kaffebryggare Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Har så smått begynt å lære meg litt HTML og CSS og har prøvd å begynne på en nettside for mine Farming Simulator-modifikasjoner. Jeg ønsker å holde nettsiden så enkel som mulig designmessig og kodemessig, selv om det nok blir en del dårlige løsninger på begge punkter siden jeg er så fersk. Ønsker først og fremst kritikk/tilbakemelding på følgende: Layout/plassering etc Bør jeg beholde javascript-biten som skjuler/viser "boblene"? Bør jeg heller ha en egen side for hver kategori? (traktor, redskap etc) Mangler det noe åpenbart som f.eks informasjon e.l? All annen kritikk mottas også med takk. http://81.166.86.40/htdocs/ Endret 22. april 2012 av Benny Lenke til kommentar
agm Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Heisann Benny Layout etc: - Lettlest tekst, store bilder, tydelige overskrifter. - Litt traust og kjedelig, men blåfargene hjelper litt her. - Kanskje du kan sette en ramme rundt bildene? img {border:1px solid #444} eller noe sånt - Hva med en liste / innholdsfortegnelse i toppen? Javascript-funksjonen: - Denne får jeg ikke til å fungere. (Både .hidden og .unhidden står til display:block) - Uansett ville jeg fjernet denne. Den er ikke nødvendig i mine øyne. Kategorier - Jeg synes det ser greit ut å ha alt på samme side, men du kan med fordel legge inn tydeligere skiller mellom kategoriene. Større avstand, en kantlinje, større overskrift...? Mangler - Jeg liker å vite hvem jeg har med å gjøre. Hva med en "om meg"-side? - Tittelen på siden din er "Farming Simulator mods", men jeg regner med det finnes flere sider som tilbyr dette. Hva med en mer unik tittel som gjelder kun for din side? Som "Benjamins Farming Mods" eller noe i den retningen? - Oversiktlig HTML, men i bunnen har du lagt inn style="font-size:0.8em;text-align:center". Dette bør angis i stilsettet. Endret 22. april 2012 av agm 1 Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. april 2012 Forfatter Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Tusen takk, dette var nøyaktig den type kritikk jeg var ute etter! Settes pris på, nå har jeg litt å jobbe med. Å, forresten: Det stemmer med hidden og unhidden til display:block som du sier. Jeg gjorde dette for å bytte frem og tilbake for å sammenligne, men landet til slutt på at det ikke var nødvendig. (og kom ikke på å redigere posten) Skal fjerne funksjonen helt neste gang jeg setter meg ned med nettsiden. - Oversiktlig HTML, men i bunnen har du lagt inn style="font-size:0.8em;text-align:center". Dette bør angis i stilsettet. Er dette for å skille CSS og HTML mest mulig? Har ikke tenkt over det før, prøvde bare å ha minst mulig tekst i style sheeten. Endret 23. april 2012 av Hårek Lenke til kommentar
agm Skrevet 23. april 2012 Del Skrevet 23. april 2012 (endret) Å, forresten: Det stemmer med hidden og unhidden til display:block som du sier. Jeg gjorde dette for å bytte frem og tilbake for å sammenligne, men landet til slutt på at det ikke var nødvendig. (og kom ikke på å redigere posten) Skal fjerne funksjonen helt neste gang jeg setter meg ned med nettsiden. Skjønner! Når jeg er ferdig med et utkast pleier jeg å bygge opp siden fra bunnen - da ser man ofte små unødvendige funksjoner og søppel som ligger igjen her og der :+) Er dette for å skille CSS og HTML mest mulig? Har ikke tenkt over det før, prøvde bare å ha minst mulig tekst i style sheeten. Ja, det stemmer! Det er ikke en absolutt regel, men du kan anse det som en god praksis. Noen ganger er inline stil det enkleste, men i prinsippet skal man kunne endre utseendet på en nettside 100% uten å røre HTML-filene. Endret 23. april 2012 av agm 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå