Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som blir irritert at de fokuserer så mye på spillingen hans? Føler at de må ha noe å legge skylden på, dette er bare patetisk. Leste netopp også at 1 av psykiaterne(husker ikke navnet) sa at det er ikke er normalt for en 20 åring å spille dataspill, dette får meg virkelig til å miste troen på retts psykiaterne.

For å svare deg igjen: I dag sa Tørrissen at han oppfylte kriteriene for spillavhengighet, men videre at det ikke hadde en rettspsykiatrisk interesse. Jeg tviler forsåvidt på at noen av psykiaterne sa at det er unormalt at 20-åringer spiller dataspill. Jeg tror det er mer sannsynlig at det er snakk om feilsitering eller kanskje at du husker feil. Sorry, ass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har sett gjennom hele rettsaken at dommerne pusher på for å få vitner og sakkyndige til å skynde seg. Har inntrykk av at de hopper over viktige punkter for å bli ferdige i tide. Noen flere som synes det er dumt at tiden ser ut til å være viktigere enn rettsaken, og at man skynder seg for å bli ferdig som planlagt?

Burde man ikke latt saken ta den tid den tar uten å "sitte med stoppeklokke" for å bli ferdig i tide??

Lenke til kommentar

Jeg synes følgende krav må stilles til anken, dersom han blir funnet utilregnelig:

Han må komme med ny informasjon som kan styrke hans troverdighet, og da spesifikt navnet eller kontaktmetoden han bruker på å kontakte resten av Knights Templar -- eller på annen måte bevise at organisasjonen som han beskriver den eksisterer.

...

Det er nesten så jeg håper han blir funnet tilregnelig bare for å slippe nye rettssaker.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som blir irritert at de fokuserer så mye på spillingen hans? Føler at de må ha noe å legge skylden på, dette er bare patetisk. Leste netopp også at 1 av psykiaterne(husker ikke navnet) sa at det er ikke er normalt for en 20 åring å spille dataspill, dette får meg virkelig til å miste troen på retts psykiaterne.

For å svare deg igjen: I dag sa Tørrissen at han oppfylte kriteriene for spillavhengighet, men videre at det ikke hadde en rettspsykiatrisk interesse. Jeg tviler forsåvidt på at noen av psykiaterne sa at det er unormalt at 20-åringer spiller dataspill. Jeg tror det er mer sannsynlig at det er snakk om feilsitering eller kanskje at du husker feil. Sorry, ass.

Jeg tørrisen og den andre psykiateren har rett, men de 2 andre er bare helt på gjordet. Den som sa at det var unormalt å spille dataspill som en 20 årng var sørheim tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tørrisen og den andre psykiateren har rett, men de 2 andre er bare helt på gjordet. Den som sa at det var unormalt å spille dataspill som en 20 årng var sørheim tror jeg.

Mulig jeg husker feil, men det ble vel sagt at det var unormalt å kutte ut all form for inntektsgivende aktivitet og flytte hjem til mor for å spille world of warcraft 14 timer/dag som 25 -åring

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Knight Templars kan slik jeg ser det være alt fra fantasi, via han alene, til en mindre gruppe, til en større mer eller mindre organisert gruppe. Om man danner en slik gruppe med mål om å utøve terror og sloss mot islamiseringen, så tviler jeg på at de oppretter en egen hjemmeside med medlemsliste og kontaktinfo.

Kontakten vil vel skje på en av tre måter:

1 -Man oppretter en hjemmeside i et land/stat man kan være mer bortgjemt og så lager man seg innlogginger og krypteringer og et kodesystem som medlemmene kan sjekke.

2 -Man bruker kryptert epost via falske epostkontoer osv.

3 -Man bruker skype eller sosiale medier via f.eks nettcafeer osv som ikke kan spores.

Mange grupper, bl.a frimurerne, odd fellow, og andre losjer og organisasjoner bruker vanlige aviser. Man kan fint avtale møtested for en organisasjon med covernavn og så utveksle info der. Setter man inn en annonse om at vestly strikkeklubb har møte x dato og tid så trenger man ikke oppgi sted osv da det er avtalt på forhånd.

Lenke til kommentar

Knight Templars kan slik jeg ser det være alt fra fantasi, via han alene, til en mindre gruppe, til en større mer eller mindre organisert gruppe. Om man danner en slik gruppe med mål om å utøve terror og sloss mot islamiseringen, så tviler jeg på at de oppretter en egen hjemmeside med medlemsliste og kontaktinfo.

"Antiislamiseringskampen" er bare et skalkeskjul for å innføre kristenteokrati og fascisme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mulig jeg husker feil, men det ble vel sagt at det var unormalt å kutte ut all form for inntektsgivende aktivitet og flytte hjem til mor for å spille world of warcraft 14 timer/dag som 25 -åring

Det er jo også sagt at spillingen var en dekkopperasjon. Selv om han sa han spilte wow i x timer hver dag, så kan han jo ha brukt mye av den tiden på manifest og terrorplanleggingen. Antar wow har et loggsystem på hvor mye man spiller men aner ikke om det er sjekket. Det kjøpes og selges vel også spillere i spillet, så ABB kan jo ha kjøpt en spiller som var ferdig og deretter fremstått som om han har spillt mye mer enn han har gjort.

Generelt så er det vel ikke uvanlig med hjemmekontor og nettbedrifter slik at man kan faktisk tjene penger selv om man sitter foran en pc og sier man spiller wow. Det er vel en enkel forklaring, som er enkelt for andre å forstå og kjøpe.

Når det gjelder spilltid, så er det vel ikke uvanlig at endel bruker 10-12-14-16 timer i døgnet på å bli virkelig god i enkelte spill. Kjenenr selv folk som har spillt 10-12 timer i døgnet for å havne på topplister rundt om. Enkelte har det vel også som levebrød, dvs de er så flinke at de får betalt for å representere et merke eller en bedrift.

Det at man flytter "hjem til mor" kan ha mange grunner. De fleste gjør det av økonomiske grunner, f.eks ved at de betaler hver sin halvdel og bor i hver sin etasje. Andre gjør det for å pleie foreldre med pleiebehov. Andre stikker av fra dårlige miljøer, mens for andre så handler det om handlefrihet. Det vil si at om man som ABB flytter penger rundt på diverse kontoer og unnlater å føre dem opp på ligningen, så vil jo også ligningen gi inntrykk av at man ikke har råd til å låne til hus/leilighet. Man får også et problem om man har x millioner på ulike kontoer og bruker dette til å kjøpe hus og biler samtidig som ligningen viser null i inntekt.

Det BEHØVER ikke være noe sært bak de valgene, og man trenger vel ikke ha noen diagnose for å flytte hjem til mor.

Lenke til kommentar

Du presenterer mulige alternativer. Men selv ikke ABB har vel sagt noe om at han har kjøpt noen karakterer i wow eller tjent penger ved siden.

Etter alt å dømme har han flyttet hjem fordi han var blakk. Han har ingen utdanning, aldri hatt noe skikkelig jobb eller karriere. Han har ikke jobbet eller tjent penger etter at han flyttet hjem og brukt dagene på online spilling.

Det er hverken kriminelt eller grunn til å få diagnose, men det er en dårlig holdning å ha til livet og slettes ikke imponerende.

Jeg lurer på om ABB kan være norges dyreste person. Aldri betalt en krone i skatt. Tatt opp stort lån for å finansiere ekstreme ødeleggelser. Et fengsel må bygges om bare for ham. I snart et år har hundrevis av politifolk, dommere, psykiatere, advokater, vektere, entreprenører, leger. terapeuter, helsepersonell og mange andre med høy utdanning vært i arbeid. En mengde fengselsansatte og andre har skal ha lønn døgnet rundt i all overskuelig fremtid knyttet til soningen. Overlevende og ofrenes nærmeste får millionerstattninger. Hva er prisen egentlig? Skulle ikke forundre meg regningen tilsvarer et par vestlandsorkaner og en flom eller to. Menneskeliv og helse ikke medregnet såklart.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er jo også sagt at spillingen var en dekkopperasjon. Selv om han sa han spilte wow i x timer hver dag, så kan han jo ha brukt mye av den tiden på manifest og terrorplanleggingen. Antar wow har et loggsystem på hvor mye man spiller men aner ikke om det er sjekket. Det kjøpes og selges vel også spillere i spillet, så ABB kan jo ha kjøpt en spiller som var ferdig og deretter fremstått som om han har spillt mye mer enn han har gjort.

Generelt så er det vel ikke uvanlig med hjemmekontor og nettbedrifter slik at man kan faktisk tjene penger selv om man sitter foran en pc og sier man spiller wow. Det er vel en enkel forklaring, som er enkelt for andre å forstå og kjøpe.

Når det gjelder spilltid, så er det vel ikke uvanlig at endel bruker 10-12-14-16 timer i døgnet på å bli virkelig god i enkelte spill. Kjenenr selv folk som har spillt 10-12 timer i døgnet for å havne på topplister rundt om. Enkelte har det vel også som levebrød, dvs de er så flinke at de får betalt for å representere et merke eller en bedrift.

Det at man flytter "hjem til mor" kan ha mange grunner. De fleste gjør det av økonomiske grunner, f.eks ved at de betaler hver sin halvdel og bor i hver sin etasje. Andre gjør det for å pleie foreldre med pleiebehov. Andre stikker av fra dårlige miljøer, mens for andre så handler det om handlefrihet. Det vil si at om man som ABB flytter penger rundt på diverse kontoer og unnlater å føre dem opp på ligningen, så vil jo også ligningen gi inntrykk av at man ikke har råd til å låne til hus/leilighet. Man får også et problem om man har x millioner på ulike kontoer og bruker dette til å kjøpe hus og biler samtidig som ligningen viser null i inntekt.

Det BEHØVER ikke være noe sært bak de valgene, og man trenger vel ikke ha noen diagnose for å flytte hjem til mor.

Du lager teorier uten å ha satt deg skikkelig inn i fakta. Alt dette er kartlagt gjennom rettsaken og noen mulig teori fra deg er uten poeng når det allerede er konkludert. Breivik gikk på en smell i 2006, tapte noe sånt som 800 000 på som han tapte på aksjer. Han isolerte seg, spilte ikke bare det ene året men flere år med world of warcraft. Venner i samme guild bekrefter aktiviteten, samt spilleloggen fra blizzard.

Moren har fortalt om hvordan hun måtte vaske opp, vaske klær og lage mat til breivik. Han har demonstrert en enorm funksjonssvikt i forhold til hvordan han var før 2006 og sammen med isolasjon så kan dette ha vært starten på en paranoid schizofren psykose.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har ikke fulgt med på hele rettsaken, så kjenner ikke detaljene rundt wow spillingen. Synes uansett ikke det er ekstremt sett i forhold til hvor mye folk faktisk spiller på slike ting.

Moren har fortalt om hvordan hun måtte vaske opp, vaske klær og lage mat til breivik.

Vet ikke hva de legegr i selve ordet måtte, dvs om han truet henne til det, om han utøvde fysisk eller psykisk vold mot henne for å gjøre det, om hun gjorde det for å være grei, om ABB så det som hennes plikt siden hun var kvinne, om det var dems måte å holde en minimumskontakt osv. Jeg vet ikke.

Spørsmålet kan vel også snus til om ABB ville sultet ihjel om ikke moren lagde mat til han, om han ville brukt skitne klær om ingen vasket dem for han, om han ikke hadde vasket opp selv om gryter, glass og tallerkener tok slutt. Vet heller ikke om de hadde en elelr annen arbeidsfordeling mellom seg, om det var underforstått hva som var hverandres forventede plikter. Jeg vet som sagt ikke.

Det jeg synes er bare at man er rask til å tolk enhver situasjon som tegn på en alvorlig diagnose, uten å ta inn over seg at det ikke nødvendigvis er noe spesielt bak. Ser for eksempel det med munnbind. I starten ble det fremlagt som om han gikk med munnbind 24/7 og nærmest var skrekkslagen mot bakterier og man så for seg en breivik som gikk med ren steril lukket labdress, oppvaskhansker, munnbind, og passerte sluser som dusjet passerende med antibakterielle stoffer. Så kom det frem at det visstnok kun var en kort periode når moren var syk og han var redd for å bli smittet.

Jeg er derfor litt skeptisk til hvordan man har behandlet wow spillingen, om man tenker at fra å spille wow til å ta en breivik er veien kort.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt med på hele rettsaken, så kjenner ikke detaljene rundt wow spillingen. Synes uansett ikke det er ekstremt sett i forhold til hvor mye folk faktisk spiller på slike ting.

Moren har fortalt om hvordan hun måtte vaske opp, vaske klær og lage mat til breivik.

Vet ikke hva de legegr i selve ordet måtte, dvs om han truet henne til det, om han utøvde fysisk eller psykisk vold mot henne for å gjøre det, om hun gjorde det for å være grei, om ABB så det som hennes plikt siden hun var kvinne, om det var dems måte å holde en minimumskontakt osv. Jeg vet ikke.

Spørsmålet kan vel også snus til om ABB ville sultet ihjel om ikke moren lagde mat til han, om han ville brukt skitne klær om ingen vasket dem for han, om han ikke hadde vasket opp selv om gryter, glass og tallerkener tok slutt. Vet heller ikke om de hadde en elelr annen arbeidsfordeling mellom seg, om det var underforstått hva som var hverandres forventede plikter. Jeg vet som sagt ikke.

Det jeg synes er bare at man er rask til å tolk enhver situasjon som tegn på en alvorlig diagnose, uten å ta inn over seg at det ikke nødvendigvis er noe spesielt bak. Ser for eksempel det med munnbind. I starten ble det fremlagt som om han gikk med munnbind 24/7 og nærmest var skrekkslagen mot bakterier og man så for seg en breivik som gikk med ren steril lukket labdress, oppvaskhansker, munnbind, og passerte sluser som dusjet passerende med antibakterielle stoffer. Så kom det frem at det visstnok kun var en kort periode når moren var syk og han var redd for å bli smittet.

Jeg er derfor litt skeptisk til hvordan man har behandlet wow spillingen, om man tenker at fra å spille wow til å ta en breivik er veien kort.

poenget er at han gikk fra en situasjon der han bodde alene og klarte seg fint, til situasjonen beskrevet ovenfor. Da spiller det ingen rolle om han ville laget egen mat om sulten var sterk nok. Poenget er at dette er en klar funksjonssvikt i forhold til hvordan han var før 2006 og også i forhold til hva som forventes av normale 25 -åringer.

det med munnbind er også diskutert i retten og hele greia bærer klare trekk av paranoia.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har noen fått med seg hvor meget, eller hvor lite de rettsoppnevnte psykiaterne har fulgt opp abb,s påstander om ulike former for teknikker, og resultater av disse - i den så kalte "dehumaniseringsprosessen"?

Og at graden av indre kontroll han viser under (følelsesavflating) saken gang, er logiske resultater av riktig bruk av mentale verktøy.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

At ABB klarer å stenge ute følelser blir vel en del av en diagnose det også, på lik linje med at moren laget mat. Har alle 25-åringer som bor hjemme hos mamma en psykose, eller bare de som dreper?

Hvis kriteriet er å stenge ute følelser - kan de rettsoppnevnte psykiaterne ta seg en prat med toppidrettsutøvere som nettopp trener på nettopp det - og de beste av dem bruker ofte å stå øverst på seierspallen.

En av de beste på nettopp dette er Ole Einar Bjørndalen - tilfeldigvis er han en ypperlig skytter

Lenke til kommentar

At ABB klarer å stenge ute følelser blir vel en del av en diagnose det også, på lik linje med at moren laget mat. Har alle 25-åringer som bor hjemme hos mamma en psykose, eller bare de som dreper?

nei, men alle 25-åringer som flytter hjem til mor og er avhengig av mat, vask og stell av henne viser en funksjonssvikt, uten at det trenger å være noe mer enn det eller at det trenger å ligge noe alvorlig bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...