Flandre Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei! Jeg lurte på om det er mulig å få opp Commodore 64 eller Atari 2600 på en moderne TV. Jeg har en HD-Ready TV per dags dato, men skal muligens anskaffe meg en HDTV snart. Jeg har googlet problemet, men jeg får bare svar om hvordan man gjør dette med amerikanske TVer, og det har ikke fungert for meg. Takk for all svar! Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 (endret) Du kan f.eks. bruke en C64 scart-kabel, som fungerer perfekt. Dette kan du bestille fra bl.a. Vesalia.de (bare søk på "scart"). Endret 20. april 2012 av dekar24k Lenke til kommentar
Flandre Skrevet 25. april 2012 Forfatter Del Skrevet 25. april 2012 Ah, perfekt for meg! Ikke en ille pris heller, tusen takk! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ingen grunn til å være komplisert. Jeg bruker en sånn kabel: DIN-pluggen passer i Video-utgangen på min C64. En av de fire RCA-pluggene brukes ikke. En annen er video, og de to siste er lyd. Har du moderne TV, har du sikkert sånne innganger. Hvis ikke, bør det gå med en sånn: Dette har du kanskje fra før. Eller du får det på Clas Ohlson. Eller har du fortsatt denne, som fulgte med maskinen din? Den passer i C64 sin RF-utgang og i TVens antenneinngang, og gir både lyd og bilde. Men da må du søke inn kanaler på TVen til du finner C64 sitt skjermbilde. Dette bør fungere med Commodore 64. Atari har jeg ikke peiling på. Endret 25. april 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ingen grunn til å være komplisert. Jeg bruker en sånn kabel: DIN-pluggen passer i Video-utgangen på min C64. En av de fire RCA-pluggene brukes ikke. En annen er video, og de to siste er lyd. Har du moderne TV, har du sikkert sånne innganger. Hvis ikke, bør det gå med en sånn: Dette har du kanskje fra før. Eller du får det på Clas Ohlson. Eller har du fortsatt denne, som fulgte med maskinen din? Den passer i C64 sin RF-utgang og i TVens antenneinngang, og gir både lyd og bilde. Men da må du søke inn kanaler på TVen til du finner C64 sitt skjermbilde. Dette bør fungere med Commodore 64. Atari har jeg ikke peiling på. "Problemet" med kompositt som du foreslår her, er at på moderne LCD/flatskjermer så kommer bildet til å bli EKSTREMT kornete og fullt av støy. Lenke til kommentar
Flandre Skrevet 26. april 2012 Forfatter Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har den nederste kabelen som fulgte med min C64, Mannen med ljåen, og jeg har puttet den i antenneinngangen og søkt opp etter signal, men TVen fant ingenting, og litt Googling fortalte meg at C64 sender for gamle signaler som nye TVer ikke kan oppfatte, selv om ledningen skal fysisk passe i antenneinngangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå