krikkert Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Moderatormelding Ett innlegg er økset ned som personangrep. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det at man har en helt annen mening enn den gemene hop og ikke føler at man blir hørt betyr ikke at man har rett til å ty til radikale handlinger som de utført av f.eks ABB. Nei, man har ikke rett til det, og jeg støtter ikke handlingene. Men myndighetene bør kanskje regne med at noen ikke orker mer, når det blir så store samfunnsforandringer på kort tid. Det er selvsagt et langt spekter fra å ikke orke mer (ta sitt eget liv), og å utføre ekstreme terrorhandlinger som den 22. juli. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Nei, man kan ikke "regne med" terrorhandlinger. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hvis man presser en gruppe veldig langt, kan man regne med opprør. F.eks. er det akseptert av mange at de amerikanske indianerne gjorde opprør da de ble tvunget til å oppgi sin gamle livsstil, og plassert i reservater. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Du mener når de ble innvadert av en fremmed makt og fratvunget land, fødested, religion og skikker? Ja, det kan jo sammenlignes med 4 % muslimer i Norge. Hadde det vært 4% engelskmenn i USA på 1800-tallet, så tipper jeg historien hadde gått litt annerledes. Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Invandrere i Norge består ikke utelukkende av Muslimer eller folkegrupper fra arabiske land. Du har norsk kinesere, norsk koreanere etc. Jeg tror nok folk er eller har vært litt lei av at det har blitt tatt inn invandrere over en lav sko uten først å løse problemene vi har her hjemme. Nå har jeg ikke noe imot invandrere siden jeg kjenner ett par stykker av diverse nasjonaliteter og har ikke noe usnakket med dem. Men jeg stiller meg kritisk til at det ihvertfall har vært tatt inn ganske store mengder selv om de kan bli sett på som en ressurs. Og det sier noe når til og med de invandrervennene jeg har sier seg enig med meg. 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Invandrere i Norge består ikke utelukkende av Muslimer eller folkegrupper fra arabiske land. Du har norsk kinesere, norsk koreanere etc. Den største gruppen innvandrere i Norge er svensker, deretter kommer polakker. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Ja, det kan jo sammenlignes med 4 % muslimer i Norge. Hadde det vært 4% engelskmenn i USA på 1800-tallet, så tipper jeg historien hadde gått litt annerledes. Mitt visuelle inntrykk er at det er flere enn 4% muslimer i Norge. Selv utenfor Oslo. Og hva med Oslo, der muslimene tilsynelatende har egne bydeler? Men nå kan jeg jo ikke skrive dette uten å gi inntrykk av at jeg støtter Breivik, spesielt siden denne tråden handler om rettssaken. Så jeg mener i likhet med andre at Breivik har gjort det pinlig å støtte kampen mot islamisering. Og han bereder dermed veien for mer islamisering. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig for ham å leve videre med å ha utført slike handlinger, og se folk rett inn i øynene. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Ditt visuelle inntrykk er at Jesus eksisterer, så akkurat hva dine inntrykk sier deg betyr ikke så mye for meg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 http://www.ssb.no/emner/07/02/10/trosamf/tab-2011-12-06-01.html Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 http://www.ssb.no/em...1-12-06-01.html Fantastisk. Du påpeker at man skal være etterrettelig i tallmeterialet (noe som er ironisk fra din side), samtidig som du klinker til med en statistikk om registrerte medlemmer i trossamfunn. En HubbaBubba til deg! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Nå trenger mann vel en egen trå som tar for seg tide etter denne masekran. jeg velger nå likevel å ta det her jeg har ikke noe i mot markeringene og slik det er bare det at media-fokuset blir så til de grader overdrevet at det omhandler ikke annet. Man får bl.a ikke vite noe om hva som har skjedd i resten av verden fordi alt skl dreie seg om utøya og markeringene Det er lit inntredende jeg vil dra det så langt å påstå at ingen "ulykke" i hele Norge noen sine har hat så mye fokus på en enkelt sak . Ulykker som man kunne sammenligne det med er rett og slett glemt da man ikke har noen fokus på markeringer av disse. Er ikke det lit respektløst ? Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) jeg har ikke noe i mot markeringene og slik det er bare det at media-fokuset blir så til de grader overdrevet at det omhandler ikke annet. Helt enig - ting stopper ikke opp i resten av verden bare fordi vi har en ettårsmarkering. Av de store nettmediene i Norge er det vel nesten bare Aftenposten som har hatt noe i nærheten av en normal nyhetsdekning - i tillegg til mange 22. juli-saker såklart - de siste 4-5 dagene. VG og Dagbladet derimot har tydeligvis ikke råd til annet enn 22. juli-journalister om dagen. Endret 23. juli 2012 av Schnapps Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Dette handler vel igjen om medias quickfixer. Både VG og Dagbladet vet at de selger flere aviser på å markere ettårsdagen, og slenge inn noen intervjuer med de pårørende. Samme med TV kanalene. Penger i kassa og livet går videre. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 http://www.dagbladet.no/2012/08/14/nyheter/anders_behring_breivik/innenriks/terrorangrepet/arbeiderpartiet/22948488/ En ny "ABB" i emning? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Bare en nutcase som vil se om han får oppmerksomhet. Merk at Breivik lå lavere enn gresset før han gikk til verks, om det hadde vært flere celler i hans "nettverk", så ville dem selvsagt kjørt samme lave taktikk. Det fungerte jo utmerket for Breivik - hvorfor endre til noe sånt tull som dette da? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Folk som snakker om at Sigrid Schjetne saken får mye omtale i media. Jeg vet ikke om noen andre saker i media som har fått så mye oppmerksomhet enn denne. Denne saken var i avisene og nett flere måneder etter 22.juli og nå skal den fylle avisene og nettavisene i flere måneder igjen... Jajaja.. Men noen som har tenkt på hvorfor Breivik bombet regjeringskvartalet og skjøt på utøya? Istedenfor å tyte om "faen han er helt sinnsyk i det helvetes hodet hans osv osv osv!!" Greit at han ikke var helt god men det må ha vært en grunn til at han gikk etter stort sett AP folk. Eller hva? Endret 14. august 2012 av Lami Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Eh, ja? Han skrev en føkkings bok om det. Til å være såpass irritert over hvor mye presse saken har fått, så har du fått med deg veldig lite av den pressen... 3 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) Men noen som har tenkt på hvorfor Breivik bombet regjeringskvartalet og skjøt på utøya? Istedenfor å tyte om "faen han er helt sinnsyk i det helvetes hodet hans osv osv osv!!" Greit at han ikke var helt god men det må ha vært en grunn til at han gikk etter stort sett AP folk. Eller hva? Vel, ja, han identifiserte Arbeiderpartiet med Fienden... Å stille spørsmål som dette blir på samme nivå som å stille spørsmål om hvorfor så utrolig mange tyske borgere var involvert i skuddvekslinger med russere i perioden 1942-1945... Endret 14. august 2012 av krikkert 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå