Gulrotsaft Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Hei. En arbeidskollega har en ekstern liten HDD som plutselig over natten sluttet å virke. Får den opp under "my computer" som E: men den får ikke denne streken under som tilsier hvor mye plass som er brukt og hvor mye som er tilgjengelig. Får heller ikke til å gå inn på den og når man sjekker "properties" så er de 0bytes available / used å total space. Får heller ikke til å kjøre dette "check HDD for errors" (?) da win sier "Windows cannot acces this HDD"(?). Om feilmeldingene ikke er presise nok bare si fra så skal jeg koble den inn igjen og se hva de ordrett sier. Når den er koblet i kjenner jeg på "kabinettet" dens at disken spinner opp og går rundt. Er denne tapt for alltid Er det noen måte å redde inholdet på Er det kanskje kun noe feil med USB tilkoblingen slik at å ta den ut å koble den direkte til vil løse dette ? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Prøv å legg disken i fryseren over natten. Koble opp og prøv å berge ut data. For all ettertid, bruk eksterne disker kun når det er nødvendig. Det er ikke disker som bør stå på hele tiden og da tar varmen knekken på de. Endret 18. april 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Høres ut som en disk jeg har. Hadde akkurat spilt inn et prosjekt jeg holdt på å mikse (er jo lydtekniker), og fikk plutselig ikke disken til å fungere (hadde ikke rukket å ta backup enda). Brukte et program som heter Recover My Files til å få tilbake absolutt alt som lå skjult på disken. Så lenge den spinner skal det være muligheter for å redde filene, men det kommer jo litt an på. Min disk fungerte fint igjen etter en formattering. Det skal gå an å teste med programmet for å se om filene er intakte uten å kjøpe det, så veit man ihvertfall hvor landet ligger. http://www.recovermyfiles.com/ Endret 18. april 2012 av Dellers Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Alternativt kan du prøve "Get data back". Det har fungert for meg flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå