Gå til innhold

Mist 1000W PSU m/filtrerings kondensator piper?

Anbefalte innlegg

Har en maskin som bruker et 1000w Mist PSU - den piper, men bare når det er snakk om spilling og litt mere heavy bruk enn bare win7 desktop, den har filtrerings kondensator installert.

Noen som har opplevd det samme? eller er det de interne kondensatorene som er av dårlig kvalitet, mener å ha hørt noe om at det er tilfelle i Mist PSUene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du har lyden pga at poweret er et switch mode power. Dvs at det er en oscillator som lager pulser for å drive poweret. Denne transistoren som brukes kan få det til å høres ut som det hyler.

Nå er det også mulig at det kan være en thyristor som er benyttet. Men det skal ikke være noen spesiell grunn til bekymring, så lenge du ikke lukter noe svidd. Bare sjekk at alle ledninger er skikkelig i og at sikringsholderen også er satt fast. (Skrudd til)

Løse ledninger, sikringer kan forårsake at det blir ulyd.

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er mulig du har lyden pga at poweret er et switch mode power. Dvs at det er en oscillator som lager pulser for å drive poweret. Denne transistoren som brukes kan få det til å høres ut som det hyler.

Nå er det også mulig at det kan være en thyristor som er benyttet. Men det skal ikke være noen spesiell grunn til bekymring, så lenge du ikke lukter noe svidd. Bare sjekk at alle ledninger er skikkelig i og at sikringsholderen også er satt fast. (Skrudd til)

BmOnline

det er umulig at det er løse ledninger da dette bare skjer da det spilling og tunge applikasjoner. ikke bekymret for en liten lyd. Bare at det er irritasjons moment.

men hadde du noen erfaring eller var dette bare en show off???

Lenke til kommentar

BmOnline

det er umulig at det er løse ledninger da dette bare skjer da det spilling og tunge applikasjoner. ikke bekymret for en liten lyd. Bare at det er irritasjons moment.

men hadde du noen erfaring eller var dette bare en show off???

Det er helt vanlig at det kommer litt lyd av switch mode power.

Jeg er mektig klar over at det kan være irriterende. Hvis du husker tilbake til de gamle tvene, så hadde de mange høye lyder mens de stod på. Det kom av switch mode teknikken. Nå prøvde jeg å gi deg et tips om at når du kjører med høyt forbruk, så krever det mer strøm, som igjen gjør at punkter som ikke er skikkelige sammen, kan gjøre det vanskeligere å få den strømmen overført ved dårlig kontakt, ergo enda mer lyd pga kontaktfeil, som kan føre til brenning og bortfall av strøm.

Erfaring, kanskje..

http://bmonline.no/html/mrs.html

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Er annen tråd her på forumet om MIST 1000W som hyler som en stuken gris.

Min gjorde det straks jeg brukte ett skjermkort som trengte strøm fra en ekstra PCI-E plugg, brukte jeg ett 4670 som ble forsynt av hovedkortet holdt den kjeft.

Jeg tok den enkle veien og erstattet den med en Enermax som har vært helt uten Coil noise og som går den dag idag enn å begynne å styre med RMA til Netshop og annet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en maskin som bruker et 1000w Mist PSU - den piper, men bare når det er snakk om spilling og litt mere heavy bruk enn bare win7 desktop, den har filtrerings kondensator installert.

Noen som har opplevd det samme? eller er det de interne kondensatorene som er av dårlig kvalitet, mener å ha hørt noe om at det er tilfelle i Mist PSUene.

MIST strømforsyninger kommer med en gul lapp i pakken som nevner nettopp dette med pipelyden, og at de som opplever dette må koble på den medfølgende terminatoren.

Jeg har selv denne 1000W strømforsyninga, og den funker som en drøm, og jeg bruker terminatoren.

RTFM :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...