Gå til innhold

Hvordan ser dere etnisk norske på ideologien til AAB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Prøved du å si at ABB ikke egentlig mener at politiet torturerer kriminelle? Prøver du å si at ABB ikke egentlig mener at politiet henretter politiske aktivister?

 

Prøver du å endre det ABB sier til noe mer... logisk?

 

Det jeg sier er at det er vanlig å overdrive og smøre tykt på. Man kalte det smørkrise når det var mangel på smør, og fremstillte det som om norge var på randen av borgerkrig og samfunnskollaps. Har ikke avhørt abb så vet ikke i hvilken kontekst ting er sagt eller skrevet. Man kan "henrette" meningene til politiske aktivister og dermed si at man "henretter dem" uten å mene at man dreper dem. Delta regnes vel også som politi og om de hadde skutt abb hadde de henrettet en politisk aktivist.

 

Det har forøvrig vært saker hvor politiet kobles mot tortur:

http://www.dagbladet.no/2010/01/07/nyheter/innenriks/utenriks/9813394/

http://www.dagbladet.no/2009/06/08/nyheter/innenriks/rettssak/tortur/voldtekt/6609538/

 

Definisjonen på tortur: http://snl.no/tortur

legemlig eller åndelig mishandling, særlig når den utøves som tvangsmiddel av politi, domstoler eller andre myndigheter.

 

Om abb hadde blitt satt på en psykisk behandling for å "rette opp sitt verdensbilde" så defineres det som tortur.

 

Kort sagt, man kan fint bruke begrepet på ulike måter og ike bare en legemlig mishandling.

 

Som følge av at Christian 5s Norske Lov i alt vesentlig skulle stemme med den danske, ble tortur 1687 innført i Norge ved majestetsforbrytelse og ved avhør av personer som allerede for andre forhold var dømt til døden (Christian 5s Norske Lov 1–18).

 

Under den tyske okkupasjon av Norge 1940–45 ble tortur anvendt både av det tyske sikkerhetspoliti og av det norske statspoliti overfor arresterte norske patrioter. I en rekke tilfeller var mishandlingen så grov at de torturerte døde

 

Tortur har med andre ord vært brukt tidligere i historien, men er nå så vidt jeg vet borte.

Lenke til kommentar
10. The Committee, while noting that measures have been taken to address recent incidents of excessive use of force by the police, remains concerned about reports on the use of unnecessary force in some instances, and about reports of discriminatory treatment based on ethnicity.

The State party should ensure that all appropriate measures are taken to counter the possible persistence of practices involving the use of unnecessary force by the police, and the risks posed by any discriminatory treatment in this regard.

  

http://www.unhcr.org...7b158142,0.html

 

Torture is the act of inflicting severe pain (whether physical or psychological) as a means of punishment, revenge, forcing information or a confession, or simply as an act of cruelty.

http://en.wikipedia.org/wiki/Torture

 

Snøhvit?Videre bør man vel ikke forvente at Stater som driver med tortur skal kalle dette for tortur, tross alt man kaller ikke verneplikt for slaveri. Mye bedre med f.eks. http://en.wikipedia....tion_techniquesDet sagt, så er ikke Norge av det værste som fins der ute. Dog, mulig ABB forventet at man ville gjøre ett "unntak" for ham.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

(...) Jeg har påen måte samme syn på innvandring. JEG AVSTÅR FRA DET HAN HAR GJORT OG HANDLINGENE HANS, DE ER GRUFULLE. Synes det er for masse muslimsk innvandring til Norge. Vi må skjerpe oss. Blir irritert når jeg ser muslimer går rundt i gaten og snylter på skatten ! (...)

 

Så du klarer å se på en person om han/hun snylter på skatten, når du måter han/hun på gaten? Imponerende. Eller rasistisk.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du klarer å se på en person om han/hun snylter på skatten, når du måter han/hun på gaten? Imponerende. Eller rasistisk.

 

Det er jo litt merkverdig at så mange mennesker har ikke en dritt å gjøre på dagtid. Gå på kjøpesentra midt på dagen. Det kryr jo av folk. Ser ikke ut som de har det travelt. Tipper mange av disse er arbeidsledige. På Stovner Senter er det nesten bare fremmedkulturelle og pensjonister på dagtid. Og det er mange av dem.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Arbeidsmessig har døgnet 24 timer og maneg har vel kvelds og nattesjobber, turnusordninger osv så man kan fint være i jobb selv om man er på et kjøpesenter om dagen.

 

Dernest er det jo sånn at langtfra alle vil ansette dem. De kan ikke trylle, og har de søkt på jobber osv og ikke fått dem så får de ikke mer jobb av å sitte hjemme og se på tv.

 

Det neste er jo litt ironisk, men hvis du ser dem på kjøpesenteret "hele tiden" så må jo du selv være der "hele tiden" og er kanskje ikke så ulik dem?

 

Det kan jo også være at noen jobber på kjøpesentertet også..det er en tøff jobb, men noen MÅ bare gjøre den.

Lenke til kommentar

Arbeidsmessig har døgnet 24 timer og maneg har vel kvelds og nattesjobber, turnusordninger osv så man kan fint være i jobb selv om man er på et kjøpesenter om dagen.

 

Dernest er det jo sånn at langtfra alle vil ansette dem. De kan ikke trylle, og har de søkt på jobber osv og ikke fått dem så får de ikke mer jobb av å sitte hjemme og se på tv.

 

Det neste er jo litt ironisk, men hvis du ser dem på kjøpesenteret "hele tiden" så må jo du selv være der "hele tiden" og er kanskje ikke så ulik dem?

 

Det kan jo også være at noen jobber på kjøpesentertet også..det er en tøff jobb, men noen MÅ bare gjøre den.

 

Har faktisk jobbet på kjøpesenter selv, og sett det med egne øyne ja. Du har nok mye rett i at ingen vil ansette dem. Og det burde regjeringen ta hintet om før de importerer flere innvandrere.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Fra arbeidsgivers side så blir det et spørsmål om hvorfor han skal ha bryderi med språk og andre kulturer når han kan slippe det ved å velge noen andre. Skjønner han godt. Regner med at vi får kvoteringer snart, dvs at alle arbeidsgivere pålegges å ha minimum x innvandrere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ideologien til Brevik er helt borte i svarte natta i mine øyne.

 

Men "forstår" noen av hans meninger- men ikke gjerninger.

 

Har hatt AP i vranghalsen helt siden begynnelse av 70-tallet.

 

Har aldri tilhørt noen høyreside - min mor var hjemmeværende i mange år, men far jobbet.

 

Mors skolegang var 14 dager skole og 14 dager fri + fri til tider for å hjelpe til hjemme.

 

De bodde uten wc, uten innlagt vann, hadde brønn - hadde heller ikke strøm/elektrisitet før ca slutten av 50-tallet.

 

Men har aldri følt at AP var mitt parti - selv om min bakgrunn skulle tilsi dette.

 

Min farfar kjøpte småbruket - dvs. løste ut en husmannplass ca 1942

 

Husmannplasser var det i Norge i hvertfall frem til midten av 70-tallet.

 

Før jeg kunne ha stemt AP måtte det ha vært den reneste revolusjon i partiet.

 

Liker heller ikke Høyre og slettest ikke det "nye" Høyre som har sprunget frem de siste 20 år.

 

For min del kunne AP gjerne ha forsvunnet - selvfølgelig ikke ved vold, men rett og slett at velgere gav de riktige tilbakemeldinger ved valg.

 

Dette er å ikke stemme AP

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ideologien til Breivik er et produkt av en gal mann. Intet der jeg anser som fornuftig.
Klarte du da finne en eneste faktisk feil i hans forsvarstale som ble sensurert, men som likevel har lekket på nettet? At det ikke er fornuftig å drepe tilfeldige personer kan de fleste være enige i, men eksakt hva var galt i hans beskrivelse av historien og situasjonen i Norge?
Lenke til kommentar
For min del kunne AP gjerne ha forsvunnet - selvfølgelig ikke ved vold, men rett og slett at velgere gav de riktige tilbakemeldinger ved valg.

