RBW Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Legendarisk harddiskserie oppdateres. Western Digital satser videre på VelociRaptor Lenke til kommentar
Myque Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Skulle virkelig ønske WD solgte IcePack'ene sepparat da de er geniale å montere SSD'er i. 3 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 1300 kroner for 250 GB? Det er 300 kroner mindre enn det koster for en 256GB SSD. Den er helt lydløs, helt vibrasjonsfri og utvikler knapt varme. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hvor finner du en 256 GB SSD til kr. 1600,- ? 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Raptor-diskene har lite for seg for vanlige brukere, WD Black til lagring og en god SSD der det trengs ytelse er et langt bedre valg! 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Skulle virkelig ønske WD solgte IcePack'ene sepparat da de er geniale å montere SSD'er i. Hva i huleste skal du med dem til en SSD? Edit: La meg utdype. SSDer trenger ikke kjølingen fra IcePack Alle kabinetter som selges idag har skuffer/plasser til 2.5" og har du ett eldre kabinett så var det som regel plass til en, eller fulgte med feste til en floppy, som du kan feste en SSD i Og trenger du flere plasser eller det ovenfor ikke skulle stemme så har du mange alternativer allerede: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/OEM-SSD-25-to-35-Bracket-SATA-SSD-25-to-35-brakett-og-skruer-44059-p0000154259.aspx http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/Adapterramme,-ekstern,-525-til-2x25--40515-p0000139770.aspx http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/Akasa-SSD--and--HDD-Adapter-Sort-25-and-35-SSD--HDD-adapter-into-525-44060-p0000154263.aspx Bare noen eksempler... Endret 17. april 2012 av eXa 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Skulle virkelig ønske WD solgte IcePack'ene sepparat da de er geniale å montere SSD'er i.Hva i huleste skal du med dem til en SSD? For å montere SSD i en 3,5" brønn kanskje? 1 Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Skulle virkelig ønske WD solgte IcePack'ene sepparat da de er geniale å montere SSD'er i. SSD'er trenger ikke kjøling i det hele tatt Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Prisjakt. 1675,- Greit nok, men så fant du vel sannsynligvis en av de dårligste SSD'ene på markedet. 1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er godt at du er synsk og kan si det uten å engang vite hvilken disk det er snakk om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Har aldri helt skjønt markedet for disse diskene. Enten bruker jeg 15k SAS disk array's på et adaptec/LSI kort eller SATA SSD der hvor det ikke skal skrives allverden. Til masselagring blir det store treige SATA disker. Raptor serien detter liksom imellom et eller annet sted. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er godt at du er synsk og kan si det uten å engang vite hvilken disk det er snakk om. He he, nå skal det sies at det stemte denne gangen. Heldigvis finnes det unntak. 600 kroner mindre enn en ca. like stor SSD! Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 SFF gaming rig med en SSD til os og raptor disk til spill lagring? Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Selv den "treigeste" ssd'en du finner på markedet er raskere en raptor.. tho kjører en velociraptor 300gig enda i riggen, til spill jeg spiller av og til og betaer Men jeg ville ikke kjøpt en i dag. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Ja men så får du 1tb til litt over prisen av en 256gb SSD Endret 17. april 2012 av eXa 1 Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Dette føyer seg inn i rekken av fjortisser her på forumet som ikke har peiling. De samme mener gjerne at det ikke er noe vits med flere en fire kjerner, fordi spill ikke utnytter det. Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag. Endret 17. april 2012 av hardrock_ram 2 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag. Skal jeg ha hastighet og oppetid satser jeg vel på SAS 15k disker. 1 Lenke til kommentar
eXa Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Dette føyer seg inn i rekken av fjortisser her på forumet som ikke har peiling. De samme mener gjerne at det ikke er noe vits med flere en fire kjerner, fordi spill ikke utnytter det. Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag. Det er forksjell på SSD og SSD. F.eks, dem 5 som fikk SSD, hvor mange av dem var Sandforce basert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag. Skal jeg ha hastighet og oppetid satser jeg vel på SAS 15k disker. Jepp. Nettopp derfor finner jeg raptor diskene noe overflødige, de er liksom ikke nyttige for noe. Du får også SSD rimelig stabilt, men det krever litt "konsentrasjon". m4'en er en kjekk og stabil SSD, men unngå å bruke der hvor det skal skrives mye. Bruk til OS, men flytt f.eks. pagefile eller kjør uten, egen snurredisk til "\Users" etc, etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå