Snoop Dogg Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Hei jeg sliter litt med et matte stykke, håper at noen kan hjelpe med asap! Den er som følger: Det er mange tilskuere under OL som også vil besøke et av verdens største pariserhjul, London Eye. Prisen for å kjøre i dette pariserhjulet er 17£ for voksne og 10£ for barn. Oppgaven: En annen dag kom det inn kom det inn 11500£ i billettinntekter. 800 personer hadde betalt billett. Sett opp to likninger og regn ut hvor mange voksne og hvor mange barn som hadde kjøpt billett. Vet allerede at svaret er: 500 voksne og 300 barn, men hvordan kommer man til svaret? Prøvde å sette opp to likninger: x+y=800 og 17x+10y=11500 Der x er voksne og y er barn. Men er dette riktig? Da jeg regnet dette ut ble det feil Håper noen her kan hjelpe meg !! Endret 17. april 2012 av Snoop Dogg Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er riktige likninger. Du har nok gjort feil i utregningen. Lenke til kommentar
Snoop Dogg Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Det er riktige likninger. Du har nok gjort feil i utregningen. Ja fant det ut nå men takk ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå