Gå til innhold

C disken blir spist opp

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg merker stadig at C disken (Windows) bare får mindre å mindre plass.

Jeg er nøye med å rydde opp på skrivebordet, jeg bruker CCleaner minst 4 ganger i uken, og jeg installer absolutt alt på D disken.

Jeg har også satt alt av midlertidlige prosesser og temp/utpakking til D disken, så minimalt går gjennom C.

C disken er kun på 30GB, men det er en SSD disk. Etter jeg formaterer har jeg rundt 10GB ledig, og absolutt alt jeg installerer av programmer og diverse blir installert på D. Fortsatt blir den gradvis fullere og fullere, og nå sliter jeg med å få så lite som 500mb ledig!

Hva er det som spiser opp disken, og hvordan kan jeg rydde opp skikkelig?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flyttet det virtuelle minnet vekk fra C?

Har du slått av System Restore?

Slått av Hibernation?

Det er iallefall 3 ting som stjeler plass, etter egen erfaring da min 60GB systemdisk også fyller seg opp etterhvert, tilsynelatende av seg selv.

Lenke til kommentar

Ingen problem å ha 4-8GB pagefil. System restore og søppelbøtte tar vel litt plass. Deaktiver system restore (Trykk Windows+Break > gå på system protection >).

Høyreklikk på søppelbøtta og velg de ulike diskene dine og hak av "do not move blabla to trash can".

30GB er IKKE for lite til Win7. Holder i massevis til OS, pagefil og små programmer så lenge man slår av system restore og begrenser tempfiler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Takk for alle svar!

Det skal sies at jeg er en ivrig musikkprodusent. Vil system restore påvirke det på noen måte?

Hva mener du? At med å slå av system restore, så blir du en mindre aktiv musikkprodusent?

Ved å slå av system restore, så vil også tidliger versjoner av filer forsvinne fra shadow copy. Om du ikke vet hva det er, så vil ikke disabling av system restore forandre noe for deg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...