Anaio Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Sliter noe vanvittig med allergi. Denne sesongen er ekstra ille. Går på maksdose av antihistaminer (den mest effektive that is, har prøvd det meste), tar øyedråper så ofte som er forsvarlig og bruker nesespray med kortison. Har også fått ei kortisonsprøyte for en to ukers tid siden. Likevel er jeg hoven i øynene (det synes godt...), nesa renner og jeg er trøtt og sliten hele tiden. Noen som har noen gode råd å komme med? Får hodepine av de hovne øynene, blir tett i ørene pga tette bihuler, føler meg rett og slett syk. Finnes det spesialist eller noe jeg kan bli henvist til, eller må jeg bare legge livet på vent til oktober? Hater verden atm. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Jeg har ekstrem allergi. Enaste som har hjulpet meg er Kestin. I verste fall kan du ta kortisonsprøyte. Endret 18. april 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Jeg har ekstrem allergi. Enaste som har hjulpet meg er Kestin. I verste fall kan du ta kortisonsprøyte. Som nevnt i hovedinnlegget har jeg fått kortisonsprøyte. Med effekt, men ikke god nok. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Vel, er lite annet å gjøre. Snakk med legen. Kan investere i en god luftrenser, er nesten noe alle allergikere bør ha i hjemmet. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Har du pratet med fastlegen din om muligheten for allergivaksinering? Da tenker jeg ikke på kortison, men at man følger et spesifikt vaksinasjonsprogram når det ikke er høysesong for pollenspredning, og får tilført en liten dose allergener pr. vaksine som kroppen da kan "gjøre seg kjent med", og som kan bidra til at du reagerer mindre ved neste allergisesong. Det høres sprøtt ut å ønske å tilføre kroppen ting man reagerer allergisk på, men kan være verdt et forsøk Edit: skrivefeil Endret 19. april 2012 av Cirkelinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå