Gå til innhold

Skriving av blog på engelsk?

Klompisify

Anbefalte innlegg

Hei! Idag har jeg startet en engelsk blog. Jeg er veldig usikker på skrivingen min, TRENGER HELP!

Kan dere vær så snill å hjelpe meg å forbedre meg? Jeg er 13 år.

generalgamepost.blogspot.com <-- Det er der jeg skriver, Plis hjelp meg, prøver å bli god!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gale for å være 13, men finner en del feil. Hvis du har tilgang på feks Word kan du skrive der først og ha på ordretting. Ikke mye vits at folk skal lese igjennom hver post å rette de for deg.

Folk forstår nok hva du skriver uansett, og det er akseptabelt med skrivefeil når man er 13.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig inni bloggverdenen, men det er vel mest jenter som skriver om sminke og mote som tjener penger. Tviler egentlig på at en "gamingblogg" vi få så mye oppmerksomhet.

Men man vet aldri.

Det finnes flere gratis alternativer til Word forresten. Bl.a OpenOffice og LibreOffice. Begge retter deg når du skriver feil.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke vet hvordan en gjennomsnittlig 13-åring ligger an i engelsk, må jeg si jeg ble overrasket over hvor godt du skriver. Jeg er ikke den beste i engelsk, så jeg føler ikke jeg kan komme med noen spesiell kritikk på skrivefeil osv., men en ting jeg la merke til er at du av og til skriver en bokstavelig oversettelse.

F.eks: "All haven't so much money" og "(...) how long you come up on the highscore list"

Lenke til kommentar

Som vedkommende over nevner, er det noen bokstavelige oversettelser. For meg som er norsk skjønner jeg hva du prøver å skrive. Du gjør deg nok forstått, men det kan bli litt tungvindt for de som har engelsk som morsmål.

Ellers kan du se litt på you're/your, is/are, a/an.

Men til å være 13 år er det ikke dårlig. Jeg har sett mye dårligere engelsk hos godt voksne personer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...