valen Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Poenget er vel at Apple tjener penger også på disse tingene, ikke bare utvikler. Forøvrig burde foreldre kunne la barna sine bruke en telefon uten at de skal kunne tappe kontoen så ekstremt. Det er kynisk å lage slike spill hvor man MÅ kjøpe og kjøpe og kjøpe for å ha noe fremgang. Dette er selvfølgelig bevisst gjort av utviklere, og noe som de faktisk burde få en straff for. Dette er en utvikling jeg ikke synes noe om, ett spill burde være gratis med reklame, eller å betale en fast pris for spillet. Det å kunne kjøpe ting i spillet er en uting, det burde ikke være noen som helst mulighet for å bli tappet for 24.000.- som ene linken i artikkelen henviser til. De fleste foreldre er tross alt ikke så teknisk anlagte som mange av de som leser Amobil, og dette er jo helt tydelig at både Apple og utviklere vet å utnytte seg av... Jeg syns det er helt greit å lage programmene slik. Man velger selv hva man vil kjøpe. Forstår man ikke hva man gjør så bør man heller ikke gjøre tingene. Det får være måte på hvor mye man skal beskytte folk fra seg selv. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Jeg syns det er helt på trynet å lage programmene slik, men det er likevel ikke grunnlag for å forby de. Lenke til kommentar
ShinyFox Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Det er ikke Apple som har utviklet spillene, så hvorfor saksøke Apple?Spillet selges av Apple. Selges på android også? 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Det er ikke Apple som har utviklet spillene, så hvorfor saksøke Apple?Spillet selges av Apple. Selges på android også? Av/På Lenke til kommentar
Newton Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Ja, spillet Smurfs' Village for Android distribueres av Google, og i likhet med versjonen for iOS er selve spillet gratis mens ekstra "innhold" koster penger: https://play.google....fsandroid&hl=en Endret 19. april 2012 av Newton Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Spillet selges av Apple. Så … hvis jeg føler meg støtt, svindlet eller lurt av Battlefield 3, kan jeg saksøke Elkjøp? Eller kan jeg saksøke Kiwi for å selge en film jeg har noe imot? ja du kan saksøke elkjøp hvis du kjøper battlefield og ikke får beskjed om at det er betaling for alle våpnene dine du skal unlocke, eller må betale for å spille online for hver kamp du spiller. Bærene betales med bankkort, gjør de ikke? Jeg kunne forsåvidt sett problemet om dette var som med ringetoner og tullball man abonnerte på og betalte via telefonabonnementet, men her er det altså foreldre som kort og greit har gitt barna et kredittkort og latt dem kjøre på. Det blir litt vanskelig å sympatisere når de gjør noe så ansvarsløst. tidligere OS så var ikke det passord for å kjøpe ting ingame, og ettersom spillet ikke sier ifra om at man må betale. OG det er barn under 13 år som er målet, er det ganske ille. ringetoner man abbonerer på står det svart på hvitt hvor mye penger du må betale i måneden, hvor mange meldinger du får osv. tatt rett ut av en slik nettside (jamba.no): Velg 5 ringetoner + 1 funvideo per uke fra Jambas store utvalg. I tillegg kan du også sende 10 fri sms per uke fra Jambas webside. Abonnementet koster kun 50kr/uke (kun 8 kr per produkt!) og belastes ditt kontantkort eller din mobilregning. Evt. standard trafikkpriser tilkommer. Abonnementet er fortløpende til du velger å avbestille ved å ringe kundeservice eller sende stopmerring til 2125. Minimum 18 år eller foresattes tillatelse. Ved bestilling gjelder Jambas brukerbetingelser. Ikke brukte tilgodehavende overføres til neste uke. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) For de som opplever at barna kjøper noe for store summer kan man prøve å kontakte utviklerne. Kjenner noen som gjorde det og fikk pengene tilbake. De var nok VELDIG heldige og tviler på at det er noe som er vanlig, men man kan jo prøve. Hvis ikke så kan man jo bare være litt kritisk til hva man gir barna, så slipper man at kontoen blir robba Endret 19. april 2012 av D02 Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Ja, spillet Smurfs' Village for Android distribueres av Google, og i likhet med versjonen for iOS er selve spillet gratis mens ekstra "innhold" koster penger: https://play.google....fsandroid&hl=en https://play.google.com/store/apps/collection/topgrossing Jeg vet ikke om apple har en tilsvarende liste over de mest innbringende appene men det bør ringe noen bjeller et sted når en gratisapp som smurf village står oppført blant de mest innbringende appene. Den er jo ikke på den listen uten grunn. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 ja du kan saksøke elkjøp hvis du kjøper battlefield og ikke får beskjed om at det er betaling for alle våpnene dine du skal unlocke, eller må betale for å spille online for hver kamp du spiller. Men smurfespillet kan faktisk spilles uten disse ekstra-bærene, kan det ikke? Det tar bare lang tid? Spillet du beskriver er jo ubrukelig, og noe helt annet smurfespillet. Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 ja du kan saksøke elkjøp hvis du kjøper battlefield og ikke får beskjed om at det er betaling for alle våpnene dine du skal unlocke, eller må betale for å spille online for hver kamp du spiller. Men smurfespillet kan faktisk spilles uten disse ekstra-bærene, kan det ikke? Det tar bare lang tid? Spillet du beskriver er jo ubrukelig, og noe helt annet smurfespillet. jo sant nok, men spillet er til barn. ikke prøvd spillet så ikke helt sikker på hvor godt forklart det er at man bruker ekte penger, og ikke sikkert barnet skjønner hva hu/han gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg