Audun0505 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Backup Siden førstetråden bugger seg hele tiden legger jeg alt i en backup post i spoilern under Prosjekt NES-PC 8-bit is enough! Fant min gamle NES under vårrengjøringa i kottet for noen uker side. Hooka den opp til TVen – men ingenting. Hadde ikke hjerte til å kaste denne fantastiske tingesten, og lette rundt på nettet etter bruksområder for kabinettet. Fant en guide på instructables.com av brukeren hatsuli om hvordan man bygger en PC i et NES-kabinett. Dritfett! Velger å dedikere prosjektet mitt til hatsuli etter at han gikk bort kort tid etter å ha laget guiden. RIP Ønsker å bruke så mye av det orginale som overhode mulig, og jeg vil i hvertfall bruke original av/på og reset-knapp og LED dersom det lar seg gjøre. Jeg vet det er mange som har laget NES PC før meg, men grunnen til at jeg lager en worklog er for å inspirere og hjelpe andre som ønsker å gjøre det samme Har i lengre tid fundert på hvor mye penger jeg skal bruke på prosjektet. Jeg har egentlig satt en øvrig grense på cirka 3000 kr, i hovedsak fordi jeg har en fungerende spill-pc og gjør dette mest for moroskyld. Hardware Det er en post angående hardware lenger ned i tråden, men jeg oppdaterer her likevel. Jeg har egentlig valgt meg et oppsett med et ASUS hovedkort med innebygget E-450 APU, men jeg står nå mellom det og å vente på Ivy Bridge. Ivy Bridge kommer til å bruke mindre strøm samt ha en mye kraftigere grafikkdel enn dagens Sandy Bridge, samt DX11-støtte. Deler som trengs: [X] Skaffet/har [X] Har ikke [V] Bestilt/på vei [H] Ideer/vurderes [X] Hovedkort [X] Prosessor [X] Minne [H] DVD-rom [V] Strømforsyning [X] Lagringsenhet [V] Vifter Silverstone Airpenetrator 120mm m/hvit LED Streacom 150w picoPSU ekstern strømforsyning Skisser kommer snart To do-list [X] Har gjort [X] Har ikke gjort [V] In progress/på vei [H] Ideer/vurderes [X] Photoshoot [X] Vaske (!!) [X] Skjære bort overflødig plastikk inne i kabinettet [X] Lodde av/på og reset-knapp + LED [X] Skjære bort plass til IO-shield [X] Bestemme hardware [X] Bestille hardware [X] Montere hardware [X] Skaffe div. ledninger [H] Feste 3.5mm jack og mic i hullene til video og audio Sponsing Komplett.no Komplett.no er Norges største nettbutikk for salg av PC-komponenter, PC-utstyr og PCer Takk til komplett.no som sponser meg med en 40mm Fractal Design-vifte! HTPC.no HTPC.no er en nyoppstartet butikk som sikter seg spesielt inn, som eneste i Norge, på HTPCer. Du finner alt du trenger til å bygge deg en stilig HTPC eller du kan kjøpe en ferdig bygd om det er det du ønsker. HTPC.no har et stort sortiment innenfor HTPC-utstyr, fine priser og utrolig rask support. Anbefales! Tusen takk til HTPC.no som fikser meg en veldig overkommelig pris på en Streacom 150w strømforsyning og et hovedkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå