Gå til innhold

Western Digital satser videre på VelociRaptor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle virkelig ønske WD solgte IcePack'ene sepparat da de er geniale å montere SSD'er i.

 

Hva i huleste skal du med dem til en SSD?

 

Edit: La meg utdype. SSDer trenger ikke kjølingen fra IcePack

Alle kabinetter som selges idag har skuffer/plasser til 2.5" og har du ett eldre kabinett så var det som regel plass til en, eller fulgte med feste til en floppy, som du kan feste en SSD i

Og trenger du flere plasser eller det ovenfor ikke skulle stemme så har du mange alternativer allerede:

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/OEM-SSD-25-to-35-Bracket-SATA-SSD-25-to-35-brakett-og-skruer-44059-p0000154259.aspx

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/Adapterramme,-ekstern,-525-til-2x25--40515-p0000139770.aspx

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/Hardisk-tilbeh%C3%B8r/Adapter/overganger/Akasa-SSD--and--HDD-Adapter-Sort-25-and-35-SSD--HDD-adapter-into-525-44060-p0000154263.aspx

 

Bare noen eksempler...

Endret av eXa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har aldri helt skjønt markedet for disse diskene.

 

Enten bruker jeg 15k SAS disk array's på et adaptec/LSI kort eller SATA SSD der hvor det ikke skal skrives allverden. Til masselagring blir det store treige SATA disker.

 

Raptor serien detter liksom imellom et eller annet sted.

Lenke til kommentar

Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Dette føyer seg inn i rekken av fjortisser her på forumet som ikke har peiling. De samme mener gjerne at det ikke er noe vits med flere en fire kjerner, fordi spill ikke utnytter det.

 

Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid.

 

Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag.

Skal jeg ha hastighet og oppetid satser jeg vel på SAS 15k disker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid. Dette føyer seg inn i rekken av fjortisser her på forumet som ikke har peiling. De samme mener gjerne at det ikke er noe vits med flere en fire kjerner, fordi spill ikke utnytter det.

 

Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag.

 

Det er forksjell på SSD og SSD. F.eks, dem 5 som fikk SSD, hvor mange av dem var Sandforce basert?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Folk som ikke forstår hva man skal med Raptor-diskene når man har SSD vet ikke hva de snakker om. SSD`er er ikke stabile nok til at de kan satses på. Greit nok at dette ikke er et stort problem på pcen du har fått av mamma og pappa til å spille MW på, men det finnes faktisk folk som har behov for både hastighet og oppetid.

 

Jeg kan bare nevne at jeg har tok i bruk SSD`er der jeg jobber, men etter en betydelig økning av problemer måtte jeg bare gå tilbake til vanlige disker. Det er ca. 5 pcer som fikk SSD. Ingen av disse har SSD i dag.

Skal jeg ha hastighet og oppetid satser jeg vel på SAS 15k disker.

Jepp. Nettopp derfor finner jeg raptor diskene noe overflødige, de er liksom ikke nyttige for noe.

 

Du får også SSD rimelig stabilt, men det krever litt "konsentrasjon". m4'en er en kjekk og stabil SSD, men unngå å bruke der hvor det skal skrives mye. Bruk til OS, men flytt f.eks. pagefile eller kjør uten, egen snurredisk til "\Users" etc, etc...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...