floppy Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg skulle likt å ha en bios chip i reserve til mitt Abit IC7-G HK. Er det noen her i landet som styrer med sånt, eller må jeg til utlandet for å finne en? Jeg har funnet en butikk i USA (http://excaliberpc.com/) , men det blir mye frakt å betale. mvh Bjørn Tore Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 blir sikkert billigere med et nytt hk i reserve Lenke til kommentar
z10an Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 må nok bestille fra utlande desverre Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hvorfor i alle dager skal du ha en i reserve? Planlegger du å ødelegge den du har? Blir den ødelagt reflasher Komplett den for deg. Lenke til kommentar
floppy Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Jeg planlegger ikke å ødelegge bios chippen, men etter å ha lest diverse forum rundt om i verden ser jeg at det har vært/er problemer med denne bios chippen. Dessuten tar det tid å få egen bios chip reflashet hos komplett data, og er det mulig å få tak i en ny bios chip til en billig penge ser jeg det som greit å ha. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Prøv http://www.badflash.com. Der får du alt du trenger!! Flyby Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Her har du noen som gjør det: http://www.badflash.com funket helt fint for meg. Forsendelsen tik imidlertid ltt tid. Tror det var bortimot 14 dg. Pris inkl. porto 175 NOK. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Stopp der folkens!! Før dere kaster bort pengene på sånne ting bør dere sjekke en ting! De fleste hovedkort støtter en funskjon som kan redde dere fra en dårlig BIOS flash. Det er først nå f eks Asus begynner å reklamere for dette men det har vært innebygd i Award BIOS'er i mange år nå. Jeg hadde et Shuttle hovedkort som var over 5 år gammelt og etter en dårlig flash brukte jeg denne metoden som jeg fant på nettet. Du får ikke opp noe skjermbilde men bare prøv med en diskett med nyeste BIOS filer og sjekk om maskinen leser den. Mulig dere slipper å betale dyrt for en liten eeprom. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg kan brenne en til deg vist betalinga er god Lenke til kommentar
Ash Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Både Award og Ami bioser har "restore" funksjon innebygget. Ihvertfall på de nyere utgavene. På Amibios trenger du bare å legge den siste biosen på en diskett (må som oftest endre filnavnet til amiboot.rom tror jeg det var), trykk ctrl + home når du slår på maskinen så vil den laste inn bootblocken fra rom fila på disketten. Så kan du starte maskinen og flashe biosen skikkelig etterpå. Det samme kan gjøres på en Award bios, men jeg husker ikke eksakt prosedyre for det. Det er ikke så ekstremt vanskelig å finne disse instruksene på nettet, Amibios instruksene ligger i en pdf-fil på hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå