Gå til innhold

Hjelp til oppsett av gaming PC

Anbefalte innlegg

Jeg er en "retard" når det gjelder PC-bygging og alt er egentlig kinesisk for meg når jeg prøver å sette opp min egen PC på komplett.no. Derfor kom jeg hit og håpet på at dere datagenier kunne komme med noen oppsett til meg. Jeg er ikke akkurat noen hardcore gamer og vil ha en PC til 7 - 9000 kr maks som kan kjøre spill på high settings (ultra settings funker også hvis det går med det budsjettet, men ikke nødvendig :p ). Tenker da på spill som The Witcher 2, Skyrim etc. Ville dere anbefalt å kjøpe noen av de ferdig bygga PC'ene på komplett.no?

Endret av BadManners
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sparer noen kroner ved å bygge maskinen selv, men hvis det å bygge er noe du ikke har lyst til er komplett er greit alternativ. De tar ikke så veldig mye for å bygge den for deg (rundt 10% tror jeg), men ryddig og pent blir det nok ikke.

Skal du ha kun selve maskinen eller skal du ha med skjerm/mus/tastatur inn i budsjettet også?

Lenke til kommentar

Jeg er en "retard" når det gjelder PC-bygging og alt er egentlig kinesisk for meg når jeg prøver å sette opp min egen PC på komplett.no. Derfor kom jeg hit og håpet på at dere datagenier kunne komme med noen oppsett til meg. Jeg er ikke akkurat noen hardcore gamer og vil ha en PC til 7 - 9000 kr maks som kan kjøre spill på high settings (ultra settings funker også hvis det går med det budsjettet, men ikke nødvendig :p ). Tenker da på spill som BF3, The Witcher 2, Skyrim etc. Ville dere anbefalt å kjøpe noen av de ferdig bygga PC'ene på komplett.no?

Heisann :)

er det noe du har fra før av ? Tenker da på skjerm, mus, tastatur o.l ?

Lenke til kommentar

Hei og takk for deres raske svar! :green:

Jeg har høytaler, skjerm, mus og tastatur så jeg trenger bare selve maskinen. Når det gjelder bygging av PC så er jeg som sagt helt ute på jordet, og er redd for at hvis jeg gjør noe galt så kan det koste meg dyrt. :hm:

Jeg hadde satt stor pris på en ferdigbygget (via komplett.no), men jeg utelukker ikke selvbygging hvis det gir meg mer for pengene. :)

Lenke til kommentar

Selvbygging gir mye for pengene.

Det finnes mange videoer på youtube feks som viser deg hvordan du skal bygge.

Og som regel passer bare delene 1 plass på pcen.

Oppsettet som Olestokk har laget er et ganske så bra oppsettt il deg.

Der må du så klart bygge selv.

Å han linker da fra www.dustin.no

Jeg anbefaler også å handle der i fra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...