Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reformatere pga nytt HK,CPU,Ram W7 64 bit

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal reformatere min pc siden jeg kjøpte nye pc deler.

det er vel det nye hk som mest sannsynlig er problemer med.

Windows 7 64bit

P8Z6-V PRO/GEN3

HyperX 8Gb ram

Jeg har en gammel cd room og det ser ikke ut som den passer med dette hovedkortet. Derfor tok jeg og la over dette på en minnepenn ved og lage en ISO og deretter overføre til en minnepenn med

http://www.microsoft..._usbdvd_dwnTool

har deretter satt på gått in på BIOS og satt boot option priorities og satt boot option til minnepennen... jeg restarter deretter pcn og får opp Windows setuo[EMS enabeled] windows starting og velger jeg language og keyboard input method.

trykker på enter og får da opp denne beskjeden

Load Driver

a required cd/dvd drive device driver is missing, if you have a bla bla bla please insert now.

har prøvd og legge alle driverene mine over på minnepennen og de kommer opp men ingenting skjer...

Har prøvd minnepennen på en annen maskin bare for og sjekke om den funker der, og det gjør den....

prøvd og sett rundt på nettet og kjørt microsoft programmet for og lage en til minnepenn...

Please help

EDIT: siden det ikke er noe galt med usb og den kan bootes alle andre steder en på akkurat denne pcn, trenger kanskje bios en oppdatering?

Kan noen isåfall linke til en tutorial for og flashe bios på dette hovedkortet isåfall?

Endret av Gernia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde det samme for en kompis. Og fikk samme problem. Det viste seg at jeg hadde plugget minnepennen i en USB 3.0 port. Plugget den i en USB 2.0 og da virket det.

Har du tilfeldigvis gjort det samme?

EN usb 3 er de røde portene?

Hvis ikke hvordan ser jeg det?

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme for en kompis. Og fikk samme problem. Det viste seg at jeg hadde plugget minnepennen i en USB 3.0 port. Plugget den i en USB 2.0 og da virket det.

ok nå ble jeg nesten irritert, men det var svaret :)

Men på where to install windows foll jeg opp

"setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. Se the setup log files for more info"

ok vet noen hva som er galt nå? og hvordan jeg finner setup log`?

Edit:

sletta diskene og lagde to partisjoner ene som skulle være system disk og på 50gb.

Deretter restarta jeg pcn og starta innstalasjonen på nytt, og denne gangen gikk jeg ikke inn på advanced men bare innstalerte på 50 gb disken og da fungerte det.

venter i spenning på at det skal fungere :)

Endret av Gernia
Lenke til kommentar

"setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. Se the setup log files for more info"

Edit:

sletta diskene og lagde to partisjoner ene som skulle være system disk og på 50gb.

Deretter restarta jeg pcn og starta innstalasjonen på nytt, og denne gangen gikk jeg ikke inn på advanced men bare innstalerte på 50 gb disken og da fungerte det.

ok nå har jeg innstalert windows men jeg finner ikke mer en den ene partisjonen på 50gb...

hvordan får jeg brukt de andre 300gb

Lenke til kommentar

Edit:

ok nå har jeg innstalert windows men jeg finner ikke mer en den ene partisjonen på 50gb...

hvordan får jeg brukt de andre 300gb

Har du lagd en partisjon på de andre 300GB diskene? :-)

Lenke til kommentar

Men det var bare og bruke diskprogrammet... sliter nå med at jeg ikke finner skjermkortet, noen som har anelse hvordan jeg skal finne det i bios?

EDIT: tror problemet ligger i at CPU en har en grafikk chipp i seg og den derfor ikke registrerer det detikerte kortet.... noen lett måte og fikse det på?

Endret av Gernia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...