet, spør du meg.

Lenke til kommentar

Jeg har nå i det siste bare levnet reklamen igjen i postkassa. Blir vel en slutt på reklamen da etthvert som postmannen plages med å presse vanlig post ned i kassa

Jeg bruker å samle de opp, for så å fylle opp forskjellige røde og gule postkasser rundt om. Hvis Posten ikke klarer å respektere at jeg ikke ønsker reklame, så skal de få igjen reklamen.

Hvordan vet du det er Posten som legger fra seg akkurat den reklamen? Er ikke bare posten som har reklame som inntektskilde ;)

Hlr med posten, og be de klistre på et ekstra "nei til reklame". Virker ikke det, så ring inn og klag. Posten liker ikke å få slike klager, og vil nok lytte når de får klagestorm ;)

Mener det var en lov hvor respekt for uaddressert post ikke ble respektert, så kunne du kreve at firmaet som la det dit måtte komme og hente det hos deg.

Har i allefall hørt historier om de som har måttet komme og hente reklamen sin i allefall.

 

Spurte en som jobbet i redaksjonen i FVN.. Hvorfor jeg fikk boligavisen dems en gang i uken.. Jeg har nei til uadresert post, og abonnerer ikke på FVN. Da sa han at de hadde lov til fulldistribusjon om det var mer en X % redaksjonelt innhold i avisen. (husker ikke hvor mye det var.) Dermed får de lurt ned masse reklame i postkassen allikavel..!!

 

BTW, tror jeg må skifte postkassen og spesialdesigne den så det blir en meget smal spalte.. ca 6mm? slik at de ikke får oppi de tykke "avis" reklamene.. Så drit lei av at de til tider fyller opp postkassen om jeg ikke tømmer den hver dag.. :hmm:

 

Visste du at det var et eget klistremerke gratisaviser?

Nå gjør du ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tipset. Dette viste jeg faktisk ikke. Klistermerke hermed bestilt, så får vi se om det fungerer.

Jeg har både nei takk til reklame, og nei takk til gratisaviser-klistremerker på min postkasse, og har ikke fått reklame og aviser i postkassen siden de ble påklistret. Reklame-merket har vært der i ca fem år, avis-merket i 1-1,5 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da en fundamental forskjell på reklame i postkassen (mailbox) og butikk/offentlig plass (HW.no)

 

Jeg hater postkasse reklame. Og jeg sender reklamen tilbake i den nærmeste røde postkassa jeg finner, sammen med en del annet søppel jeg måtte ha for hånden.

 

Men jeg synes fremdeles ikke at hw.no sine reklamer er plagsome som leser, da det tross alt er gratis. Grunnen til at jeg blokker noen av dem, er at de spionerer på meg uten å be om lov. Og det hadde jeg ikke tolerert andre plasser heller.

Lenke til kommentar

Det er da en fundamental forskjell på reklame i postkassen (mailbox) og butikk/offentlig plass (HW.no)

 

Det er greit med noe reklame rundt om, men HW.no som butikk/offentlig plass som du sammenligner det til har så mykje reklame at det er tåpelig uansett.

 

Litt som strømleverandør bodene som dukker opp omkring her i Gjøvik i det siste. To-tre tenåringer som driver og prakker på alle som går forbi... Plagsomme som juling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...