vicix3 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hei! Dette er min første post her. Jeg går første VDG nå, og har altså bærbar PC-behovet mitt dekket de to neste årene, dessuten har jeg en stasjonær alt annet enn skoleting som jeg også planlegger å bruke et par år til (regner ikke med å spille om to år, så jeg tviler på å oppgradere den). Saken er: Jeg har forelsket meg i Mac, på tross av at jeg vet så lite om laptopene til Apple. Jeg har iPhone og er virkelig storfornøyd, derfor kunne jeg også veldig godt tenke meg å planlegge hvordan det nær-framtidige datalivet mitt skal være. Jeg vil oppgradere bærbar om et år eller to, men jeg spør NÅ på grunn av nysgjerrighet: Jeg vil ha en laptop som jeg bruker til det aller, aller meste. Ved siden av vil jeg ha en Apple TV, for jeg ser aldri på vanlig TV, bare serier på nettet, filmer osv... (ikke pirat, vel å merke!) Altså: NÅR bør jeg investere i i Mac? Apple TV vil jeg vente til studentlivet med, så legger det på hylla inntil videre. Jeg vil veldig gjerne kjøpe Mac når det akkurat har kommer en ny modell, bare på grunn av all hypen og følelsen av at det vil ta en stund før den blir erstatten av bedre modeller... Og: Macbook pro eller air? Jeg tror nesten at pro 15" vil være best til mine formål, men Air-modellene ser bare deilige ut! Takker for alle seriøse svar! Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hva skal du bruke maskinen til? Skal du bruke den til "kontoroppgaver", skrive stiler, redigere dokumenter, surfe, se på filmer, chatte, spille lette spill er nok MacBook Air det beste. Skal du derimot spille tunge spill, holde på med programmer som Photoshop, er avhengig av DVD-ROM etc ville jeg nok anbefalt MacBook Pro. Si litt om behovet ditt. Her kan du sjekke hvor langt et produkt er i syklusen sin, og om du burde kjøpe nå eller ikke http://buyersguide.macrumors.com/ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Jeg ELSKER min Macbook Air og den befriende følelsen av å være kvitt Windowsplagene. Maskinen er slik jeg kunne sett for meg maskiner i 2012, syltynn og lett som en bærbar burde være. Jeg stod mellom valget Air og Pro for noen måneder, og jeg falt på en Air. Den gjør det Pro gjør, og jeg bruker min til Photoshop (redigerer RAW filer fra Canon 5D) og redigering av hjemmevideoer. Funker veldig fint til det, og mye bedre enn min gigantiske stasjnære (sant den er noen år nå). Edit: Og glemte det kanskje viktigste; Air har en mye mattere skjerm enn Pro modellene. Du kan velge bedre skjerm på 15", men ikke 13" Pro. Så hvis du ikke vil fullstendig klikke pga refleksjoner er Air eller 15" Pro med matt skjerm eneste valget mener nå jeg. Synes de blanke skjermene er helt forferdelige i bruk. Endret 16. april 2012 av Ingardj Lenke til kommentar
vicix3 Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Aha! Jeg tenkte bare at 13" ville være litt lite, men skole-PCen er jo det, og den er faktisk rikelig stor.. Men det er i kontrast til 27" jeg har stående til spilling Bruksområdene jeg regner med å ha vil være: internett-surfing, kontorarbeid (skole), kanskje litt minecraft (det er helt umulig å bli lei!), iPhone-base (ikke musikk og bilder, bruker spotify) og serier på nett (kanskje via itunes, cdon on demand, viaplay osv) Men jeg har veldig mye mere lyst på en tynn, lett og rask pc, når jeg uansett skal bruke rundt 10k på den Takk for linken til den hjemmesiden, det står at macbook air snart vil bli byttet ut, og uansett vil jeg ikke investere i ny pc på en god stund. Takk! Tror at valget lander på Air, men jeg får vel se når tiden kommer Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Air er smooth, ingen tvil om det. Jeg kjøpte en pro i februar, men om jeg skulle kjøpt nå så kan det hende jeg hadde valgt Air, da flere studenter har skaffet dem i det siste. Uansett så er jeg utrolig fornøyd, beste kjøpet på lenge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå