Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring, fått feil info (VIKTIG)


Anbefalte innlegg

Heisann...

 

I flere år har jeg hatt IF forsikring og har aldri blitt skuffet eller fått noe feil info o.l..

 

Jeg fikk tlf fra en selger(agent) (fra "Nemi Forsikring" i 2012), han sa at de har mye billigere forsikring osv osv.. akkurat som en selger overtaler og ringer en de vil selge til..

 

Jeg sa jeg er fornøyd som kunde hos IF Forsikring, og han snakket om at "Nemi Forsikring" er mye billigere som sagt.. Så svarte jeg at jeg skal tenke over det.. Han ringte hver dag i 3 dager og spurte om jeg hadde tenkt.. Jeg dreiv å søkte opp "nemi forsikring" på nettet og leste om dem osv.. Og siste dagen, tenkte jeg at det er mye billigere så hvorfor ikke prøve..

 

Så jeg svarte ja, og ba han om å flytte alle forsikringene mine fra IF Forsikring til "Nemi Forsikring".. (Bil, hus, innbo, person, moped osv)..

 

han sa han skulle fikse det.. Og nå som jeg var i ulykke (med bil.. motparten sin skyld) så ringte jeg "nemi forsikring" og de sier jeg ikke har forsikring hos dem..

 

Veldig irriterende, "kranglet" med dem om at jeg sa at jeg skulle ha alle forsikringene overført.. Men de bare tar det med ro og sier at de ikke kan gjøre noe og skylder på selgeren.. at det er hans skyld..

 

og hvis det er hans skyld, så skal det ikke gå utover kunden (meg)..

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Har prøvd å ringe han selgeren i 3 dager tror jeg.. men han har slått av mobilen (telefonsvarer)

 

Uff, det her ble masse.. Håper dere kan hjelpe meg frem..

 

Tusen takk for alt av svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg svarte ja, og ba han om å flytte alle forsikringene mine fra IF Forsikring til "Nemi Forsikring".. (Bil, hus, innbo, person, moped osv)..

 

Hvor lenge er det siden du byttet? Når du bytter får du sluttoppgjør fra IF og innbetalingsblankett fra Nemi sammen med forsikringsvilkår og -bevis. Har du fått dette? Har du betalt forsikringen hos Nemi? Når du bytter forsikringsselskap er det ditt nye forsikringsselskap som sender varsel til ditt daværende forsikringsselskap om oppsigelse. IF skal dermed ha fått varsel fra Nemi. Eller sa du opp forsikringen hos IF selv?

 

Å ringe selgeren har lite for seg. Du prøvde å ringe på det nummer som du fikk oppgitt da han ringte deg for å selge deg forsikringen? Det er enveisnumre, så det er ikke mulig å få ringe tilbake til de.

Lenke til kommentar

Det er i 99% av tilfellene slik at nytt forsikringsselskap sier opp med gammelt forsikringsselskap, ved å sende dem en signert/bekreftet avtale med deg om å overta forsikringene.

Om Nemi aldri har gjort dette, og du aldri selv sa opp i if.., er du fremdeles forsikret i if..

Det tar deg bare 1 min å sjekke, ring 02400 og gi dem personnummeret ditt, og spør om du er forsikret hos dem.

Om Nemi HAR sendt oppsigelse til IF, men ikke registrert deg inn hos seg selv, er det selvsagt deres ansvar. Hvor lenge er det siden? Er det så lenge at du burde merket deg en besynderlig mangel på regninger fra Nemi?

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme som ble sagt over her.

Om Nemi ikke har ringt inn og sagt opp forsikringen din, så skal den fortsatt være gjeldene hos IF, om du da ikke har latt være å betale på den i flere måneder. (fått purringer etc.)

Men om de har ringt det inn og sagt den opp for deg, men ikke satt det opp på seg selv, så er det slurv fra deres side.

 

Men om du har ringt IF og sagt opp forsikringene selv (eller gjort det på nett) blir saken noe helt annet. :\

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei, jeg kan bare advare mot Nemi forsikring!
Min kone hadde en litt mindre ulykke hvor den skadde sjåføren hadde flyktet. Jeg hadde ingen data fra den skadede bilen eller sjåføren og mistanke om på forhånd at det vil bli problemer der, og det var også dette! Den NEMI ønsket fra meg skaderapporten, som jeg skrev på mistanke om forsikringssvindel med innvendig samt øyenvitner nevnt. Etter to !! Årene jeg har lært navnene på de skadde entlich ganger og også overdreven etterspørsel (forsikringssvindel) av ulykken. I de 2 årene, har NEMI verken min ulykke rapport eller øyenvitner kontaktet og betalt overdreven mengde til motsatt side. Etter at jeg fikk ikke betale summen av penger for den påståtte skader på NEMI og krevde Gutachte for inspeksjon kom bare verkstedet fakturaen fulgt av inkassotjenester fra Drammen! Den NEMI har også meg med tilbakevirkende kraft opp uten varsel og senket etterfølger forsikringen min bonus fra 75% til 0%. Den Stevnevitnet Instance avviste handlingen av NEMI og samlingen!
Imidlertid ikke NEMI ønsker ikke å endre i den nye forsikringen min bonus.
Bortsett fra at innkasserte den NEMI NEMI har en veldig dårlig service, er forespørsler selv etter ca en uke eller ikke i det hele tatt besvart.
Finger bedre borte fra Nemi forsikring !! Bedragere og svindlere !!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann...

 

I flere år har jeg hatt IF forsikring og har aldri blitt skuffet eller fått noe feil info o.l..

 

Jeg fikk tlf fra en selger(agent) (fra "Nemi Forsikring" i 2012), han sa at de har mye billigere forsikring osv osv.. akkurat som en selger overtaler og ringer en de vil selge til..

 

Jeg sa jeg er fornøyd som kunde hos IF Forsikring, og han snakket om at "Nemi Forsikring" er mye billigere som sagt.. Så svarte jeg at jeg skal tenke over det.. Han ringte hver dag i 3 dager og spurte om jeg hadde tenkt.. Jeg dreiv å søkte opp "nemi forsikring" på nettet og leste om dem osv.. Og siste dagen, tenkte jeg at det er mye billigere så hvorfor ikke prøve..

 

Så jeg svarte ja, og ba han om å flytte alle forsikringene mine fra IF Forsikring til "Nemi Forsikring".. (Bil, hus, innbo, person, moped osv)..

 

han sa han skulle fikse det.. Og nå som jeg var i ulykke (med bil.. motparten sin skyld) så ringte jeg "nemi forsikring" og de sier jeg ikke har forsikring hos dem..

 

Veldig irriterende, "kranglet" med dem om at jeg sa at jeg skulle ha alle forsikringene overført.. Men de bare tar det med ro og sier at de ikke kan gjøre noe og skylder på selgeren.. at det er hans skyld..

 

og hvis det er hans skyld, så skal det ikke gå utover kunden (meg)..

 

Hva skal jeg gjøre?

 

Har prøvd å ringe han selgeren i 3 dager tror jeg.. men han har slått av mobilen (telefonsvarer)

 

Uff, det her ble masse.. Håper dere kan hjelpe meg frem..

 

Tusen takk for alt av svar smile.png

Hei!

 

Lit å høre du også har dårlig erfaring med et forsikringsselskap. Hvis du ønsker strengere  rutiner og at vi burde få til en endring i hvordan enorme forskirkingsselskaper fungerer; så kan du signere oppropet mitt her: http://www.opprop.net/forum/151860

 

På nyåret tenker jeg å få kastet lyst over hvor ofte saker blir mishandlet i forhold til forsikring, og trenger så mange som mulig med meg for å ha en røst og komme med. Vennligst spred om du vet om noen i liknende situasjoner :)

 

Takk, og lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...