Gå til innhold

Service på en Mercury 60hk efi 4takt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalt hvert fjerde år utifra det jeg har funnet ut, byttet på en tilsvarende 60hk efi i høst fra 2005 og den gamle reimen fra like bra uten deformasjoner bare litt utvidet i omkrets, men byttet allikevel til en ny registerreim. relativ enkel jobb alle skruer er i mm, men man trenger en svinghjul-avtrekker siden det sitter jækla godt fast.

Lenke til kommentar

Husker ikke prisen, men det var ikke mye for da ville jeg ha reagert :)

Nei byttet ikke noe annet rund denne jobben, men når jeg først var i gang så byttet jeg også impeller siden den ikke var byttet siden motoren var ny, det er en litt kinkig jobb siden man må løsne trekkstangen oppe ved motoren og etterpå finne riktig vinkel og skru den fast i.

Husk og smør alle skruer med vannfast fett, konen/hovedbolten på svinghjulet skal ikke smøres det må være 100% ren, merk gjerne med tusj alle deler så de kommer i riktig posisjon ved og tusje et merke på begge deler så du vet eksakt posisjon, ta også og sett den gamle reimen så alle merkene på svinghjulet/kilehjulet er overrett før du demonterer så du er sikker på at du får dette riktig.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...