Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Festlig å lese om det, men syntes egentlig de burde sendt det direkte.

Spesiellt at han ikke husker helt hva han har sagt i avhør, som dommeren sa, er det unødvendig å huske hva som ble sagt i avhør, men heller hva som faktisk skjedde. Tror han har glorifisert og overdrevet seg selv og sine handlinger/opplevelser og det meste som har hendt frem til angrepet. Fort gjort at ting går litt i surr da...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker åpenbart at "sensuren" kommer til å skape langt flere problemer enn det skulle være løsningen på. Tipper Høyesterett trekker tilbake avgjørelsen og det blir sendt i ettertid, uten å løse de problemene det skapte, siden konspirasjonsteoretikere kommer til å mene at det har blitt redigert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Virker åpenbart at "sensuren" kommer til å skape langt flere problemer enn det skulle være løsningen på. Tipper Høyesterett trekker tilbake avgjørelsen og det blir sendt i ettertid, uten å løse de problemene det skapte, siden konspirasjonsteoretikere kommer til å mene at det har blitt redigert.

De finner en måte å klage på, uansett. Man føler nesten litt med dem, når man ser deres tafatte forsøk. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Voldsomt hvor media står på for å latterliggjøre/ufarliggjøre ABB. Sta, barnslig, glatt som en ål, hissig og rød i toppen, bleik, spak, pipestemme. You name it.

Tror de fleste skjønner at han har rosemalt kraftig sine egne fortellinger om f.eks. eksotiske og vågende utenlandsopphold. Skjønner dog ikke helt hvorfor dette med smuglerdiamanter og møter med serbere er så sentralt i saken? Kan noen opplyse meg om dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk et kjent faktum at voldelige spil øker voldelige tendenser, og lite i denne problematikken er skrevet i marmor, som mange kanskje kan ha inntrykk av.

"Faktiskt"? Dersom det er fakta, så regner jeg med at du har tilgang på en betydelig antall undersøkelser som beviser dette faktum. Har du det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk et kjent faktum at voldelige spil øker voldelige tendenser, og lite i denne problematikken er skrevet i marmor, som mange kanskje kan ha inntrykk av.

"Faktiskt"? Dersom det er fakta, så regner jeg med at du har tilgang på en betydelig antall undersøkelser som beviser dette faktum. Har du det?

Så klart. Gi meg noen timer, så skal jeg lete de frem, har ikke tid akkurat nå.

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Den er grei.

Også: beklager for å forandre "spillereglene" i etterkant, men det hadde økt relevansen om disse undersøkelsene også tar for seg påvirkningsgrad i voksne mennesker, heller enn hvordan det påvirker barn og ungdom. Breivik startet ikke å spille WoW før han var i godt voksen alder.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Skulle til å spørre selv også.

Disse kildene vil jeg gjerne se :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Når man leter etter dokumentasjon på beviste negative virkninger av spill, får man opp omtrent det samme bildet som cannabis-motstanderne og tilhengerne deler. Altså indikasjoner som kan tolkes i begge retninger. Hvis man ser på hva vi gjør ellers, så skjermer vi uheldige inntrykk fra den oppvoksende slekt, og det er ganske akseptert, tror jeg ...

Hvorfor tror vi at grafiske spil vil ha noen annen virkning (selv om vi enda ikke har blitt enige om "bevisene")?

Min hypotese er at A.B.B allerede var halveis "ødelagt", og at spillopplevelsen hans bare bygde på den eksisterende vrangforestilling han har lagd seg.

Lenke til kommentar

Skulle til å spørre selv også.

Disse kildene vil jeg gjerne se :)

Svenske forskere tar et oppgjør med tidligere forskning på sammenhengen mellom dataspill og vold. Det viser seg at spillene krever samarbeid og tålmodighet.

http://www.forskning.no/artikler/2012/april/318978

Lenke til kommentar

Den artikkelen nevner jo ikke en gang ord som "aggression" eller "anger". Det er snakk om en avhengighet her, ikke personlighetsendringer som gjør folk mer aggressive som et resultat av innholdet i spillet.

Jeg tolker tofagerls innlegg til å bety at det ikke er funnet eksempler på aggressiv oppførsel som kommer fra innholdet i et spill, og som fører til aggressive handlinger mot andre mennesker, ikke at det ikke finnes negative konsekvenser av spilling.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Den artikkelen nevner jo ikke en gang ord som "aggression" eller "anger". Det er snakk om en avhengighet her, ikke personlighetsendringer som gjør folk mer aggressive som et resultat av innholdet i spillet.

Jeg tolker tofagerls innlegg til å bety at det ikke er funnet eksempler på aggressiv oppførsel som kommer fra innholdet i et spill, og som fører til aggressive handlinger mot andre mennesker, ikke at det ikke finnes negative konsekvenser av spilling.

Hva i alle dager har det med voldsutøvelse å gjøre??

Hvorfor skjermer vi utsatte grupper mot uheldige påvirkninger, ellers?

Når det gjelder spørsmålet om hvilke utslag eks. volds spill kan ha på barn og voksne, så er vel det i likhet med annet, avhengig av person/situasjon.

Hvis dere ikke fant ordet aggresjon, så har dere ett par setninger her:

Their report states that exposure to violent media can elevate aggressive feelings and thoughts, especially in children.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva i alle dager har det med voldsutøvelse å gjøre??

Tja, vi kan jo bruke argumentet som visse andre bruker: Hva har cannabis med heroinavhengighet å gjøre?

Edit: Der trodde jeg at denne posten automatisk skulle bli slått sammen med den siste, men den gang ei .... ??

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...