Gå til innhold

[Løst] Har 70Mbps, men får kun 20Mbps når jeg bruker router, hvorfor?


MST

Anbefalte innlegg

Har router av denne typen:

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Har nå fått 70mbps i download hastighet, men får kun 20mbps gjennom den routeren. Står at den har max på 54mbps, men kan hende jeg tolker dette feil.

Sitter kun 2 meter fra routeren uten noe hindring, så burde ikke være det som er årsaken.

Får 70mbps når jeg kobler meg rett opp mot modemet fra pc'n.

 

Lurer derfor på om dere har forslag til en router som faktisk klarer 70mbps tråløst? Er som sagt ikke store avstanden det er snakk om :p

 

EDIT: Så nå at en annen har laget så og si samme tråd, så denne kan fjernes evt. ignoreres.

Endret av MST
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ruteren av typen du har nå bruker 802.11g-standarden (54Mbps), men hvis en enhet på nettverket ikke støtter g, men bare b-standarden så vil du oppleve dårligere ytelse. Det samme skjer også hvis det er mange andre trådløse nettverk i nærheten.

 

Nyere rutere som støtter den nyere 802.11n-standarden har langt bedre ytelse (langt over 70Mbps), et eksempel på en slik ruter er http://www.dustinhome.no/product/5010107104/d-link-dir-655-wireless-n-w-lan-router-gigabit/?intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

Husk at PC må støtte 11n-standarden for at du skal kunne få 70Mbit også.

Videre bør trådløsnett i router være innstilt på 40MHz båndbredde.

 

Når det gjelder 54Mbit hastighet, så er dette bruttohastighet og det forsvinner mye i overføringsprotokoller og to-veis radioforbindelse. 20Mbit er derfor nær max du vil oppnå med 11g.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...