Gå til innhold

Hvordan ser dere etnisk norske på ideologien til AAB?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heller bilde av ABB på tusenlappen enn å måtte stå opp midt på natten og rope på usynlige venner - og ikke spise herlig svinekjøtt.

Det kan jo nevnes at Norge - i motsetning til f.eks Israel, Tyrkia, India og Kina - har en offisiell statsreligion. Det ultimate hadde vært et land uten både ABB og religion..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvorfor er så mange imot Breivik? Fikk ikke noe svar på det tidligere.

Du klarer ikke å tenke deg det selv?

Klarer du å svare?

Edit: En skulle tro at med så mye hat rettet mot en person fra så mange mennesker, så ville jeg ihvertfall fått et godt begrunnet svar.

Endret av Bragi
Lenke til kommentar

Klarer du å svare?

Edit: En skulle tro at med så mye hat rettet mot en person fra så mange mennesker, så ville jeg ihvertfall fått et godt begrunnet svar.

Folk er imot han på bakgrunn av det han gjorde og ikke hans ideologi i seg selv.

Lenke til kommentar
Folk er imot han på bakgrunn av det han gjorde og ikke hans ideologi i seg selv.

Presisering, folk er mot ham fordi han gjorde det mot Nordmenn.

Stoltenberg gjorde det samme i Libya nylig, og folk er ikke derfor imot ham, tvert imot. Ei heller er de imot hans ideologi som drev ham til å drepe. Forskjellen består i at Stoltenberg drepte utlendinger, mens ABB drepte Nordmenn.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Klarer du å svare?

Ja vel.

77 mennesker døde, over 300 skadde + enorme kostnader for samfunnet er jo hovedgreia.. utover det, som en bonus, fremstår han som en irriterende viktigper som overvurderer sin egen betydning og evner til det absurde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser forøvrig at dagbladets såkaldte faktasjekk dras frem igjen. Dobbelsjekket endel av disse tingene, og det er tydelig at dagbladet skrev dette for å henge ut abb og ikke for å opplyse om fakta. Mye som abb skrev om var riktig, men dagbladet stemplet det som løgn for å henge ut abb. Det er feigt av dagbladet, om synd at folk skal lures av mediene enda en gang.

Et eksempel er frankrikes dødsstraff. Mange nettsider informerte frem til nylig om at frankrike praktiserte dødsstraff til 1960. Dette baserer seg sannsynligvis enten på uoppdatert informasjon, eller definisjonen. Såvidt jeg ser så var neppe han som ble henrettet i 1977 etnisk fransk, i motsetning til han i 1960. Det er tydelig at mange sider har oppdatert informasjonen i etetrkant av rettsaken, men løgn er det ikke.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det som har vært spesielt med Dagbladets vinkling og faktasjekk (leser ikke så mye VG elelr andre aviser) er at det så åpenbart skrives for å henge ut abb og ikke for å dokumentere fakta.

Man tar ett eller annet som abb skal ha sagt (vi får ikke vite i hvilken sammenheng eller med hvilken bakgrunn) og så skriver man hva som helst for å fremstille abb som en løgner og en dum uopplyst person, og så stempler man denne særdeles oppkonstruerte versjonen som fakta.

Er overbevist at om abb hadde sagt det var sol ute og det var riktig, så hadde dagbladet skrevet at det regnet for å fremstille han som blind og kunnskapsløs. Eventuelt hadde dagbladet sagt at det kunne ingen vite fordi sollyset bruker åtte minutter til jorden så i teorien kan solen ha sluknet for 5 minutter siden uten at noen har merket det.

Jeg vet selvsagt at avisene har en leflig omgang med sannheten, og skriver det de selv vil om det er sant eller ei, men i denen saken er det så grove overtramp som er så åpenlyse at det gjør meg flau på medias vegne. Og det ska MYE til for å gjøre meg flau.

Lenke til kommentar

Det er åpenbart et behov hos journalister og sikkert mange lesere setter pris på det også. Synes ikke det er så merkelig akkurat, han har på alle mulig måter lagt opp til å bli latterliggjort selv. Man får ikke respekt av å drepe forsvarsløse mennesker inkludert barn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det å drepe barn er tydeligvis greit og forventet i enkelte situasjoner mens fordømems i andre. Tipper barn drepes når norske soldater bomber.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.6821984

http://www.regjeringen.no/mobil/nn/dep/fd/aktuelt/taler_artikler/ministeren/forsvarsminister-stroem-erichsen/2007/ma-forberedes-pa-a-mote-barnesoldater.html?id=459867

Mange ser på AuF som barnesoldater i islamiseringen av norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...