 

Dette er å ikke stemme AP

Dette er ikke så enkelt i et land der venstresiden har en så total kontroll på mediene. På TV er de eneste kanalene med nyheter NRK som er styrt av Ap og TV2 som har vært styrt av LO. Og avisene er gjennomgående venstrevridde, selv Aftenposten som tidligere var sett som et talerør for Høyre har nå sett den politiske redaksjonen tatt over at AKP-ere. Det er nesten umulig å finne nyhetskilder som er nøytrale eller for høyrevridde i Norge idag. At man kan styre oppfattingen av virkeligheten hjelper selvsagt Ap med å holde oppsluttingen, spesielt frem mot valgene er kampanjejournalistikken som drives i Norge påtagelig.
Lenke til kommentar
Ideologien til Breivik er et produkt av en gal mann. Intet der jeg anser som fornuftig.
Klarte du da finne en eneste faktisk feil i hans forsvarstale som ble sensurert, men som likevel har lekket på nettet?

Av det jeg har lest, sett eller hørt av hans meninger og liknende. Jeg har lest deler av manifestet hans. Og gått igjennom hele den første sakkyndigrapporten, og der får man med seg det aller meste av Breiviks meninger. Jeg har også fulgt med på rettsaken mot ham, slik at jeg har god greie på hva han mener.

 

At det ikke er fornuftig å drepe tilfeldige personer kan de fleste være enige i, men eksakt hva var galt i hans beskrivelse av historien og situasjonen i Norge?

Kan du komme med et konkret eksempel? Blir vanskelig å svare så generelt på noe eksakt.

Han er jo bla. en dommedagsprofet som trekker helt forskrudde konklusjoner om hva som vil skje i fremtiden etc.

Lenke til kommentar

For min del kunne AP gjerne ha forsvunnet - selvfølgelig ikke ved vold, men rett og slett at velgere gav de riktige tilbakemeldinger ved valg.

 

Dette er å ikke stemme AP

Dette er ikke så enkelt i et land der venstresiden har en så total kontroll på mediene.

Øh... Hvis du tror at mediene er så kontrolert som de var i Russland, så tar du vederstyggelig feil.

Avisene åpner opp for leserinnlegg av alle mulige typer fra venstre til høyre. Det er en relativt høy grad av fri presse i Norge.

 

Men det er et faktum at det er flere "venstrevridde" mennesker i Norge enn det motsatte, og derfor vil selvsagt mediene gjenspeile dette. Og det er det ikke noe galt i.

 

På TV er de eneste kanalene med nyheter NRK som er styrt av Ap

Det er feil. Men om f.eks. NRK var blitt styrt av Høyre, eller DLF, så ville sannsynligvis mediene vært svært negativ ovenfor Breivik da også. FrP-styrt media ville også vært negative til Breivik...

 

og TV2 som har vært styrt av LO.

Har vært (...)

 

Og avisene er gjennomgående venstrevridde, selv Aftenposten som tidligere var sett som et talerør for Høyre har nå sett den politiske redaksjonen tatt over at AKP-ere.

Igjen er dette missvisende og feil. Aftenposten er en konservativ liberal avis.

Den ville ikke klart å konkurrere med de andre avisene dersom den var fascistisk for eksempel.

 

Det er nesten umulig å finne nyhetskilder som er nøytrale eller for høyrevridde i Norge idag.

De er så og si nøytrale jo...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Kan du komme med et konkret eksempel? Blir vanskelig å svare så generelt på noe eksakt.

Han er jo bla. en dommedagsprofet som trekker helt forskrudde konklusjoner om hva som vil skje i fremtiden etc.

Det er jo du som sier at "ingenting er fornuftig" og da ber jeg deg komme med eksempler. Nå har ikke jeg lest noen av sakkyndigerapportene eller manifestet, men jeg har hørt forsvarstaken så virket veldig klar og konsis. Siden du sier at han ikke kommer med noe fornuftig spør jeg derfor om hva i forsvarstalen, som stort sett var en historieforelesning, var feilaktig.

 

Jeg er for eksempel uenig i å kalle norges abortpolitikk for "massemord" slik han gjorde i forsvarstalen, men jeg ser at det er mulig å argumentere for det synet uten å være direkte ufornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...