BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Skal ikke bare vurdere å anskaffe meg en sånn en? http://www.dustinhome.no/product/5010589624/corsair-h60-hydro-series-liquid-cooling-s-1155-1366-2011-am3/?intcmp=searchProvider_dacsa Må jeg fortsatt rense gammel kjølepasta selv om det følger med installert pasta i kjøleren? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Ja, du vil ikke blande kjølepasta. Vurder Hyper 212 EVO også, billig og gjør en flott jobb. Endret 17. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Skal vurdere den og, var ganske billig. Men er ikke vannkjøling bedre enn luft? Men jeg skal skal vurdere å kjøpe en ny cpu kjøler etter jeg har tatt prime testen i dag seinere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Vannkjøling er bedre enn luft når du har en god blokk, skikkelig flow og en god radiator med gode vifter. Ferdigsettene har en rimelig dårlig blokk, elendig flow og en middelmådig radiator med greie vifter. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Tok en prime test nå nettopp... Første gang jeg prøvde programmet så jeg vet ikke om jeg gjorde det riktig eller ikke. Fikk dette resultatet etter 1 min Skal det bli så varmt så fort? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Nei, det skal aldri bli så varmt i Prime95, selv ikke med stock kjøler blir det så varmt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 En cpu uten kontakt eller med dårlig kontakt med kjøler vil overopphete på sekunder. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Ja det der er alt for varmt. Nesten så jeg lukter dårlig pasta kombinert med feilmontert kjøler. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Hva skal jeg gjøre? Sette på stock kjøleren på? Kan det hende at kjøleren min ikke har ordentlig kontakt eller installert ordentlig? Men er det ikke rart at jeg har normal temperatur under idle? Endret 17. april 2012 av gattuso Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hadde først tatt av nåværende kjøler, fjernet alle rester av pasta med alkohol og Q-tips (eller noe annet som ikke loer), og så satt på stock-kjøler. Så hadde jeg bestilt en tube Arctic Silver 5 eller MX-4 og byttet tilbake igjen, og denne gangen montert kjøleren riktig. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Idle tempen er unøyaktig og kan tolkes som en eller annen temp under 60 grader, alt du ser er hva programmet gjetter seg til. Sensoren blir derimot mer nøyaktig jo høyere opp du kommer, og der hvor du var i siste testen så er det spot on som oftest. Jeg mistenker at klipsen på ene siden ikke sitter skikkelig, og dette er helvetet med push pin kjølerne hos Intel. Er en grunn til at mange av oss kjøper de med bakplate og fjær belastede skruer siden disse holder konstant trykk og ikke spretter opp. 1 Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Idle tempen er unøyaktig og kan tolkes som en eller annen temp under 60 grader, alt du ser er hva programmet gjetter seg til. Sensoren blir derimot mer nøyaktig jo høyere opp du kommer, og der hvor du var i siste testen så er det spot on som oftest. Jeg mistenker at klipsen på ene siden ikke sitter skikkelig, og dette er helvetet med push pin kjølerne hos Intel. Er en grunn til at mange av oss kjøper de med bakplate og fjær belastede skruer siden disse holder konstant trykk og ikke spretter opp. Jeg bruker arctic cooling freezer 7 pro http://www.dustinhome.no/product/5010333878/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2-s-1155-1156-1366-am3/?intcmp=searchProvider_dacsa Men jeg tenker jeg skal sjekke kjøleren og se om jeg har installert feil, dersom det er samme temperatur så skal jeg sette på stock kjøleren. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Sånn ser det ut etter jeg har tatt ut kjøleren: Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg ser bare 2x pushpins? Om du mangler eller har ødelagt de 2 andre så er det ikke rart at det koker hos deg. Du må enten skaffe ny kjøler eller se om du kan få fikset det på ett eller annet vis. Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Jeg har alle 4, glemte å ta bort de 2 under bildet:P Nå ser det ut som det fungerer, bedre i hvertfall! Ligger litt over 60 grader med prime etter 8 min! Måtte installere cpu kjøleren på nytt igjen etter instruksjonsboka Men er litt over 60 grader med prime bra? Har tenkt å overklokke seinere og vil helst ikke ryke noe. . Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det er godt nok, men ikke ideelt om du ønsker å overklokke langt. Det holder sikkert til 4-4.2GHz, men ikke de høye tallene som 4.6-4.8GHz Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 18. april 2012 Forfatter Del Skrevet 18. april 2012 Ok takk for svar! Har nok løst problemet mitt nå. Nå skal jeg kjøpe kjølepasta og se om temperaturen blir enda lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå