eUnaas Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har et rimelig høyttalersett til pc fra Corsair. Jeg sliter mer med og mer med tidvis spraking og braking i høyttalende. Det har ingen sammenheng med om det er spilles lyd i høyttalende eller ikke. Jeg kommer med en vag feilbeskrivelse, men er det noen tegn på noe som kan gjøres? eller er det en garantisak? Kan det være forstyrrelser i strømnettet? evt noe i området rundt sub/høyttaler som lager forstyrrelser? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Hvorvidt det er en garantisak avhenger jo av hvor lenge det er siden du kjøpte de. Det kan være en svakhet både i selve pluggen til høyttalerne eller i kontakten i PC'n. Ligger kabelene inntil andre strøm/signalkilder kan dette også forårsake spraking. Prøv å rense pluggen og heng opp ledningen vekk fra andre kabler og se om det blir bedre. Det kan også hende at det hjelper å "bende" pluggen litt hvis den har fått seg en knekk tidligere - men det kan også resultere i ennå dårligere lyd. Du må uansett ikke finne på å sparke høyttalerne, for da blir de sikkert ennå mer ødelagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå