Anon123 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 yoo! har skrudd opp den laptoppen min pga at den var ubrukelig treig! men så lurte jeg på om jeg kunne bruke Dvd-rommen og hardisken i den stasjonære pc'n min det er sata på begge av dem.. men det var ikke noe strømledning utak... Bilde Lenke til kommentar
Nissen123 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 yoo! har skrudd opp den laptoppen min pga at den var ubrukelig treig! men så lurte jeg på om jeg kunne bruke Dvd-rommen og hardisken i den stasjonære pc'n min det er sata på begge av dem.. men det var ikke noe strømledning utak... Bilde harsdisken kan du sætte rætt inn men cd romen må du ha en overgang til. Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) yoo! har skrudd opp den laptoppen min pga at den var ubrukelig treig! men så lurte jeg på om jeg kunne bruke Dvd-rommen og hardisken i den stasjonære pc'n min det er sata på begge av dem.. men det var ikke noe strømledning utak... Bilde harsdisken kan du sætte rætt inn men cd romen må du ha en overgang til. Ok! det er bra fordi det er den som er viktigst men hvorfor trenger jeg overgang på Dv-rommen det var jo sata på den og Endret 17. april 2012 av xtr3zz Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Og en ting til har en annen laptop også http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428736#extra har formatert hardisken og driver og instalerer windows! da må jeg laste ned drivere på nytt! og hvordan kan jeg gjøre det? på stasjonær'n som jeg har bygd selv var det ikke noe problem da bare gikk jeg til HK hovedside og lastet ned derifra men på laptoppen så vet jeg ikke hva "hovedkoret" heter! noen som kan hjelpe meg og finne ut det ? eller finne et sted som jeg kan laste ned driverne? Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Let opp produsent av laptop så har de drivere og slikt der. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3910831&lc=no&cc=no&dlc=no&lang=no&cc=no Endret 17. april 2012 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Let opp produsent av laptop så har de drivere og slikt der. http://h10025.www1.h...o&lang=no&cc=no jo takk men alt av drivere var instalert :O litt rart ettersom at jeg formaterte hele hardisken Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Windows 7 klarer å finne mange drivere selv via Windows Update. Jeg foretrekker det, fremfor å laste ned wizards og bloatware fra produsenten. Når det gjelder laptop-deler i stasjonær PC, skal det fungere helt fint. Jeg har gjort det selv med et HTPC casemod-prosjekt som jeg aldri helt fullførte. På den tiden var det bare P-ATA å få kjøpt. Jeg har ingen erfaringer med å koble S-ATA laptopdeler til sasjonære hovedkort. Men med P-ATA fantes det adaptere å få kjøpt. Adapteret hadde ikke noe elektronikk. Bare et kretskort med forskjellige kontakter på, som gikk mellom flatkabelen (og strømkabelen) og CD-ROMen eller harddisken. Det funker bra å bruke laptopdeler i stasjonære maskiner. Men vær oppmerksom på redusert ytelse. Det er en grunn til at de store enhetene fortsatt finnes. Hvis de små var like bra, hadde ingen kjøpt de store. Om det betyr noe for ditt bruk, er ikke sikkert. Endret 17. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 åja det var et dumt spørsmål hvorfor jeg trengte adapter x) det sier jo seg selv at cd-rommen ikke sata power Lol... litt blåst i dag... men da skal jeg se om jeg skal bestille en adapter! forslag til linker (paypal helst siden der har jeg pappas kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå