Gå til innhold

– En tidel av Kickstarter-pengene gikk til utvikling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem skulle trodd at det var kostnader utenom lønn :p

 

Dette har jo ingenting egentlig å gjøre med Kickstarter, med unntak av avgiften til kickstarter er alt det andre også ting man må håndtere hvis man blir støttet av en utgiver eller investor.

Lenke til kommentar

Er jo dette folk glemmer med Kickstarter. Det er langt i fra den dansen på roser som folk vil ha det til. Som det nevnes i saken skal Amazon og Kickstarter ha sin andel. Deretter skal man betale skatt på pengene man får inn. På toppen av det hele kommer altså disse premiene.

 

Til slutt betaler man nesten ingenting til selve utviklingen av et spill, og det er noe jeg skulle ønske flere folk kan innse. Det er uten tvil noe som burde være mer oversiktelig lagt frem på Kickstarters hjemmeside.

Lenke til kommentar

Hvis de som skal lage spillet skal ha lønn, ja da skal de også betale skatt. Og lønn er hovedkostnaden bak spillutvikling. Mange folk skal ha lønn i tiden det tar å lage spillet... så skatt blir da en del av utviklingsbudsjettet ja.

 

At de ikke hadde beregnet portokostnader og slikt tyder på dårlig planlegging. Er jo en grunn til at de fleste prosjektene sier:add 15 dollars for shipping costs...

Lenke til kommentar

Alle de nye kikstarterne har jo lært nå, disse folkene var ute på Kickstarter før DoubleFine. Ingen som hadde hørt om dette da.

 

Hadde de kommet på bannen nå hadde de fått dobbelt så mye.

Endret av sandweed
Lenke til kommentar

Til slutt betaler man nesten ingenting til selve utviklingen av et spill, og det er noe jeg skulle ønske flere folk kan innse.

 

Er vel heller du som burde innse at du kommer med fjas. Doublefine kan bruke over 75% av pengene de dro inn til utvikling av spillet om man inkluderer 2PlayerProductions (som også var inkludert i prosjektet).

 

At du ser ditt snitt til å prøve å komme med en slik kommentar pga et mislykket prosjekt gjennomført av det som tydeligvis er totalt amatører synes jeg er veldig unødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste interessante der er de 2000$ de aldri fikk. Resten er bare dårlig planlegging av folka. ("Hva? Koster det penger å sende saker til Australia?")

 

Kickstarter-avgiften visste de jo om fra før, advokat/revisor-utgiftene for å starte firmaet var jo deres valg. Kunne sikkert gjort det på en bedre/billigere måte som de nevner. Og at folk må betale skatt på lønn? Uhørt! Skulle trodd de bodde i Sovjet!

 

Og at de utviklet spill til iPad uten å ha hatt iPad trenger vel ingen kommentar.

Endret av Godsaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til slutt betaler man nesten ingenting til selve utviklingen av et spill, og det er noe jeg skulle ønske flere folk kan innse.

 

Er vel heller du som burde innse at du kommer med fjas. Doublefine kan bruke over 75% av pengene de dro inn til utvikling av spillet om man inkluderer 2PlayerProductions (som også var inkludert i prosjektet).

 

At du ser ditt snitt til å prøve å komme med en slik kommentar pga et mislykket prosjekt gjennomført av det som tydeligvis er totalt amatører synes jeg er veldig unødvendig.

 

Er jo ikke et unikt tilfelle. Men jeg tror det er få som donerer til kickstarter som er klar over hva som faktisk skjer med pengene de gir. Som sagt, Amazon skal ha sin andel, Kickstarter skal ha en andel, og så kommer skatten på toppen av det igjen.

Lenke til kommentar

Er en backer av dette spillet, og må si at så lenge spillet kommer så er jeg fornyød. Dette er bare uflaks, som Severin Suveren pleier å si. Og pengene gikk ikke tomhendt, not at all, de fikk dra på PAX takket være kickstarter, så en hel del coverage har de nå fått ;)

 

Og etter mye tilbakemeldinger fra fans, så vurderer de kanskje å ha enda en kickstarter, tviler at det kommer til å skje men.

Lenke til kommentar

Til slutt betaler man nesten ingenting til selve utviklingen av et spill, og det er noe jeg skulle ønske flere folk kan innse.

 

Er vel heller du som burde innse at du kommer med fjas. Doublefine kan bruke over 75% av pengene de dro inn til utvikling av spillet om man inkluderer 2PlayerProductions (som også var inkludert i prosjektet).

 

At du ser ditt snitt til å prøve å komme med en slik kommentar pga et mislykket prosjekt gjennomført av det som tydeligvis er totalt amatører synes jeg er veldig unødvendig.

 

Er jo ikke et unikt tilfelle. Men jeg tror det er få som donerer til kickstarter som er klar over hva som faktisk skjer med pengene de gir. Som sagt, Amazon skal ha sin andel, Kickstarter skal ha en andel, og så kommer skatten på toppen av det igjen.

 

Tull, alt dette er utviklingsteamets egen feil. Utrolig amatørmessig. Disse burde holdt seg til gutteromsutvikling heller enn å starte sitt eget selskap. De inkluderte ikke engang portokostnader i belønningene.

 

Det å investere i noe innebærer alltid noe risiko. Slik fungerer det bare. Men problemene til studioet her er kun deres egen feil.

 

1. Avgiftene til Amazon/Kickstarter visste de om fra før. De burde tatt høyde for dette og økt målsetningen deres følgelig.

 

2. Det å starte et selskap koster penger, dette må de ta høyde for.

 

3. Om man vet hvordan Kickstarter fungerer, bør man forstå at pengene ikke blir overført før etter prosjektet faktisk blir en suksess. Dermed er det naturlig å anta at en viss andel av donørene ikke vil (eller kan) betale når tiden for dette er inne. Dette må de også ta høyde for.

 

4. Frakt koster penger. INKLUDÉR PRISEN FOR FRAKT I FORPLIKTELSESNIVÅENE!

 

5. Belønningene bør være slik at man ikke TAPER donerte penger på å gi dem ut. I alle fall ikke for de mest populære/ordinære belønningene.

 

6. Utgiftene som gikk til ipads og alskens annet dilldall burde det SELVFØLGELIG blitt tatt høyde for. Nok en gang, ubrukelig planlegging.

 

Igjen, alt dette er noe man må planlegge på forhånd. Det er prosjektstarterens ansvar. Folk bør være bevisste på prosjekter med urealistisk lave mål.

 

Du sier at dette ikke er et isolert tilfelle. Hva slags fakta er det du sitter på for å substansiere dette? Kan du vise til andre prosjekter på Kickstarter.com som har gått like skeis? Eller sitter du bare og synser?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Til slutt betaler man nesten ingenting til selve utviklingen av et spill, og det er noe jeg skulle ønske flere folk kan innse.

 

Er vel heller du som burde innse at du kommer med fjas. Doublefine kan bruke over 75% av pengene de dro inn til utvikling av spillet om man inkluderer 2PlayerProductions (som også var inkludert i prosjektet).

 

At du ser ditt snitt til å prøve å komme med en slik kommentar pga et mislykket prosjekt gjennomført av det som tydeligvis er totalt amatører synes jeg er veldig unødvendig.

 

Er jo ikke et unikt tilfelle. Men jeg tror det er få som donerer til kickstarter som er klar over hva som faktisk skjer med pengene de gir. Som sagt, Amazon skal ha sin andel, Kickstarter skal ha en andel, og så kommer skatten på toppen av det igjen.

 

Tull, alt dette er utviklingsteamets egen feil. Utrolig amatørmessig. Disse burde holdt seg til gutteromsutvikling heller enn å starte sitt eget selskap. De inkluderte ikke engang portokostnader i belønningene.

 

Det å investere i noe innebærer alltid noe risiko. Slik fungerer det bare. Men problemene til studioet her er kun deres egen feil.

 

1. Avgiftene til Amazon/Kickstarter visste de om fra før. De burde tatt høyde for dette og økt målsetningen deres følgelig.

 

2. Det å starte et selskap koster penger, dette må de ta høyde for.

 

3. Om man vet hvordan Kickstarter fungerer, bør man forstå at pengene ikke blir overført før etter prosjektet faktisk blir en suksess. Dermed er det naturlig å anta at en viss andel av donørene ikke vil (eller kan) betale når tiden for dette er inne. Dette må de også ta høyde for.

 

4. Frakt koster penger. INKLUDÉR PRISEN FOR FRAKT I FORPLIKTELSESNIVÅENE!

 

5. Belønningene bør være slik at man ikke TAPER donerte penger på å gi dem ut. I alle fall ikke for de mest populære/ordinære belønningene.

 

6. Utgiftene som gikk til ipads og alskens annet dilldall burde det SELVFØLGELIG blitt tatt høyde for. Nok en gang, ubrukelig planlegging.

 

Igjen, alt dette er noe man må planlegge på forhånd. Det er prosjektstarterens ansvar. Folk bør være bevisste på prosjekter med urealistisk lave mål.

 

Du sier at dette ikke er et isolert tilfelle. Hva slags fakta er det du sitter på for å substansiere dette? Kan du vise til andre prosjekter på Kickstarter.com som har gått like skeis? Eller sitter du bare og synser?

 

Er ikke studiot jeg tenker på...Det jeg spør etter - noe du hadde skjønt hvis du hadde evnen til å lese - er om de som donerer faktisk er klar over pengene deres går. Det tviler jeg på. Du kommer jo ikke utenom at Kickstarter skal ha sin andel, Amazon sin andel, og at pengene skal skattelegges.

Lenke til kommentar

Er ikke studiot jeg tenker på...Det jeg spør etter - noe du hadde skjønt hvis du hadde evnen til å lese - er om de som donerer faktisk er klar over pengene deres går. Det tviler jeg på. Du kommer jo ikke utenom at Kickstarter skal ha sin andel, Amazon sin andel, og at pengene skal skattelegges.

 

Djises, er da vel du som ikke leser her. Nok en gang nevner du Kickstarter og Amazon. Tror du virkelig studioet ikke visste om dette da de startet?

 

Selvfølgelig tar Kickstarter og Amazon betalt. Hva trodde du da? De levde i sus og dus på goodwill? Man er sannelig naiv om man tror at disse to ikke tar prosenter av inntektene. Dette står svart på hvitt på Kickstarter.com.

 

 

Og som jeg skrev i mitt innlegg, så innebærer det alltid risiko når man investerer i noe. Dermed vet man aldri HELT hva pengene ens går til. Men man er regelrett dum om man tror at det aldri blir noe svinn. Noen ganger skjer desverre slike ting. Da må man bare være mer varsom, mer smart, når man velger hvem man ønsker å hjelpe på siden.

 

Dette har fortsatt ikke noe som helst med Kickstarter-teamet å gjøre. Dette er og blir fortsatt et problem som selve utviklerteamet har all skyld for. De tok flere særs amatørmessige avgjørelser, noe de (og de som investerte penger til prosjektet) bare må leve med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener ikke dette er noe man kan skylde på Kickstarter, men snarere på utviklerenes planlegging og budsjett. De burde sjekke priser på plakater/skjorter på forhånd, og regne med den lille andelen som går til Kickstarter og Amazon.

Lenke til kommentar

Er ikke studiot jeg tenker på...Det jeg spør etter - noe du hadde skjønt hvis du hadde evnen til å lese - er om de som donerer faktisk er klar over pengene deres går. Det tviler jeg på. Du kommer jo ikke utenom at Kickstarter skal ha sin andel, Amazon sin andel, og at pengene skal skattelegges.

 

Djises, er da vel du som ikke leser her. Nok en gang nevner du Kickstarter og Amazon. Tror du virkelig studioet ikke visste om dette da de startet?

 

Selvfølgelig tar Kickstarter og Amazon betalt. Hva trodde du da? De levde i sus og dus på goodwill? Man er sannelig naiv om man tror at disse to ikke tar prosenter av inntektene. Dette står svart på hvitt på Kickstarter.com.

 

 

Og som jeg skrev i mitt innlegg, så innebærer det alltid risiko når man investerer i noe. Dermed vet man aldri HELT hva pengene ens går til. Men man er regelrett dum om man tror at det aldri blir noe svinn. Noen ganger skjer desverre slike ting. Da må man bare være mer varsom, mer smart, når man velger hvem man ønsker å hjelpe på siden.

 

Dette har fortsatt ikke noe som helst med Kickstarter-teamet å gjøre. Dette er og blir fortsatt et problem som selve utviklerteamet har all skyld for. De tok flere særs amatørmessige avgjørelser, noe de (og de som investerte penger til prosjektet) bare må leve med.

 

Seriøst, har du hull i hodet? Jeg får vel skrive det viktige med caps slik at du forstår det. STUDIOT visste helt sikkert om utgiftene. Det jeg spør om er om FORBRUKERENE, de som DONERER pengene vet at AMAZON og KICKSTARTER skal ha sin andel. Kort oppsummert, vet FORBRUKERENE hvor PENGENE sine går?

 

For å svare på mitt eget spørsmål. Jeg tror ikke det - rettelse - jeg tror hvertfall ikke alle vet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...