Maggz Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 (endret) Hei. Skadet meg på litt komisk vis for noen dager siden. Var på fotballkamp som tilskuer. Det innebar hopping, og da landet sidemann ved en anledning på foten min. Hadde på meg tynne sko, men det gjorde ikke utpreget vondt. Før dagen etter, i hvert fall. Siste par dagene har jeg hatt veldig vondt i den aktuelle foten. Det gjør ikke vondt når jeg sitter i ro, men når jeg går på den kjenner jeg at ett eller annet bøyer seg og ikke er som det skal. Går jeg vanlig, gjør det j*vlig vondt midt på foten - i et av de tynne benene som går fremover mot tærne. Det føles også, idet jeg legger tyngden på foten når jeg skal flytte den andre frem, som om et eller annet i foten bøyer seg på en måte det ikke skal bøye seg. Andre har kanskje iblant opplevd at det føles som om et leggben kan brekke om du fortsetter å gå, særlig om du har belastet benet lenge. Det er den følelsen, bare konstant og mer vond. Det er litt varmt der det gjør vondt, og det føles steinhardt når jeg kjenner på det. Samtidig er det ingen hevelse og gjør svært lite vondt å ta på. Det er ingen blåmerker heller. Jeg har en del av tiden gått med trykket på utsiden av foten nettopp fordi det gjør vondt å gå normalt. Snakket med en kamerat med litt peiling, og han mente det kunne være et ørlite brudd i foten, og at en vanlig "trøkk" neppe ville gi følelsen av at noe ble bøyd i feil retning. Å brekke et lite ben i foten er tross alt ikke det samme som å brekke benet: Det går fint an å gå rundt med et lite brudd uten intense smerter til enhver tid. Det er ingen tvil om at det i så fall er veldig lite, og at det i utgangspunktet vil gro av seg selv når det er så lite, men samtidig ber jeg jo om at det gror feil dersom jeg bare lar det være. Sjekke det hos lege skal jeg gjøre dersom det ikke blir bedre mot slutten av legen, men jeg lurte på om noen kunne tenke seg hva dette kunne være - annet enn et lite brudd? På forhånd takk, godtfolk! Endret 18. april 2012 av Maggz Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Da jeg falt på isen i forrige vinter, slo jeg armen. Det gjorde litt vont med en gang, men jeg tenkte ikke noe særlig over det. Utover dagen hovnet armen opp, og det ble grusomt vont. Resultatet ble røntgen, armen i gips, sykemelding og fri fra jobben i flere dager. De sa at det kunne være et lite brudd, men det var ikke synlig på røntgenbildene. Jeg synes du skal komme deg på legevakten. Armen min ble forresten helt fin igjen. Lenke til kommentar
Maggz Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Heisann! Kom meg til legen i dag. Følte litt bedring i går, men det var verre i dag, så jeg dro bort dit. Ble sendt til legevakt, og jeg hadde visst ikke bare ett, men to, brudd i foten. De er riktignok veldig fine, så jeg slipper til og med gips, men det blir bandasje og krykker en stund - og deretter blir det karbonsåler og diverse for støtte. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå