Gå til innhold

Bærbar eller stasjonær?


Anbefalte innlegg

nå kommer vel ivy bridge før du har konfirmert deg, noe som hadde vært en fin ting og få med i olestokk sitt oppsett ;)

 

PS: hvordan er det med tastatur og skjerm?

 

Hva mener du med tastatur og skjerm? Størelse da eller?

 

har du tastatur og skjerm?

Ja har skjerm og tastatur, men tastaturet er ikke noe å skryte av og skjermen er jo i hvertfall 8 år. Så skal bytte ut begge deler :)

 

Ikke kjøp en 60 gb SSD, 120 er ett must! Angrer på at jeg ikke gikk for en 240, men budsjettet ditt klarer en 120gb :)

 

det er bare du som ikke klarer smart lagring... 60GB holder for de fleste

 

jeg har selv 80GB igjen av min 120GB

Jeg trenger i hvertfall 120 GB :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

]Ja har skjerm og tastatur, men tastaturet er ikke noe å skryte av og skjermen er jo i hvertfall 8 år. Så skal bytte ut begge deler :)

 

Så budsjettet på de 7-8-9 tusen skal inneholde skjerm og tastatur?

 

I så fall, hvor stor skjerm vil du ha?

 

Hvordan tastatur vil du ha? (Lys, macroknapper og annet dill, eller et "vanlig" tastatur?)

 

Det er ikke mulig å hjelpe deg hvis du ikke kommer med dine kriterier.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Da er 27" som er 65x47 neste trinn opp, men dette her er egentlig ting du kan finne ut av på egenhånd.

 

Og jeg viser til mitt tidligere spørsmål i Post 23:

"Så budsjettet på de 7-8-9 tusen skal inneholde skjerm og tastatur?"

 

Og er det 7000,- eller 9000,-?

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Da er 27" som er 65x47 neste trinn opp, men dette her er egentlig ting du kan finne ut av på egenhånd.

 

Og jeg viser til mitt tidligere spørsmål i Post 23:

"Så budsjettet på de 7-8-9 tusen skal inneholde skjerm og tastatur?"

 

Og er det 7000,- eller 9000,-?

 

-Deluze

Ja de skal inneholde det. Prisen må være rundt 7-9.000, men maks 9 lapper.

Lenke til kommentar

her er ett forslag til PC til 9000kr:

 

post-227710-0-50360100-1335047044_thumb.png

 

 

 

Jeg har det samme skjermkortet liggende i min handlekurv+favoritter, men det koster 1995,-....

 

Jeg kan se på favorittsiden min at et par ting har gått opp i pris siden jeg la de til, men ikke at noe har gått ned. Koster skjermkortet fremdeles 1799,- hos noen andre nå?

 

 

kan forresten legge til at jeg har 24" og var fornøyd med størrelsen i ca 6 mnd. før jeg begynnte å angre på at jeg ikke valgte et hakk større :) Det kan virke mye til å begynne med, eller om man går fra en 22", men det er bare en vanesak trur jeg.

Endret av mr.landscape
Lenke til kommentar

Forslag til PC

 

Først noen spørsmål:

 

1. Nøyaktig hvordan skjerm har du i dag? At du har en 8 år gammel 27" (LCD?) skjerm høres pussig ut.

 

2. Fungerer den? Grunnen til at jeg spør er fordi 9000,- er lite for en PC med skjerm hvis en ønsker et visst nivå på komponentene (som vil vare deg lenge).

 

post-158996-0-56764600-1335209199_thumb.png

 

 

 

Noen punkter ang. oppsettet:

 

1. Skjerm er ikke med i dette oppsettet. Det er 2 grunner til det. 1) Den billigste 27" skjermen koster 1800,- mot 1100,- for den billigste 24" skjermen, dermed må endringer skje på bakgrunn av hvilken størrelse du må ha. 2) Hvis den skjermen du har i dag fungerer vil jeg anbefale deg å bruke denne videre, og så heller kjøpe en ny når du har spart opp noen penger.

 

2. Dette oppsettet er bygget rundt i5-2500K og HD 7850, det er to komponenter som du kan ha glede av lenge (vil jeg anta/påstå da min Phii X3 720 og HD 4890 (som er vesentlig dårligere) fremdeles henger med i dag).

 

3. Ivy Bridge ble lansert i dag, det kan være at det blir interessant for deg, men det kommer an på prissettingen på både nye og eksisterende produkter.

 

4. Hvis(!) skjerm må med nå må noe annet lide. Mitt førstevalg ville vært SSD. Om det er uaktuelt må vi for GPU ned til GTX 560 Ti, og for CPU til en i5-2400 eller lavere.

 

5. Du får ikke med en 12* GB SSD i budsjettet ditt uten at andre ting må lide unødvendig mye.

 

 

-Deluze

 

Og hvis det ser svært likt ut som olestokk sitt er det fordi det ikke er så himla mye å plukke blant når en vil ha det billigst mulig (og olestokk plukker veldig godt :) ).

 

 

Edit: La til punkt 5

Endret av Deluze
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja! Jo, han kan få en skjerm som er hakket over det billigste, men sannheten er at kvaliteten på de billigste ikke er så hakkenes dårlig for spillere som ikke skal ha mer enn 60 Hz.

 

For summen slik den er nå kan han også bytte ut kabinettet med et som koster oppunder 1000,- å bruke noe særlig mer enn det på et kabinett når en er på stramt budsjett er tullete, samt så er det mange tøffe/kule/stilige/pene kabinetter til under 1000,-

 

Han kan også få en tredjepartskjøler som gjør en god jobb. Noctua NH-D14 er en av de aller beste luftkjølerne, og for de aller, aller fleste er ikke det aller beste nødvendig.

 

120/128 GB SSD kan han få, det er riktig. Spørsmålet er om det er nødvendig med tanke på Intel's SRT (SSD caching (dog har jeg ikke sett ytelsen på dette i praksis)).

 

 

Så med andre ord er de oppgraderingene en kan få for 1-2000,- ekstra ikke all verden. Som arni90 påpeker kan en få noen ekstra fps med et HD 7950 (eller midt i mellom med et HD 7870), men spørsmålet er om det er verdt det.

 

-Deluze

Lenke til kommentar

*Sigh*

 

Du kan ikke motsi meg på den måten uten å argumentere for hva det er du mener. Om du mener at det er betydelige oppgraderinger er du nødt til å argumentere for det. Et enkelt "jo" blir for dumt!

 

Hvorfor er et annet kabinett + en kjøler, eller en hakket dyrere(/bedre) skjerm + kjøler, eller et kvassere skjermkort (+ kjøler) verdt 1-2000, - for deg?

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...