Paola Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Heisann! Vurderer å flytte til USA og bo i noen år etter endt utdannelse. Har søkt litt rundt på nettet og det virker veldig vanskelig å få arbeidstillatelse...Så derfor lurer jeg på om noen av dere der ute som vet om norske bedrifter som har kontor i NYC/California. Helst New York da...Har enda ikke begynt på utdannelsen min, men vurderer noe innen media. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Theron Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hei Høres veldig spennede ut å jobbei USA Det er riktig det du sier om arbeidstilatelse, det er vanskelig å få. Men bare hvis du ikke har noen tilknyttning til USA i utgangspunktet. Med tilknytninger mener jeg familie, studier eller jobb. Så det beste for deg, er å få jobb før du drar til USA. UD har jo en del arbeidsplasser, FN har enda fler og sjømannskirken tilbyr noen på et mer frivillig basis. (da må man være medlem av statskirken) I tillegg har NRK en del ansatte i USA. For å se en oversikt over andre "norske" bedifter i USA, sjekk denne lenken Ellers så nevner du at du skal i gang med å studere, og da anbefaler jeg på det sterkeste å studere i USA. Da "sniker" du litt i arbeidskøen ved at du får studentopphold (studentvisum) 1 helt år etter endt utdannelse. I tillegg får du verdifull erfaring som norske bedrifter ser etter når de vil ansette noen med arbeidsplass i USA. Beklager lang post, men jeg vil bare avsluttningsvis si "GO FOR IT" Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Da "sniker" du litt i arbeidskøen ved at du får studentopphold (studentvisum) 1 helt år etter endt utdannelse. I tillegg får du verdifull erfaring som norske bedrifter ser etter når de vil ansette noen med arbeidsplass i USA. Du kan ikke automatisk jobbe i USA med kun studentvisum. Endret 30. april 2012 av Christeven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå