anonymus94 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hei. Jeg skiftet PSUen i pcen, men nå bytter tilbake... ikke spør Problemet er at jeg har gjort noe feil... det er en lampe på hovedkortet som lyser og det loades ikke bios eller noe. Men alle vifter og sånt virker. Dette her er ihvertfall et asus kort. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Begynn med å ta ut kabler og sett dem tilbake igjen. Skal ikke mye til før det går i lås, så påse at alt sitter som det skal. Er veldig lett å komme borti noe. En SATA-kabel f.eks. Sjekk også at skjermkortet sitter som det skal. Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Begynn med å ta ut kabler og sett dem tilbake igjen. Skal ikke mye til før det går i lås, så påse at alt sitter som det skal. Er veldig lett å komme borti noe. En SATA-kabel f.eks. Sjekk også at skjermkortet sitter som det skal. Jeg tok ut skjermkortet og prøvde uten men den lampen slukket fortsatt ikke. Den lyser faktisk bare det er strøm i PSUen, maskinen trenger ikke å stå på. Edit: Jeg vet ikke men, det er en kabel under lampen som lyser... noen som har peiling på hva den er til? kanskje det er grunnen. Edit 2: Det står SB pwr rett over pæra Endret 17. april 2012 av anonymus94 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Dumt spørsmål kanskje, men du er 100% sikker på at alt er kobla riktig? SB pwr er indikasjonslyset på Stand By Power (gir strøm til bl.a oppstart, Wake-On-Lan, USB etc) så hvis du er like sikker på at PSU'en fungerer så kan det være en kortslutning et eller annet sted... med trykk på kan. Hva slags modell er hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Dumt spørsmål kanskje, men du er 100% sikker på at alt er kobla riktig? SB pwr er indikasjonslyset på Stand By Power (gir strøm til bl.a oppstart, Wake-On-Lan, USB etc) så hvis du er like sikker på at PSU'en fungerer så kan det være en kortslutning et eller annet sted... med trykk på kan. Hva slags modell er hovedkortet ditt? Det med kablene: Jeg har festet 2 kabler til hovedkortet. Den ene står det ATX 12V, og den andre er den tykke svære greia. Den er nok en tredje kabel som må kobles i men jeg ser ikke hvor de andre kablene kan passe -.- DEt med hvilket hovedkort er jeg litt usikker på men det står ihvertfall Asus P5QL - EM/V - P5G43/DP_MB Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Da har jeg fått den til! Det viste seg vist at pcen likte ikke den nye rammen sammen med den gamle samtidig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå