handir Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Etter ikke å ha spilt my dataspill de siste årene står D3 på trappene og da er det tilbake til start, har ikke mye peiling, men her er det jeg fomla meg frem til: D3 er hovedfokuset, men hadde jo vært gøy å kjørt noen andre nye spill også, er det noe som jeg burde legge noen hundrelapper i for å få bedre med en gang? Jeg er på plug and play-stadiet for øyeblikket, så overklokking er ute av bildet Lenke til kommentar
Ivar-pc Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg bygget for ca 1 måned siden nesten samme pc som du lister opp, samme hovedkort og prosessor. Den skal fungere bra til D3, men jeg tror ekspertene her på forumet vil anbefale å gå for en pc med Intel prosessor. Lenke til kommentar
handir Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Jeg bygget for ca 1 måned siden nesten samme pc som du lister opp, samme hovedkort og prosessor. Den skal fungere bra til D3, men jeg tror ekspertene her på forumet vil anbefale å gå for en pc med Intel prosessor. hehe, ja vi får se hva ekspertene har og si, men du er fornøyd? Hvilket kabinett har du? Er det stor forskjell mtp på støy fra de? tenkte jeg skulle spare noen hundrelapper på AMD-oppsett, men det var kanskje for godt til å være sant Lenke til kommentar
Ivar-pc Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Jeg er godt fornøyd med min pc. Den har god kjøling og støyer ikke mye siden jeg ikke overklokker. Jeg har coolermaster haf 922, HD 6870 skjermkort og Arctic Cooling pro 13 cpu kjøler. Jeg kjøpte fra dustinhome og har gode erfaringer med den butikken. edit: hvis du vil ha en støysvak pc, velg heller et kabinett med støydemping, feks Fractal R3. Endret 17. april 2012 av Ivar-pc Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det hadde vært veldig fint om du kunne lagret oppsettet i en handleliste og linket til den i stedet for å tyde det bildet. Lenke til kommentar
handir Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Det hadde vært veldig fint om du kunne lagret oppsettet i en handleliste og linket til den i stedet for å tyde det bildet. I chrome blir det stort hvis en åpner det i ny fane, men det varierer kanskje mellom nettlesere. Skal prøve å få laget en liste i løpet av kvelden! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Heisann. Hva er maks budsjettet ditt ? Å har du noe fra før ? Tenker da på skjerm, mus og tastatur ? Lenke til kommentar
handir Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Heisann. Hva er maks budsjettet ditt ? Å har du noe fra før ? Tenker da på skjerm, mus og tastatur ? smertegrensen min går på 8k uten operativsystem. har skjerm etc ja, så er kun kabinettet med fyll jeg trenger Endret 17. april 2012 av handir Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Okei Skal lage et godt oppsett til deg jeg da Her har du handlelisten. Hadde du kunne strekt deg 200kr over max budsjettet ditt, kunne du hatt mulighet til og overklokke systemet også Viss man tar vekk HDD så har du råd til det, så om det holder med 120GB lagring på SSDen så tar du vekk HDD og bytter du ut CPU og Hovedkort. Endret 17. april 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
handir Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 genialt, takker så mye trenger egentlig ikke mer enn SSDen, så denne CPUen kanskje? http://www.dustinhome.no/product/5010620621/intel-core-i5-2550k-3-40ghz-6mb-s-1155/?intcmp=searchProvider_dacsa enn hovedkort, er det noe spesielt å anbefale? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 genialt, takker så mye trenger egentlig ikke mer enn SSDen, så denne CPUen kanskje? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa enn hovedkort, er det noe spesielt å anbefale? 2500k har integrert grafikk, klokker nøyaktig like langt gjennomsnittlig (silisiumlotteriet spiller en del inn dog), og koster mindre. Lett valg. Av hovedkort er det lett å anbefale både ASUS og Gigabyte Z68- og Z77-kort Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) genialt, takker så mye trenger egentlig ikke mer enn SSDen, så denne CPUen kanskje? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa enn hovedkort, er det noe spesielt å anbefale? Okei. Da bytter du hovedkortet til dette: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Det finnes dog et nyere hovedkort, men det koster litt mer igjen, dette her: http://www.dustinhom...hProvider_dacsa og CPUen til denne: http://www.dustinhome.no/product/5010544370/intel-core-i5-2500k-3-30ghz-6mb-s-1155/?intcmp=searchProvider_dacsa Viss du har lyst å spare noen kroner så kan du velge dette kabinettet(snakk om 90kr): http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Endret 17. april 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
handir Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 da har jeg en plan, takker og bukker. Supert at det går an å få hjelp fra kyndige så fort, unngår en del fallgruver da Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Yes Å er det noe annet du lurer på, så er det bare å spør Lenke til kommentar
mr.landscape Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Jeg prøver meg på et oppfølgningsspørsmål ettersom jeg også er i ca. samme båt. Jeg er også ute etter en pc i ca. samme prisområde, men har noen andre bruksområder. I tillegg til at også har tenkt til å børste støv av mine (eld)gamle gamerskills med Diablo3, så trenger jeg en pc som også kan takle videoredigering, Civil3d, (muligens litt 3DSM), og photshop./indesign/illustrator Holder det for meg å bare guffe på med mer RAM eller bør jeg bytte noen av komponentene. Sammendrag: Spille Diablo3, videoredigering, Civil3d, 3DSMax, Photoshop Prisklasse: Ca. 8k Håper noen kan hjelpe en avdanket gammel gamer (og gjerne linke til en oppdatert handleliste for mine behov) Endret 19. april 2012 av mr.landscape Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Lista jeg har lagd er veien å gå, men bytt ut cpu og hovedkort som jeg anbefaler i et par posten oppforbi, men har du ikke tenkt uansett hvor enkelt det er å overklokke CPUen, så beholder du hovedkortet i lista som har lagd et stykke lengre opp og bytter ut CPUen til en i7-2600. Men anbefaler bare dette viss du holder på litt over gjennomsnittet med videoredigering og lignende. Er snakk om ca 30% bedre ytelse med en i7-2600(K) mot en i5-2500(K) cpu. Da 2600 har HyperThreading. Du må også skjekke opp ang disse programmene du bruker om hvilke skjermkort de kan ha nytte av. Vet om et par programmer som liker skjermkort kraften. Lenke til kommentar
mr.landscape Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Tusen takk for raskt svar sveibuen! VIdeoredigeringen er på et hobbynivå så da står jeg nok det siste forslaget Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Husk at og klokke en Sandy Bridge CPU er lekende lett, mange av hovedkort produsentene har gjort det så enkelt at det er bare å trykke på en knapp, så klokker pcen seg selv Men uansett om du ikke har tenkt på å overklokke nå, så kan jo være at du kanskje trenger litt ekstra kraft om et par år, å da er det kjempe kjekt å kunne overklokke. Så en i5-2500K cpu er veien å gå med et Z77, Z68 eller P67 hovedkort. Jeg har jo linket lengre oppe til cpu og hovedkort. så ta den cpu og hovedkortet der og så tar du resten av lista lengre oppe Der får du et kjempe stille og stilrent kabinett med grei luftgjennomstrømning, god PSU og kjempe god HDD. Du havner nok på 8.5k kroner, men jeg vil nå si at det er verdt det. Å førstegangs bygg pleier å koste litt. Men husk, Kabinett, PSU og HDD/SSD kan du fint ta med deg videre i nytt bygg så lenge kabinett og spesielt PSU er av kvalitet. Lenke til kommentar
mr.landscape Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Hvordan er det med kabler etc? Trenger jeg å kjøpe noe ekstra, eller vil jeg kunne bygge denne pc`n med en gang jeg får den? edit: ekstra spørsmål: Vil jeg få festet 2.5"` SSD noe sted? Synes ikke det ser ut som om det er noen 2.5" plasser i kabinettet... "Skjulte 2.5"-ekspansjonsplasser 0 stk" Eller betyr dette at det ER noen plasser,MEN at de IKKE er skjulte Endret 19. april 2012 av mr.landscape Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hvordan er det med kabler etc? Trenger jeg å kjøpe noe ekstra, eller vil jeg kunne bygge denne pc`n med en gang jeg får den? edit: ekstra spørsmål: Vil jeg få festet 2.5"` SSD noe sted? Synes ikke det ser ut som om det er noen 2.5" plasser i kabinettet... "Skjulte 2.5"-ekspansjonsplasser 0 stk" Eller betyr dette at det ER noen plasser,MEN at de IKKE er skjulte Følger du Sveibuens oppsett vil alt du trenger følge med, det eneste du trenger er en stjernetrekker Fractal Design Define R3s harddiskbrønner har monteringshull for både 2.5" og 3.5"-disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå