Piaputten Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Hei, jeg har et spørsmål angående disse to prosessorene. Jeg skal kjøpe ny PC, men aner ikke hvilken prosessor jeg skal velge. Det står mellom disse. Jeg bruker PC'en mesteparten til bilde- og videoredigering, samt det vanlige som surfing, dokumenter og diverse.. Nå bruker jeg AMD og det funker helt fint, men må ha ny ettersom denne snart tar kvelden. Bare henger seg opp og klikker hele tiden. Vet det kanskje er et rart spørsmål ettersom jeg alt har prøvd AMD og det fungerer helt greit, men vil høre hva som lønner seg i lengden og hva som er best for å kjøre disse type programmene. Hva som er best for å kjøre tunge programmer. Jeg har fått for meg at Intel Core er mer for kontorarbeid, og AMD gaming. Stemmer dette? En annen ting, jeg snakket nettopp med en kompis og han anbefalte AMD dersom man skal ha gamingpc, og Intel Core til bilde- og videoredigering. Men går ikke spill og slike programmer på en måte under det samme? Photoshop, grafikk og gaming, skulle jo tro AMD var bedre for alle de tingene da? Så hva anbefaler dere? Skal bruke den til Photoshop CS5, AVID og Pinnacle. OS X Lion står selvfølgelig høyt på ønskelisten, men det er ikke et alternativ enn så lenge, ettersom det er en del dyrere. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Intel er milevis forran AMD på high-end prosessorer. AMD gjør det bra på netbook fronten og med gode APUer. Til spilling og redigering er Intel uansett veien å gå. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Det kommer helt ann på jhvor mange penger du vil legge i ny cpu. Hvilken sokkel har du nå?. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 OS X Lion står selvfølgelig høyt på ønskelisten, men det er ikke et alternativ enn så lenge, ettersom det er en del dyrere. Da er nok intel anbefalt fordi AMD ikke støttes orginalt, enten om du velger hackingtosh eller apple maskin. F.eks fremtidlige i7 3770k vil nok være god på grafikk og prosessorkraft. Men skal du først ha seperat skjermkort er nok i5 2500k/2600k helt greie også. 1 Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Det kommer helt ann på jhvor mange penger du vil legge i ny cpu. Hvilken sokkel har du nå?. Jeg har AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-60 2.00GHz. Så ja, ikke mye å skryte av Intel er milevis forran AMD på high-end prosessorer. AMD gjør det bra på netbook fronten og med gode APUer. Til spilling og redigering er Intel uansett veien å gå. Okei, tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Men hvor mange penger vil du bruke? Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Men hvor mange penger vil du bruke? Rundt 4-5000. Skal forresten ha stasjonær Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 På HK, CPU og en WIN7 lisens? Eller alle delene? Skal du bygge, eller kjøpe ferdig? Lenke til kommentar
Piaputten Skrevet 23. april 2012 Forfatter Del Skrevet 23. april 2012 På HK, CPU og en WIN7 lisens? Eller alle delene? Skal du bygge, eller kjøpe ferdig? Skal kjøpe ferdig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå