peach Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Er det normalt at prosessoren blir så varm? Det er riktignok når jeg bruker 100% av prosessoren, men alikevel synes jeg det var "litt"!! mye! Vifta/kjøleribba jeg bruker er Thermaltake volcano 7, som burde klare jobben utmerket. Ja, jeg har brukt kjølepasta og varmen blir tydeligvis overført fint til kjøleribba; jeg brenner meg hvis jeg holder for lenge på den!! Lenke til kommentar
Colin Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Kjøleribba er kun halve "jobben" egentlig, dvs. når du bruker luftkjøling da. Har du noe oversikt over system temperatur? Hvis lufta i maskina er varm, hjelper det ikke å blåse den på ribba, så du bør også kanskje ha et par kabinett vifter som sørger for god luftstrøm. Kanskje også runde kabler, flytte kabler til siden og slikt. Sjekk også om VCore volt er det den skal, dvs. 1.75volt (er det ikke?). Er den for høy så blir cpu for varm. Synes det høres varmt ut uansett, du kan ha fått en cpu som ikke er helt som den skal. Pål Lenke til kommentar
druid Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 sikkert et dumt spørsmål, men går vifta som den skal? evt har du prøvd med andre tilsvarende vifter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå