Gå til innhold

Gorillaglass og skjermbeskytter

Anbefalte innlegg

Hei

Ut fra det jeg har lest, skal telefoner med gorillaglass være ripe sikre.

Trenger man da i det hele tatt å kjøpe en skjermbeskytter? Eller blir det litt smør på flesk.

På min tidligere Desire hadde jeg beskytter, men synes det var en bedre følelse "finger mot glass".

Har nå One x og lurer på om jeg burde investere i beskytter eller ikke.

Er svært forsiktig med tlf mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gorillaglass både knuses og ripes opp, men det tåler endel mer enn vanlig glass.

Nøkler og lignende i lomma skal egentlig ikke kunne ripe det opp.

Bare ikke legg telefonen med skjermen ned, så går det nok bra uten skjermbeskytter :)

Lenke til kommentar

Etter du har fått ripe er det nok litt seint å ta på beskyttelse. Gorilla glass er motstandsdyktig mot riper, MEN det betyr ikke at det er ripesikkert.

Å la den ligge i lommen er jo det større sjangse for å ripe opp en å ta nøkler og skrape på skjermen :p

Kan være sand, stein osv nedi lommen. Telefonen knikker borti der når du går/beveger deg = riper.

Du kan lese litt her:

Has anyone scratched their gorilla glass?

Jeg er også veldig forsiktig med telefonene mine, så derfor har jeg alltid en slags form for beskyttelse. Pleier vanligvis å følge med et lag med plastikk eller beskyttelse på telefoner fra fabrikk, ihvertfall fra Sony. Vet ikke hvordan det er med HTC og One X. Etter hvert som telefonen(e) blir gamlere pleier jeg å ta vekk beskyttelsen da jeg ikke er like redd som jeg er når jeg nettopp har kjøpt en telefon! :)

Lenke til kommentar

Hadde min Desire i 2 år uten skjermbeskyttelse, hadde noen få "små-riper", som syntes hvis man virkelig så nøye etter, men f.eks når skjermen var på så var det ikke sjangs å se noe.

Så satser på at skjermen på One X tåler minst like mye

Lenke til kommentar

Hvor "irriterende" oppleves sånn beskyttende film?

Plager den i det hele tatt?

Gjør den skjermen mindre presis?

Min Nokia N8 og Samsung Galaxy S2 har null riper, og jeg er ikke spesiellt forsiktig med dem.

Jeg bruker ikke beskyttelse.

Butikkene selger beskyttelsesfilm til 300 kroner. Det er for dyrt.

Og jeg er for lat til å kjøpe over nettet, selv om det er billigere.

Det går jo så fint uten.

Lenke til kommentar

Hvor "irriterende" oppleves sånn beskyttende film?

Plager den i det hele tatt?

Gjør den skjermen mindre presis?

Irriterer meg ikke. Gir meg bare en god følelse sånn at jeg slipper å bekymre meg for ripee.

Plager ikke nei.

Gjør skjermen mindre presis, spørs på tykkelsen på filmen. God kvalitet på film så merker du ikke mye forskjell.

Learntofly: at skjermen var seig med beskyttelse på, det er den kun med en gang. Bruker du den litt så forsvinner dette. Er fordi filmen er "fersk".

Lenke til kommentar

Å bruke 25-100kr på en håndfull skjermbeskyttere fra Ebay kan gjøre underverker for å bevare bruktprisen på en telefon. Se på det som en investering og en liten pris å betale for å "slippe å tenke på det".

Gorillaglass beskytter mot riper, men er på ingen måte ripesikkert.

Det er også stor forskjell på skjermbeskyttere. Noen har mye friksjon, andre igjen kan ha mindre friksjon enn uten. Og, noen trekker til seg støv som en ballong gnukka mot hår.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Selv har jeg en sånn slip down bag til min Desire Hd og jeg jobber i ett røfft miljø, har ikke en eneste ripe på skjermen.

Egentlig veldig praktisk de baggene, ringer det tar jeg bare telefonen opp fra lomma og lar tyngdekraften gjøre sånn at den sklir ut av bagen.

Skjønner meg ikke på de som skal ha sånn hardcase eller annen ripebeskyttelse.

Lenke til kommentar

Mange gode innspill og erfaringer her. Har i snart to år hatt beskyttelse på min Desire og har fra første stund og hele tiden følt at den er "seigere" på en måte. Jeg opplever at finger direkte mot glass gir en bedre følelse og kanskje mer presisjon. Tror jeg velger å droppe skjermbeskyttelse denne gangen, men vurderer å kjøpe en case til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...