Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hei. Er det mulig at man plutselig mister synet? Uten noe forvarsel eller tegn til at det skal skje? Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Tja, du kan jo løpe på to pinner i skogen da! 2 Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Ja, det er fullt mulig. Hjerneblødning eller blodpropp i hjernen kan gjøre at du plutselig mister synet, men da kan det være mulig at synet kommer tilbake, tror jeg, om skaden på hjernen ikke er for omfattende. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er mulig. Men det er selvsagt forskjell på hvorvidt dette kommer fra øyet selv (netthinneløsning f. eks), fra synssenteret (slag, blodpropp, svulst), eller som bivirkning av medisinsk bruk. Er du jævlig uheldig kan øye poppe ut av øyehulen pga trykk også. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Det er mulig. Men det er selvsagt forskjell på hvorvidt dette kommer fra øyet selv (netthinneløsning f. eks), fra synssenteret (slag, blodpropp, svulst), eller som bivirkning av medisinsk bruk. Er du jævlig uheldig kan øye poppe ut av øyehulen pga trykk også. Det er overveiende sannsynlig, tror jeg, at det er "synssenteret" i hjernen som er skadelidende, øyet er som før. Og det er kanskje noen som er utdannet innen medisin her som kan si litt mer eksakt om dette? Lenke til kommentar
Hertug1. Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Et hjerneslag kan forårsake at du plutselig mister synet på éne øyet. Kan også miste synet på begge øynene, men dette er sjeldent. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg mener å ha lest om en fyr fra Bergen som helt plutselig mistet synet sitt. Han skulle visstnok til å kjøre bil litt senere. Finner ikke artikkelen, om det ikke da var på TV jeg så det da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Såpass ja Takk for svar! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hysterical blindness, eller "Conversion disorder". http://en.wikipedia.org/wiki/Conversion_disorder Eller om man drikker tresprit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå