Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For han, og mange andre, er ost ost, og fascisme, nazisme, nasjonalisme, antiislamisme osv samme suppa....eller samme osten om man vil.
Han har altså vansker i kjøledisken når han ser brunost og hvitost ved siden av hverandre?

Det er jo egentlig mysost så det går sikkert fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo legge til at han kjemper en europeisk kamp mot islam, sammen med andre europeiske antiislamister, og samtidig ønsker å byggge opp en europeisk organisasjon som skal bekjempe islamiseringen.

Det er jo også derfor jeg mener "sinnsyk nazist" er en uriktig påstand.

Han kjemper en kamp for at asiatisk religion skal regjere i europa og utslette europeiske religioner. Han er dermed en forkjemper for ødeleggesle av norsk og europeisk kultur. I tillegg for å bekjempe islamisering ønsker han å bygge opp om noe som er like fjernt som islamisering, nemlig kristning.

 

Sinnsykt nazist er en uriktig påstand. Sinnsyk forkjemper for asiatisk religion, kristenteokrati og ødeleggese av europeisk kultur og religion er mer riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
For han, og mange andre, er ost ost, og fascisme, nazisme, nasjonalisme, antiislamisme osv samme suppa....eller samme osten om man vil.
Han har altså vansker i kjøledisken når han ser brunost og hvitost ved siden av hverandre?

 

Knall sammenligning. (Så får det heller tåles at den gav vibber til en diskusjon langt tilbake i tid, hvor osteproblematikken ble tatt altfor bredt opp.)

 

:)

Lenke til kommentar

Hun, ikke han.

 

Jeg føler at Ankh ikke har gjort ekstremismeleksa si. Virker som hun tror at ekstremisme har kun en fasit, kun en riktig ideologi, og det er ABB sin og antiislam. Slik er det ikke.

 

Når man først skal definere landssvikere, fiendebilder og konspirasjoner så blir man plutselig selv en del av konspiratørene, en landssviker og en fiende.

 

ABB er imot multikulturalister? Ifølge andre ekstremister er han selv en multikulturalist. Terroristen er imot marxisme? Ifølge andre ekstremister står han selv i ledtog med marxister. Han er imot fremmede religioner som tar over Norge? Han støtter selv en fremmed religion som har tatt over Norge. Han er imot ekstreme religiøse lover fra midtøsten. Han ønsker selv å innføre ekstreme religiøse lover fra midtøsten.

 

Det er umulig å forsvare et slikt syn utifra den posisjonen han har satt seg i.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

en del av overskriftene om breivik sitt syn passer godt med Ankh sitt verdensbilde, og personen går derfor utifra at resten også stemmer uten å undersøke dette. Poengene som ikke stemmer med bildet blir argumentert med eksempler som i noen situasjoner og gitt en litt annen vinkel kan stemme litt, men alikevel vil på ingen måte kunne gi logikk til Breiviks handlinger. Verden er ikke svart-hvit og det finnes hundrevis av grenser før du står på en øy og dreper ungdommer, du kan derfor ikke finne en gitt annen situasjon for hver grense der du kanskje kunne ha flyttet den litt. Enten så deler du synet og handlingene 100% ellers så har du faktisk ikke forståelse. Jeg ser at Unabomberen i ble nevnt i retten i dag, og det var tilsynelatende full forståelse blant dommerne om at dette var en paranoid schizofren person. Det skal bli spennende å høre de sakkyndige argumentere senere i retten. Jeg tror fortsatt alvorlige personlighetsforstyrrelser som paranoid schizofreni hersker sterkere enn ideologi i denne situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har forsvaret sine vitner snakket om ABBs politiske syn, sannsynligvis for å vise at ABB ikke er alene om å tenke på denne måten.

 

Bistandsadvokatene var meget misfornøyd med forsvarets vitner:

http://www.dagbladet.no/2012/06/05/nyheter/innenriks/breivik/terrorsaken/bistandsadvokater/21932201/

 

Virker som om bistandsadvokatene mener dette skal være mer en bisettelse av ofrene, enn en rettsak. "Nå kommer trollene" sier John Olav Egeland. Blir spennende å se hvordan TV-kanalene vinkler denne dagen på kveldsnyhetene :-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Som tidligere nevnt så deler jeg mye av ABB`s verdensbilde rundt islamiseringen og er enig i at norge vil blir en islamsk stat i løpet av de neste 30-50 år. Tidsperspektivet er igrunn ikke så viktig, det er mer en bevissthet om hvilken vei det går. Litt usikker på om det er riktig å legge ALL skyld på Ap, men siden de har sittet ved roret så mye og "definert" samfunnsutviklingen så har de ihvertfall MYE skyld. Dette kom også frem under rettsaken hvor man dro frem meldingeen om at også Ap mente norge ville forsvinne som nasjon.

 

Mange nettforum har skrevet masse om dette. Synes generelt at de fleste forumene domineres av folk med åpenbart nazistiske ideologier, som legger all skyld på jødene og frimurerne noe som jeg er uendelig sterkt uenig i. Det går derfor ett skarpt skille mellom generelle nazistiske forum som skylder på jøder og frimurere (som bl.a vigrid gjør) og antiislamske forum og diskusjoner som kjemper mot en veldokumentert trussel.

 

Min ideologi og ABB`s ideologi skiller lag ved at jeg er mer pessimistisk og anser slaget for tapt. Selv om jeg deler synspunktene til ABB om islamiseringen, så sloss altså ABB for å stoppe noe jeg mener allerede er for sent å stoppe. norge går mot en fremtid som islamsk stat, og sånn er det. Oppi dette så er det også en del av min ideologi om norge er verdt å kjempe for. Skulle jeg kjempe for norge, så måtte det være fordi norge delte mine synspunkter og meninger, og kort sagt var et land jeg respekterte. Tilliten til norge er derimot borte, og kjemper ikke for noe jeg ikke støtter. Det handler igjen videre om at det er bortkastet å kjempe for et land som jeg uansett ser på som fortapt.

 

Er det bare jeg som blir lei av at Ankh kritiserer folk som sier mot ham samtidig som han hele tiden presiserer at han aldri setter seg inni noe, men bare bullshiter?

Jeg får kritikk når jeg svarer og får kritikk når jeg ikke svarer. Det at jeg ikke har satt meg inn i ting handler om at jeg ikke har lest manifestet, ikke kjenner de psykologiske definisjonene, ikke kjenner de juridiske definisjonene (bl.a om at man regner personer som barn til de er 18 år, og ikke frem til de er tenåringer som jeg er vant med å bruke). Det jeg kjenner til går på islamiseringen, forhold mellom ulike organisasjoner, knights templar, ideologier, og hvorfor mange har disse meningene. Jeg mener også at menneskene er istand til å begå hva som helst uten å ha så mange sperrer som det vises til. Det er psykologiske tester som har vært utført som viser dette, men siden jeg nå engang definers som en økofasist (grunnet bl.a dyrevernsholdninger, vhemt osv) så vet jeg hva JEG ville vært istand til for det JEG kjemper for/imot og hva andre har gjort for noe de kjemper for/imot.

 

Dette har også med personlighet å gjøre. Jeg ser hvordan min personlighet reflekteres i ABB`s personlighet og vi snakker samme språk om ganske mye. Organisering, planlegging, det å gå inn i EN intens oppgave, måten man bruker tall og prosenter i dagligdags tale, lite empati for andre mennesker, fokus på detaljer og språkfeil, felles støtte til og venner innen bl.a proisrael og frimurere, tapt tiltro til det offentlige, det å legge skylden på den utkårede skyldige part, og vilje til å begå ekstreme handlinger fordi hensikten helliger middelet. Dette er bare en brøkdel av hva jeg kjenner meg igjen i og merker tydelig at vi har ganske lik personlighet. Vi har egentlig hatt ganske lik oppvekst også, med lignede opplevelser som har ført til samme radikalisering. Men han retter krigen mot islamiseringen mens jeg hater menneskeheten fordi de har kjørt verden i dass.

 

Jeg og ABB har derfor mange sammenfallende interresser, meninger og synspunkter. Vi har ganske lik personlighet, og vil anta at om vi hadde lagt hver våre resultater fra personlighetsanalyser oppå hverandre ville man fått en ganske lik match.

 

Saken dreier seg også om to hovedting: Synspunkter og handlinger. Synspunktene har jeg skrevet mye om, og skjønenr veldig godt hvorfor han har de og deler mange av dem i likhet med mange andre. Handlingene er for meg en naturlig konsekvens av synspunktene. For meg betyr de ikke særlig mye. Kjente ingen som ble angrepet og ser på det som skjedde til utelukkende være et angrep mot Ap på grunn av Ap`s politikk. En del av meg mener det var nødvendig for å bli sett. Sender man inn et leserbrev så blir det stoppet, og få legger merke til det. Dreper man mange på en øy så legges det merke til, på godt og vondt. På den ene siden blir flere oppmerksomme på krigen som føres, på den annen side så blir flere overvåket og forumdebatten strupes delvis av samme grunn.

Den andre delen av meg går mer på at hensikten helliger middelet. Sammenligner angrepet med at Hells Angels og Bandidos braker sammen, eller en slosskamp mellom oslos gjenger. Det er ikke noe man gleder seg til, men man blir heller ikke sjokkert når det skjer. For å si det litt flåsete, så er det som om man mister ett egg i gulvet. Man jobbet ikke aktivt for å knuse det, men man ble ikke sjokkert over at det knustes ide det traff gulvet. Litt årsak-virkning med andre ord.

 

Generelt i saken så mener jeg at overbevisningen om at det kom til å skje noe slikt en gang, gjorde at jeg ikke reagerte når det skjedde. Jeg ventet på at det skulle skje, og når det skjedde så ble dem mer en "åja, har det skjedd nå" følelse. Skjønner selvsagt at folk som er direkte berørt av dette reagerer med sorg og hat, men rosetog og nasjonsorg er utenfor min forståelse. Men folk får drive med hva de vil.

 

Rettsaken har for min del økt sympatien med ABB. Mer informasjon har ytteligere bekreftet hans verdensbilde mer, og ser også hvor skjevt vitner behandles. Man bruker evigheter for å dokumentere handlinger og hva som ble brukt, klær han hadde på seg, kontakter osv men når den helt essensielle informasjonen om HVORFOR han ble som han ble og HVORFOR folk deler hans synspunkter så blir man bedt om å skynde seg, man må hoppe over spørsmål og forklaringer osv. Man sier "Jeg skjønner ikke hva dette har med saken å gjøre" mens det for mange er hele kjernen i saken og det viktigste som kommer frem. Man lyver rett og slett i retten for å hindre forsvaret.

Man ser også hvordan vitner mot ABB kommer på skjermen og får vist seg frem, mens vitner som støtter ABBs verdenssyn ikke får komme på skjermen.

Det er ironisk at man bruker sensur når man skal vitne om nettopp bl.a sensur.

 

Vettigers uttalelse er sånn sett som forventet. Rettsaken er IKKE for å få frem fakta og bakgrunner, men utelukkende et spill for å få fjernet ABB fra samfunnet og latterliggjøre han mest mulig. Det er forståelig at samfunnet søker hevn etter hva han gjorde, men det er samtidig en feig måte å gjøre det på samtidig som man skaper en martyr ved å velge denne taktikken.

Lenke til kommentar

Hva skjer om 50 år dersom Norge er en sekulær stat?

 

Hva kan vi da si om dagens "veldokumenterte trussel"?

 

Hvis man skal legge så mye vekt på å spå fremtiden, da vil en fremtid som ikke blir slik Ankh sier være argument nok for å feie hele det synet og den ideologien bort.

 

Jeg gidder ikke å bruke tid på å diskutere paranoide konspirasjonsfremtider.

 

Vi sees om 50 år. Enten hadde du rett, eller så tok du feil.

 

Idag uttrykker du ingen mulighet for at du kan ta feil. Det eneste jeg hører er en fanatisk sikkerhet rundt din ideologi. Det er en stor og stygg svakhet, særlig når man snakker om fremtiden!

Men han retter krigen mot islamiseringen mens jeg hater menneskeheten fordi de har kjørt verden i dass.

Satan for en ynkelig holdning! Er det slik at fordi andre mennesker ikke gjør slik du vil, så er det dass?

 

Buhu, vi har muslimer, vi har demokrati, vi har ytringsfrihet og sosialisme. Verden blir kjørt rett i dass!

 

Du uttrykker skuffelse over at alle andre mennesker ikke gjør slik du anser for best. At ikke vi oppfører oss etter din standard. Vi er en gjeng dekadente tankeløse roboter som bare virrer rundt og ødelegger alt. Mens du er såpass unik og spesiell at du er den eneste som har forstått det. Ja deg også medias midtpunkt da. Helten din. Dere har jo så mye tilfelles nå, etter at du har lest alle nyhetene og studert hva han mener. Så er det jo lett å være prikk like. Etter at du har lest alt om ham.

 

Takler ikke sånne holdninger.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten mye annen ballast enn å ha brukt alt for mye tid på ulike nettfora opp gjennom de siste 22 årene (fra BBS'er med oppringte modem) synes jeg at Mattias Gardell traff den ideologisk vinklede spikeren godt i sitt ekspertvitnemål.

 

Edit: Kanskje var det 24 år siden den første. Ikke at jeg teller lenger. Og så startet jo det hele med møtene i Studentersamfunnet på midten 70-tallet. Men de var en smule ensrettet, ingen høyreekstreme våget seg inn i Chateau Neuf den gangen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Sa han NDL-duden noe om hvorfor han gikk med skuddsikker vest? Jeg fikk inntrykk av at det var posering på linje med gangster-rappere som maser om hvor mange som er ute etter dem. Vel nok har han kanskje fått en del hatmail, men har han faktisk blitt skutt på noen gang? Har noen noensinne prøvd seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...