Ivar-pc Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Jeg bygget nylig en ny pc med amd fx-prossessor og 990 sabertooth hovedkort. Lyden fungerer helt perfekt gjennom høytalere og headsett ved avspilling av lydfiler i videolanplayer. I spillet starwars old republic og youtube-videoer får jeg peroidevise kneppelyder samtidig som at lyden blir deaktivert i alt fra brøkdelen av et sekund til ett helt sekund. Etter at lyden har vært "deaktivert" kommer lyden tilbake normalt inntill problemet oppstår på ny etter ca 5-15 sekunder. Det er bare lyden i dataspillet og youtube som er problematisk, det er ikke lag på spillet eller visning av video på youtube. Har oppdatert siste lyddriver fra asus, men jeg lurer på om problemer heller kan skyldes noe med codec? Er det noen som kan gi meg råd om hva jeg kan gjøre for å løse dette lydproblemet? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Begynn med det enkleste. Installer K-Lite og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Ivar-pc Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Takk for tilbakemelding. Før jeg fikk lest svaret ditt prøvde jeg å laste ned å installere en codec pakke fra lydkort produsenten og dette løste problemet. Link til audiocodec: http://www.realtek.com/downloads/downloadsCheck.aspx?langid=1&pfid=24&level=4&conn=3&downtypeid=3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå