jack11728 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 God dag forum, Jeg fikk nettopp min MSI Geforce 560Ti i posten, og den startet ikke opp. Fant ut til slutt at de nyeste kortene trenger mer strøm, og jeg har bare en 6 pin's PCI-E cabel tilkoblet fra PSU til min gamle GPU(5750HD) Det kom noe tilbehør med kjøpet altså de molex greiene som jeg ikke har peiling på hvor 4 pins skal koble til, Jeg har prøvd å lete litt i forumet så fant jeg noen som dette; http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabler/Str%C3%B8m/Adapter/Kabel,-PCI-express,-Molex---Molex---PCI-express-31355-p0000103674.aspx Må jeg ha adapter som denne slik at jeg kan koble 4 pins til PSU'en ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Den kabelen du linker til hos Netshop kopler du den sorte pluggen i grafikk kortet . Og du kopler de hvite 4pins Molex i adapterkabelen sammen med 2 stk 4pins molex med motsatt kjønn fra PSU . Endret 17. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Hei, PSU på bildet du viser seg å være gammel type, hva med de nyeste PSU, hva slags kabel må jeg ha? Min PSU har bare 2x PCI express og 4x floppy\sata utgang.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Hei , er litt forvirret ! På bildet var det meningen å vise hvordan molex->PCI-Express power adapteret koples. Alle PSU har hvite 4pin molex kabler/plugger. Du sa.. og jeg har bare en 6 pin's PCI-E cabel tilkoblet fra PSU til min gamle GPU(5750HD) Og sier nå.... Min PSU har bare 2x PCI express Da er det jo ikke noe behov for adapter cable ? Om 'din' PSU har 2.stk 6-pin PCI-E kopler du jo begge til MSI kortet. Om din PSU kun har 1.stk 6-pin PCI-E kabel , må du bruke et cable adapter som du linker til tidligere. Hva slags fabrikant er din PSU , og typebetegnelse modell på den ? Endret 26. mai 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Det jeg mente med er at jeg hadde bare én PCI-E kabel til grafikk kortet fordi tidligere trengte jeg bare én kabel. Jeg visste ikke de nyeste kortene trenger 2. Jeg fikk med kabler som er molex female og 6 pins.. 6 pins skal i GPU kortet det skjønte jeg, men hvor skal molex female koble seg til? Jeg har jo ikke male molex som er koblet fra PSU'en.. Var det forståelig? Ja som du sier jeg kan godt bruke 2x PCI-E kabel og bruke begge plassene, men jeg har jo andre vifter, lys som trenger også strøm fra PSU'en og de bruker PCI-E. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Disse outputs med ring rundt er 'ment' til grafikk kort med de medfølgende PSU PCI-E 6/8pin kabler. Mid/high end grafikk kort har hatt to tilkoplinger i flere år , så dette er ikke noe nytt. Din CoolerMaster Pro 600 har det du trenger for å kople direkte 2.stk PCI-E kabler til grafikk kortet så prioriter det slik. 1x 20/24 pin motherboard connector. 2x ATX12V connectors which can form a EPS12V connector. 2x PCIe power cables (8 pin or 6 pin) 3x SATA Cables 3x SATA Cables 3x Molex Connectors 2x Molex & floppy disk connectors http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/cooler-master-silent-pro-m-600w-power-supply-review/2/ Andre ting du skal kople til av vifter, HDD , optiske drev , m.m , er det meningen å kople fra de fire outputs på venstre side med egnede kabler . Endret 27. mai 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
jack11728 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Ok da ble det mer klart! Tusen takk for svar, men vet du hva slags kabler jeg trenger til de 4 outputs på venstre side? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Du bruker av de 'modulære' kablene som fulgte med PSU. 3x SATA Cables 3x SATA Cables 3x Molex Connectors 2x Molex & floppy disk connectors Bilde fra kitguru av alle de modulære kablene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå