Gå til innhold

[Løst] Første bygge pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Har da bestemt meg for at jeg skal bygge min første pc. Spiller spill som call of duty og battlefield på xbox så trenger ikke den værste pcen. Pcen skal klare å dra cs 1.6, css og kanskje også cs:go uten noe stort problem samtidig som jeg snakker med andre på skyper eller ventrilo. Har surfet litt rundt på forumet og gjort meg opp noen tanker om hva jeg vil ha.

Prosessor:

Intel i5 2500k

Strømforsyning:

650 watt?

Hovedkort:

Vet ikke, kanskje asus?

Grafikkort:

1 GB eller bedre

Kabinett:

Et med vifter innebygd helst

Lydkort:

Ingen peiling

Harddisk:

500 GB holder vell lenge til mitt bruk?

SSD:

60 GB eller 120?

Har også vurdert å legge litt penger i en ny skjerm etterhvert, men ikke nå i første omgang.

Hadde tenkt meg en pc til rundt 6-8 tusen.

Takker for svar på forhånd

Mvh.

Odin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hallo, jeg elsker når folk gjør research først! takk :)

her er ett oppsett som jeg tenker vil gjøre deg veldig glad. for eksempel kabinettet er veldig enkelt å bygge i.

post-227710-0-10948000-1334695280_thumb.png

treffer kanskje toppen av fjellet på pris? med frakt er prisen 8009kr

oppsettet er laget på Dustinhome.no, søk opp en lett del av navnet og legg den delen til handlelista di, det å lage ett bilde på denne måten gjør det mye enklere for oss som lager oppsett. lykke til med byggingen!

BTW: hvis SSDen er litt liten kan det være en ide å bruke Intel Smart Response Technology (også kjent som Intel SRT) for å gjøre SSDen til Cache for Harddisken. det betyr at det som brukes mest av tingene på PCen til legges til SSDen

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Dette sett upet så bra ut det!

Hadde sett for meg noe sånn som 6-7 tusen uten windows 7, men du hadde tatt med deg også til 8 tusen så det blit nok en slik en om ikke så altfor lenge! :D

Mvh.

Odin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...