Castman Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Skal bytte propeller på min sunseeker 27 fots båt. Er duoprop på denne og har nå fått av første propell, men litt usikker på hvordan jeg får av den innerste? Takk for all hjelp folkens! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Du burde helst ha spesialverktøyet til dette, men du kan klare det med en relativ stor vannpumpetang/rørleggertang. Her har du fremgangsmåten, bare legg merke til hvor alle skiver skal være samt retningen på propellene, disse følger normalt ikke med ny propell. Edit: her har du også propellguiden "PDF" til VP, kan være letter og forstå sammensetningen av propellene, bare bla deg litt nedover så finner du duoprop. Edit II: bare husk og rengjør godt samt å bruke vannfast fett så det er enkelt og demontere neste gang behovet er der Edit III: det skal være to skiver innvendig i endene på propellene, påse at de er det på de nye eller så må du bruke de gamle. Endret 17. april 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Castman Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 Hei. Tusen takk for utfyllende info Tok den av med vannpumpetang, men bør kanskje investere i et slikt spesial verkttøy når jeg skal nye propeller på igjen. Dette skal kanskje skrues til med riktig NM: Tenkte å ta service på dette drevet. Har du vært borti det også på DP290 drev? Takk for hjelp sålangt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå