Gå til innhold

[Løst] Mister hele tiden internettforbindelsen. Speedtouch 516i


Anbefalte innlegg

Starter modemet og følgende skjer (evig loop)

 

- Power LED lyser rødt (selvtest)

- Power LED lyser grønt

- Ethernet LED tennes

- DSL LED blinker (synkroniserer med linje)

- DSL lyser konstant (oppkobling OK)

- Internet LED tennes.

- Alle LEDs slukker etter ca. 5 sekunder. så starter det fra toppen igjen.

 

Linjeproblem? Eller er modemet FUBAR?

 

Har prøvd å resette modemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter modemet og følgende skjer (evig loop)

 

- Power LED lyser rødt (selvtest)

- Power LED lyser grønt

- Ethernet LED tennes

- DSL LED blinker (synkroniserer med linje)

- DSL lyser konstant (oppkobling OK)

- Internet LED tennes.

- Alle LEDs slukker etter ca. 5 sekunder. så starter det fra toppen igjen.

 

Linjeproblem? Eller er modemet FUBAR?

 

Har prøvd å resette modemet.

 

Høres ut som et modem som ikke har det helt bra..

Om det er problemer med linjen så blinker DSL lampen (brudd/ikke kontakt med sentral)!

 

Er ikke normalt at modem restarter seg selv :hmm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ringte Nextgentel. De fant ikke noe feil med linja, men det var vrient å feilsøke når det kun er forbindelse 10 sek. av gangen. :p

Bestilte nytt utstyr uansett. Mister bridge-mode men det får jeg heller leve med.

 

Fikk det forresten opp og gå rett etter jeg la på etter å ha snakka med kundeservice. Typisk. :p

Lenke til kommentar

Hei jeg har en Speedtouch516i. og har Nextgentel. bor 2300m fra sentral men alikevell. naboen som bor lengere unna har bedre nett. kjøpte du selv ustyr eller kan man få nytt av nextgentel?

Hvis utstyret ditt er fra Tele2-tida så mener jeg du kan få nytt av Nextgentel uten ekstra kostnad. Det fikk jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen idé. Jeg fikk høyere fart etterpå (fra 10Mbit/s med speedtouch til 12Mbit/s med Inteno) men nå er linja blitt en smule ustabil. Rare er at Nextgentel kan ikke sette farta ned til 10Mbit/s. Eneste valgene var 8 og 12.

 

Bør nevnes at Speedtouch-modemet mitt gikk i stykker så jeg hadde ikke noe valg.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen idé. Jeg fikk høyere fart etterpå (fra 10Mbit/s med speedtouch til 12Mbit/s med Inteno) men nå er linja blitt en smule ustabil. Rare er at Nextgentel kan ikke sette farta ned til 10Mbit/s. Eneste valgene var 8 og 12.

 

Bør nevnes at Speedtouch-modemet mitt gikk i stykker så jeg hadde ikke noe valg.

 

At de ikke kan stille hastigheten ned til 10 Mbps er nødvendigvis ikke så rart da du nok har nett fra de, men via en Telenoravtale da NGT sannsynligvis ikke har eget sentralutstyr...så for meg virker det som at de har en Telenoravtale via Jara her.

 

Du kan jo sjekke sambandsnummeret ditt på neste faktura/tidligere faktura og se om det er: 3xxxxxxx eller 6xxxxxxx. Er det 6xxxxxxx er det Telenoreid utstyr, men NGT har egen DHCP. Hastigheten settes av Telenor, og alle feilmeldinger vil gå fra NGT til Telenor som vil måtte se på det før linjen evt. feilmeldes (dersom det skulle være behov for det).

Lenke til kommentar

Her jeg bor eier Telenor linjene. vist nokk kan det da lønne seg og vælge telenor framfor nextgentel?

Det er ikke gitt. Det kan være at du får avslag i pris om du er kunde hos en annen ISP grunnet spesialavtaler ala Huseiernes Landsforbund, KNIF og lignende, og det er ikke alltid at du får det rimeligere da hos Telenor enn hos konkurrentene som benytter seg av Telenors linjer.

 

Linjeleien er den samme på kr. 79,- med mindre du har fasttelefoni (ISDN/PSTN).

Så for din egen lommes del bør du høre med de forskjellige tilbyderne via Telenors kobbernett om evt. rabattavtaler.

 

Min far er kunde hos en annen ISP enn Telenor og han betaler kr. 279 for ADSL 2+ opptil 12000/700 Kbps istedenfor å betale kr. 399,- hos Telenor som følger av spesialavtale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...