Gå til innhold

Grim Dawn - Kickstarter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke satsa på å få de pengene igjen! :p

Det beste med Kickstarter er at du ikke betaler en krone med mindre de når summen de satser på. ;)

Og det er jo nøyaktig det han mener, Grim Dawn kommer lett til å klare å nå summen de satser på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Startet forresten opp Titan Quest igjen, fant tilbake til godfølelsen fra første gang jeg spilte det :)

Samme her. Bortsett fra at jeg gjorde det en stund før Grim Dawn kom på kickstarter da. Hadde heldigvis godsavene/chars'ene fortsatt!

Synes fortsatt TQIT er ganske uoptimalisert med strikkeffekt og slikt, så satser på at de har optimalisert TQ-motoren mye og ikke bare lagt til masse grafikksaker etc. (De sa vel at de brukte samme motor i kickstarter-videoen? Eller hadde den som utgangspunkt i det minste.)

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Startet forresten opp Titan Quest igjen, fant tilbake til godfølelsen fra første gang jeg spilte det :)

Samme her. Bortsett fra at jeg gjorde det en stund før Grim Dawn kom på kickstarter da. Hadde heldigvis godsavene/chars'ene fortsatt!

Synes fortsatt TQIT er ganske uoptimalisert med strikkeffekt og slikt, så satser på at de har optimalisert TQ-motoren mye og ikke bare lagt til masse grafikksaker etc. (De sa vel at de brukte samme motor i kickstarter-videoen? Eller hadde den som utgangspunkt i det minste.)

Har måttet starte fra scratch, men det har bare vært moro. Nå er det spennende å få "greens" og "blues" igjen :dribble:

Angående motoren så får vi jo se i alphaen, men de sier jo de er klar over problemene og har jobbet for å utbedre de. Rubberbandingen kan være ekstremt irriterende i TQ, det blir verre i lengre playsessions så det funker å kjøre ccleaner for å tømme cache.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satsa på å få de pengene igjen! :p

Det beste med Kickstarter er at du ikke betaler en krone med mindre de når summen de satser på. ;)

Og det er jo nøyaktig det han mener, Grim Dawn kommer lett til å klare å nå summen de satser på.

Sorry, misforstod litt der. :blush:

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å lese litt mer om prosjektet før du uttaler deg. Dette ble skivebom. Her har de satset sine egne penger siden 2009 og kommer til å fortsette å gjøre det om de ikke får inn penger fra kickstarter.

Men for all del la være å støtte de.

Min kommentar ble litt krass og jeg skal innrømme at jeg skumleste gjennom prosjektet, men det ble plutselig populært å be om penger før man faktisk lanserer spill for en stund tilbake og flere ønsket å hoppe på toget for å rive med seg noen slanter.

Jeg støtter spillutviklere ved å kjøpe spill, ikke finansiere spill.

Dummeste jeg har hørt, du har tydeligvis aldri hørt om indiespill. Å utvikle et spill på heltid er en umulighet uten pengestøtte, og kickstarter har vært en mulighet for mange til å kunne lage spill på heltid istedenfor ved siden av dagjobben sin.

Å lage et spill med et lite team på fritid etter vanlig jobb er en heltedåd uten like, og kan ta mange, mange år. Ingen tvinger deg til å støtte noenting, men kickstarter er jo en super mulighet til å få fortgang på prosessen for de som er ildsjeler.

Å si at en nettside basert på akkurat dette; støtte til indieutviklere, er det samme som at folk tigger deg om penger er helt latterlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tror de ender opp godt over 300.000, tipper på 450.000. De fleste prosjektene drar inn en stor del av totalsummen de siste 2 dagene. De når målet om 5-6 dager.

Ser ut til at jeg tippet for konservativt, glad for det :)

18 timer igjen og $455.000 så langt. Noen som vil gjette hvor det ender?

Lenke til kommentar

Tullprat, det er ingen som klager bare for å klage. Trist at det finnes mange fanboys der ute som mangler såpass gangsyn at de ikke skjønner det, men de får jo egobooster av at spillene de heier på blir hyllet av de anmelderne man indirekte betaler penger til. At det skal være så vanskelig å svelge for mange at alle spill har svakheter synes jeg er veldig rart. Grunnen til at man må klage litt ekstra i 2012 er jo pga den nesegruse beundringen folk har for produkter som er fulle av feil, selv (spesielt) de såkalte "ekspertene", men det er vel ofte pga kommersielle interesser.

Blir sikkert grunner til å klage over Grim Dawn også, men spillet prøver i alle fall å ta sjangeren et skritt framover i stedet for et skritt bakover.

Jaggu klarte de 535k også. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Buuhuu, vi har ikke tomes lengre. Buuhuu, vi må være online. Buuhuu, grafikken er ikke mørk nok. Og så videre, og så videre... Jo, folk klager for å klage.

Du er helt på viddene viss du tror at folk klager kun for å klage. Slike folk klager uten begrunning, noe vi ikke ser her. Du derimot anklager folk i hytt og pine uten grunnlag. Så du har vel egentlig rett, DU klager kun for å klage.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, folk klager for å klage. De syter over at vi ikke har scrolls for town portal og identify i Diablo 3, men ignorerer glatt at begge deler er helt ubrukelige i Diablo 2. De klikket i vinkel fordi man må være online i Diablo 3, men ignorerer glatt all dupingen, juksingen, bottingen og all det driten der i Diablo 2. For ikke å snakke om at de fleste som spilte over tid gjorde det i hovedsak i co-op, til tross for et tvilsomt matchmaking system. Dette er langt bedre i Diablo 3, men det gir de blaffen i. Folk vil ikke ha Diablo 3. De vil ha Diablo 2 i reprise og klager som noen småunger når de ikke får det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...