Lex-Icon Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har et problem med Windows Messenger og det er nettopp det at den logger seg på eller i det hele tatt kjører i bakgrunnen uten at jeg vil det. Jeg har fjernet hakene for "Run this program when windows starts" og "Allow this program to run in the background". Selv om jeg gjør dette kjører programmet, og etter en stund så logger den seg på automatisk. Dersom jeg skal avslutte programmet istedet for å bare logge av, får jeg melding om at programmet er i bruk og kan ikke avsluttes. Jeg tror at Microsoft Outlook bruker den (vet ikke til hva, kanskje adresseboka?), men dette skjer selv om Microsoft Outlook er avsluttet. For å kunne avslutte MSN må jeg bruke Task Manager. Men dette fungerer bare foreløpig, da programmet starter på nytt igjen. Jeg har også prøvd å kjøre msconfig og fjerne haka ved msmsg slik at den ikke starter med ved oppstart, men det hjelper heller ikke. For meg har det ingenting å si om MSN kjører i bakgrunnen, men jeg vil ikke at det skal logge seg på automatisk, og det er nettopp det som er problemet. Egentlig så kan jeg bruke firewallen til å forhindre MSN i å logge seg på, men da må jeg slå av dette hver gang jeg faktisk skal bruke MSN. Jeg takker for alle svar. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hvis du bruker outlook express og sånnt så kan det aktivere MSN messenger/Windows messenger og ja det er no herk... Jeg gjorde samme som deg men det tok ei stund og jeg ga opp, men så plutselig sluttet autopåloggingen, tror det var etter en windows update. Settings i programmet skal jo virke sånn at autopålogging skjer ved avkryssing på det, er nok no bugs der. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Settings i programmet skal jo virke sånn at autopålogging skjer ved avkryssing på det, er nok no bugs der. Ja nettopp, men settingene er der bare til pynt. Jeg har Windows XP Pro med Service Pack 1 og alle oppdateringer windows update finner. Huff... Noen andre? Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Er det ikke bare å huke vekk "Tillat automatisk pålogging når du er koblet til internett" . For sikkerhets skyld kan du jo kanskje også huke vekk at msn skal starte med windows. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Er det ikke bare å huke vekk "Tillat automatisk pålogging når du er koblet til internett" . Hvor finner jeg denne opsjonen da? For sikkerhets skyld kan du jo kanskje også huke vekk at msn skal starte med windows. Jeg har prøvd dette. Den vil da ikke starte med windows, men noen minutter senere. Lenke til kommentar
edwood Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Følgende er hentet fra TweakTown Kjør regedit, finn [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftMessengerClient] PreventRun=1 Will prevent MSN Messenger from running PreventAutoRun=1 Will prevent MSN from popping up automatically. Set/create both these DWORD entries to 1 to disable MSN Messenger. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvor finner jeg denne opsjonen da? quote] Verktøy -> Alternativer -> Generelt Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Pomfri Skrevet: 27 Aug 2003 08:47 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Hvor finner jeg denne opsjonen da? quote] Verktøy -> Alternativer -> Generelt Har prøvd dette' date=' men funker ikke. edwood Skrevet: 26 Aug 2003 21:44 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Følgende er hentet fra TweakTown Kjør regedit, finn [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftMessengerClient] PreventRun=1 Will prevent MSN Messenger from running PreventAutoRun=1 Will prevent MSN from popping up automatically. Set/create both these DWORD entries to 1 to disable MSN Messenger. Tusen takk!! Det var noe sånt jeg letet etter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå