Gå til innhold

Gamer/Media PC 20k

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg skal ordne meg en ny PC, da med et budsjett på 20.000Kr(Skjerm,Mus,Tastatur er allerede kjøpt).

Det skal først og fremst være en Gamer/Media pc.

Så, Valgene er: Bygge selv, eller kjøpe Ferdig Bygget, da fra Komplett.

Har 0 erfaring selv med å bygge PC, men har lest meg opp en del på komponenter og hva jeg ville ønsket å ha med.

Ønsker at PC'en skal kunne stå ferdig til 14.05.2012 - Kl: 23.59.00 (Diablo III Launch) Uansett hva jeg velger å gjøre.

Jeg vil at PC'en skal inneholde det nye Invidia GTX 680 kortet, men ser at dette kan bli vanskelig på grunn av stor etterspørsel i dagens marked?

Har sett på Komplett sin ferdigbygde: Gamer Premium - GTX 680 Edition.

Et problem er at det ikke står spesifisert hvilken utgave av GTX 680 kortet som blir sendt med PC'en. Da jeg ville ha ønsket meg et av Costum-Made Grafikk kortene eventuelt 4GB edition(Gainward Phantom, MSI Twinfrozr III etc..).

Lurer videre litt på Kompletts kvalitet ved bygging av PCer? Gjør de ting rikitig(siden det er ingen som sjekker dette)?Kunne jeg gjort det bedre selv?

Oppsett for selv bygging:

- Cooler Master HAF X Big Tower Sort

- ASUS P9X79 Deluxe, Socket-2011

- Corsair AX 850W PSU

- Intel® Core i7-3820 Processor Socket-LGA2011, Quad Core, 3.6Ghz

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Kit w/4X Hyperx

- Intel® High Performance Liquid Cooling

- GeForce GTX 680 2GB/4GB PhysX CUDA(Gainward Phantom/MSI Twinfrozr III)

- Kingston HyperX SSD 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/510MB/s read/write, SandForce®

- Western Digital Caviar® Black 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache

- Sony Optiarc Blu-Ray Writer

- Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

Burde jeg kjøpe noen spesielle verktøy? Som sagt har jeg 0 erfaring med å bygge selv. Pcen må stå ferdig/ferdig levert til 15 mai uansett hva som skjer! :w00t::tease::)

Takk for alle svar og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er hovedsaklig spilling denne pc-en er til burde du heller bare gå for socket 1155. Om du driver med redigering er socket 2011 absolutt en godt vei å gå, men da må du ihvertfall gå for 3930k, da 3820 egentlig ikke gir noe spesielt mer enn hva du vil få av en socket 1155 setup.

Å bygge selv er som regel veldig smart, da sparer du som regel masse penger, og det er veldig enkelt.

Lenke til kommentar

andre argumenter for å bygge selv er at komplett egentlig ikke er noe flinke til å bygge, de tar for eksempel å klumper opp alle ledningene midt i kabinettet og setter en strips rundt. det ødelegger airflow katastrofalt. fetteren min har komplett lagd PC, etter han ryddet kablene sine skikkelig sank tempen med flere grader. i tillegg så satt de alle kablene i strømforsyningen (som er modulær) og bandt dem sammen med resten i den klumpen :/ jeg har også sett er de setter på strømforsyninga opp-ned, så den tar luft fra kabinettet og ikke nedenifra :nei:

i7 3820 er faktisk en dårligere CPU enn i7 2*00K grunnet begrenset overklokk og mangel på integrert grafikk

Intel sin lukkede vannkjøling er en gedigen flopp. det finnes mange andre kjøleløsninger som kjøler bedre og koster halvparten. som for eksempel Phanteks sitt kjøletårn (navnet er vanskelig å huske, men det er det eneste kjøletårnet som er laget av phanteks). men siden du har vindu på kassa vil Corsair H100 gjøre jobben bedre enn alle andre kjølere til under tusenlappen. anbefaler derfor Corsair H100 fordi kjøletårn ser forferdelig ut i kabinett med vindu

Asus GTX 680 med DCUII kjøler vil være det beste valget grunnet beste kjøling og minst lydnivå.

jeg ville også valgt en Intel 520 SSD fremfor Kingston HyperX, høyere ytelse og mye bedre stabilitet grunnet ett veldig godt custom firmware til kontrolleren (begge SSDene har samme kontroller)

verktøy som trengs: medium størrelse stjerne skrutrekker og strips (strips pleier å følge med kabinetter og litt andre ting :) )

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. :)

Er det muligt å finne en link til det GTX kortet du snakket om og er Haf x egentlig et bra kabinett, eller kunne du anbefalt noe annet som er bedre?

En ting til, Hardware.no sin test av Kingston Hyperx SSD viste at den ga best ytelse?

PS: Det blir nok bygging på meg nå. Orker ikke å høre mere tull om Komplett :confused:

OBS: Hvis noen har lyst til å hjelpe meg å sette opp et helt nytt oppsett for 20.000 så ville det vært hyggelig. Ser ut som jeg ikke hadde så god peiling på det første oppsettet jeg lagde.

Endret av AThought
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. :)

Er det muligt å finne en link til det GTX kortet du snakket om og er Haf x egentlig et bra kabinett, eller kunne du anbefalt noe annet som er bedre?

En ting til, Hardware.no sin test av Kingston Hyperx SSD viste at den ga best ytelse?

PS: Det blir nok bygging på meg nå. Orker ikke å høre mere tull om Komplett :confused:

OBS: Hvis noen har lyst til å hjelpe meg å sette opp et helt nytt oppsett for 20.000 så ville det vært hyggelig. Ser ut som jeg ikke hadde så god peiling på det første oppsettet jeg lagde.

GTX 680 med DirectCU II-kjøler er ikke annonsert engang, du må nok vente en stund før du ser dette.

HAF X er et fint kabinett det om du kun bryr deg om kjøling for enhver pris og liker utseendet, det finnes andre kabinetter som er istand til å tilby nesten like god kjøling uten alt bråket og det stygge utseendet.

Stort sett er det bare smak og behag når man ser på Corsair, Cooler Master, NZXT, Lian Li, Silverstone og andre store produsenter.

Hardware.no sluttet å være en god side for maskinvaretester for mange år siden.

Bygger du PC til 20 000 for gaming kaster du penger rett ut vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...