Gå til innhold

Kjøler til en xp 2500+

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står du blankt på AMD siden? :)

Noen sier at Volcano11 er det som gir mest for pengene, men andre sier at den bråker som et uvær. Andre mener at SLK800/900 er det beste.

Men jeg derimot mener at Termalright SK7 er mest for pengene.

svcompucycle_1751_1215496

www.svc.com har den for $16, men de sender bare i USA, så www.overclockers.co.uk selger den for £18, og da kan du jo samtidig plukke opp et par 80mm vifter til £4. Dersom du ikke tør utlandet, så har netconnection denne til 300,-

Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig bare si; "ikke kjøp Volcano 11"... Har du elendig hørsel så er den egentlig helt ok, men for en normal person kan den sammenlignes med ett modellfly, ved full rpm vell å merke da.. Ganske stille ved laveste rpm, men da finnes det bedre løsninger og billigere..

SLK800/900 er ett sikkert kjøp har jeg hørt, med en god vifte til så.. :roll:

Lenke til kommentar

Nei,jeg står ikke blank akkurat,men kan heller ikke si jeg er 100% oppdatert, og som det viser seg i svarene som er kommet til nå så er det ikke så helt enkelt for dere heller :wink: Derfor tillot jeg meg å spørre om tips, så kan jeg utifra disse vurdere hva jeg liker best til mitt behov.

Lenke til kommentar

Men jeg derimot mener at Termalright SK7 er mest for pengene.

Har selv en sånn en på en XP 2500 og er kanonfornøyd. Etter en liten plansliping og montering av denne vifta på toppen, så idler maskinen på 33 grader. Har selvsagt masse vifter i kabinettet i tillegg, men må uansett si meg svært godt fornøyd med kjøleren.

Lenke til kommentar

en ThermalRight SLK900 + en god 92mm vifte hvis HK'et ditt passer...sjekk på thermalright sine hjemmesider hvilke HK som det går å sette SLK900 på

evt. en SLK800 hvis du har mindre plass på HK? ;)

jeg bruker iallefall en SLK900 og en 28dB 92mm PAPST vifte på...

Lenke til kommentar

Thermaltake 11 bråker da ikke så mye :shrug: Dersom man synes det holder det fint å kjøre vifta på laveste hastighet ved å bruke viftestyringa som følger med. Den kjøler mer enn bra nok selv på laveste hastighet og jeg synes forøvrig ikke lyden blir irriterende før ved over halv hastighet som hvertfall bør holde for de aller fleste, selv med litt overklokka maskin.

Lenke til kommentar

Hvis ikke du skal klokke CPUen opp i skyene trenger du ikke no så stort som en SLK900U. Holder i massevis med SLK800 og en ~19dB papst vifte ;)

Ellers høres de andre forslagene her bra ut. Er ikke helt oppdatert selv, siden d er noen mnd siden siste oppgradering :p

Kjører selv en XP2500+ med SLK900U og 23dB Papst. Klokka den til 2.32 GHz og ligger på ~45°C idle m/ ~20°C i rommet. Masse kabinettvifter da.

Lenke til kommentar

Volcano 11 er en middelmådig kjøler. Bråker masse og kjøler ikke så bra som bråket skulle tilsi. Så styr unna den.

Hvis du ikke har problemer med montering på hovedkortet så anbefaler jeg Zalman CNPS 7000A-CU. Men mange Athlon hovedkort har plassproblemer rundt socketen til å montere den. Men den kjøler meget bra og den er "lydløs" selv på maks hastighet. En kamerat byttet ut en Volcano 11 mot denne og hans prosessor er jevnt over 4-5 grader kaldere enn før.

Lenke til kommentar

kjøp silent twin eller noe i den duren.. kjøler sikkert bra nok til en xp 2500.. eller vel, det er bare et forslag.. men siden pcen skal stå ved siden av den med vannkjøling, kanskje det går an å koble begge pcene på samme kjøling? en jeg kjenner gjorde noe sånt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...